Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Esseke
#1577580
Sinds kort heb ik gezien dat er hier in België een nieuw merk te koop is, Frodog .
http://www.frodog.be/nl/Welkom
Volgens de beschikbare informatie zou het ook echt een soort van kvv moeten zijn, met rauw vlees en verse groenten/fruit.
Ik vroeg me af of iemand er al eens van gehoord heeft, danwel ervaring mee heeft?

Ik geef nu Carnibest maar het probleem is dat het hier zo moeilijk te krijgen is, de dichtsbijzijnde verdeler is tegenwoordig ongeveer 50 km rijden.
In de dierenwinkels (Tom & Co) verkopen ze wel Duck maar uit ervaring weet ik dat Max het daar niet goed op doet. Vandaar dat ik op zoek ben naar een alternatief dat net zo goed is, maar dat ik dichterbij kan krijgen ...
Door Too
#1577588
K weet t niet hoor, ze spreken nergens over calcium/botten ik ga er vooralsnog vanuit dat ze een premix toevoegen -als het idd een complete voeding is-
Door Emmanuelle
#1577642
Ik heb erover gelezen, maar ik vind het veel te duur. Ik weet niet hoeveel Duck kost, dus ik zou niet kunnen zeggen of de prijzen met Duck overeenkomen.
Ik zie ook bij de ingrediënten helemaal geen botten staan of iets over calcium.
't is ook met granen, en aangezien wij glutenvrij voeren is dat dus geen optie.

Groetjes,

Emmanuelle
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#1577653
Vlees en verse groenten/fruit. Ik vraag me dan ook gelijk een beetje af of de combi van fruit en vlees niet gaat gisten?  :-\ Of 't fruit wat er in zit moeten alleen appels zijn?
Door Esseke
#1577814
Dat van het gisten is een goeie vraag; op een van de verpakkingen staat dat er appel en ananas in zou zitten. Verder heb ik nog niks gelezen over de ingrediënten.

Wat Naturis betreft, daar heb ik geen ervaring mee maar ik ga eens zien wat ik daarover kan vinden. Hoe staat dat kwalitatief ten opzichte van Carnibest?
Door anneke62
#1577881
[quote="Esseke"]
Dat van het gisten is een goeie vraag; op een van de verpakkingen staat dat er appel en ananas in zou zitten. Verder heb ik nog niks gelezen over de ingrediënten.

Wat Naturis betreft, daar heb ik geen ervaring mee maar ik ga eens zien wat ik daarover kan vinden. Hoe staat dat kwalitatief ten opzichte van Carnibest?
[/quote]

Ik ben sinds vier maanden van Carnibest overgestapt op Naturis, mijn hond doet het er erg goed op, zit super in zijn vacht en vind het lekker. Qua structuur van het vlees komt het overeen met Carnibest. Ik ben er erg tevreden over!
Door M.P
#1577948
[quote="Esseke"]
Sinds kort heb ik gezien dat er hier in België een nieuw merk te koop is, Frodog .
http://www.frodog.be/nl/Welkom
Volgens de beschikbare informatie zou het ook echt een soort van kvv moeten zijn, met rauw vlees en verse groenten/fruit.
Ik vroeg me af of iemand er al eens van gehoord heeft, danwel ervaring mee heeft?

Ik geef nu Carnibest maar het probleem is dat het hier zo moeilijk te krijgen is, de dichtsbijzijnde verdeler is tegenwoordig ongeveer 50 km rijden.
In de dierenwinkels (Tom & Co) verkopen ze wel Duck maar uit ervaring weet ik dat Max het daar niet goed op doet. Vandaar dat ik op zoek ben naar een alternatief dat net zo goed is, maar dat ik dichterbij kan krijgen ...

[/quote]

frodog is duck , word in hetzelfde fabriek gemaakt , ze maken zogezegd nog andere merken....

groetjes
Door Sylvi@
#1577986
Zoals gezegd, is het van Duck, ik had het besteld om de ingrediënten te weten te komen :-X
Ik heb hier de Hert & Fazant liggen, daar is ook de foto van.

Ingrediënten:
Vlees van dierlijkebijproducten (waarvan min. 29% rund, min 5% kip, min 4% hert en min 4% fazant), granen (waarvan min 8% rijst), groenten (waarvan min 1% erwtjes en min 1% prei, plantaardige bijproducten.

Het ziet er dus wat mij betreft uit als Duck erg jammer dat de granen niet vermeld staat op de site  :-\

Foto's als links ivm de grootte
http://www.shannado.nl/images/forums/frodog.jpg
http://www.shannado.nl/images/forums/frodog_2.jpg
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#1578233
[quote="vanaalst"]
dat ziet er smerig uit zeg, heeft toch niks meer weg van vlees, lijkt wel een oude vieze boterham... :-X
[/quote]


idd Ellen, het lijkt op een beschimmelde boterham
Door Esseke
#1578897
Geen Frodog dus, bedankt voor de info!

Wat Naturis betreft, 24 verkooppunten in België en geen een in de buurt van Brussel ... dus dan kan ik net zo goed die afstand blijven rijden voor de Carnibest.
Hoeven de hondjes ook niet op iets nieuws overgezet te worden :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door