Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Benjy en Misty
#1578869
Onze Shirley krijg ik echt niet aan BARF. :( Mevrouw is nu 17 jaar, misschien is ze te oud. Gisteren ging ze toch even op het kippenvlees af en bloeide er heel even de hoop op maar helaas vindt ze het nog steeds niks en na 1 klein hapje kwam de kip terug naar buiten. KVV eet ze ook niet en van alleen maar blik gaat ze braken.

Er staan hier dus brokjes. Minou is eveneens 17 maar zij wilt wel af en toe BARF eten maar dan zonder bot en orgaan. Het is dus alleen vlees wat ze eet, met name kip, eend, kalkoen en wat zalm. Ook zij eet daarnaast brokjes. Nu las ik ergens hier op BP dat er een hond waarschijnlijk door de combinatie brok/barf een stuk bot had gehad wat de darm had afgesloten. Vraag is nu dus of het kwaad kan dat Minou soms meteen na haar brokken wel eens barf (spiervlees) eet. 
Door Benjy en Misty
#1578947
Nee, geen KVV. Ze heeft 1x er wat van gegeten, dit is terug gekomen. Daarna wilde ze niks meer. Ik wil nu nog eens een klein beetje Smuldier gaan geven door de kip heen. Eens kijken of ze het zo wilt gaan eten.
Door bloemetje
#1578966
[quote="Benjy en Misty"]
Nee, geen KVV. Ze heeft 1x er wat van gegeten, dit is terug gekomen. Daarna wilde ze niks meer. Ik wil nu nog eens een klein beetje Smuldier gaan geven door de kip heen. Eens kijken of ze het zo wilt gaan eten.
[/quote]

Als ze smuldier compleet wil eten, dan vind ik haar een knappe poes.. In de complete versies zit namelijk een hele hoop pens en de meeste poezen vinden dat bijzonder goor. De enkele versies zijn wel zonder.

Bij mij aten ze trouwens echt niet gelijk kale KVV zonder blik erdoor hoor! Dat heeft echt bijzonder lang geduurt hier.. Dat ging echt met halve theelepeltjes per keer door een kuipje sheba.. ::)
Door Benjy en Misty
#1579006
De 1e KVV was geen Smuldier maar dan hoef ik dat dus niet te proberen want idd, pens eet ze dus ook niet. Misschien werkt de theelepel methode! :)
Door Limpy
#1579020
Had je al eens paardenvlees geprobeerd? Daar heb ik mijn moeilijke poes ook mee kunnen overtuigen ´n paar maanden gelden (zij is wel pas 9 en kauwt ws makkelijker dan je oude dame)
Ik vind het vies ruiken, maar lekker dat al mijn tijgers het vinden.....
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door