Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#1576407
Helaas heb ik vorige week moete besluiten Murphy terug te zetten op n*tvoer.. Hij wilde alleen maar kip en kalkoen en vis uit blik eten maar dan geen andere dingen dan spiervlees.. ik heb heb hem dagen is zn sop gaar laten koken.. volgehouden en en echt voor mn gevoel alles wel geprobeert maar het feit bleef dat hij bijna niks wil eten en de dingen die hij eet behalve bovngenoemde komen er steeds weer uit.. Hij vond kvv wel lekker maar ok dit kwam er bij alle merken die ik heb geprobeert weer uit ook mergen werkte niet.

Hij was ondertussen van 5 kilo naar 3,5 gegaan en dat is voor zijn ras echt te weinig.. Dus ik zit nu echt met mn handen in het haar.. Ik wil dat hij iig weer 4,5 kg weegt voor ik weer ga overstappen.. Maar hoe kan ik dat nu het beste aanpakken
#1576425
Wat geef je aan barf/kvv?
Ik heb hier zitten klungelen met carnibest, en dat lust Luna niet. Nu sinds twee dagen haaks barf en daar is mevrouw helemaal gek op!
Echt barfen doet alleen Eddie. Alles wat maar een beetje op beest lijkt eet Luna echt niet.
Dus een ander merk proberen misschien?
Zo veel afvallen voor een kat als jij schrijft is overigens echt niet goed dus verstandig dat je ieta anders geeft.
#1576447
Ik zit toch sterk te denken dat je te snel bent gegaan..

Ik zou nu lekker idd even natvoer blijven geven totdat ze weer op gewicht is. Dan kun je proberen om een half of liever nog minder kvv of gemalen rauw vlees toe te voegen aan het natvoer. Kokend water eroverheen zodat het een beetje gaart en dat een week blijven doen. Dan lijkt me het gevaar van spugen zo goed als nihiel!
Na een week kun je heel langzaam het kokend water afbouwen en pas daarna kun je steeds een piepklein beetje meer gemalen vlees/kvv toevoegen.

Katten! Het vergt geduld maar het kan goedkomen  ;). Ik heb namelijk ook zo'n kotsgeval en die is ook zo overgestapt op Carnibest. Barfen word hem denk ik niet maar dit is al 100x beter als brok/blik  :)
#1576451
Lastig hoor zo'n weigeraar, je hebt wel gelijk dat zoveel afvallen niet goed is.

Wellicht is wat experimenteren met verschillende kvv's gemengd met blik een manier om m over de streep te krijgen en z'n lijffie langzaam aan t vers te laten wennen
Misschien wat heet water over de kvv, dat wil ook wel helpen bij t omschakelen
#1578713
Boendoek schreef: Wat geef je aan barf/kvv?
Ik heb hier zitten klungelen met carnibest, en dat lust Luna niet. Nu sinds twee dagen haaks barf en daar is mevrouw helemaal gek op!
Echt barfen doet alleen Eddie. Alles wat maar een beetje op beest lijkt eet Luna echt niet.
Dus een ander merk proberen misschien?
Zo veel afvallen voor een kat als jij schrijft is overigens echt niet goed dus verstandig dat je ieta anders geeft.
Ik heb carnibest, bibi, nog een merk dat ik niet zo gauw weet en kivo.. en hij vind carnibest en bibi heerlijk maar dat komt er weer uit.

Ik had er moeite mee op het eerste blikje open te maken.. maar ben blij dat murf eet en het ook binnen blijft.

@ bloemetje: Ik zal het zodra hij iig 4,5kg weegt (het liefst 5kg) gaan proberen. Ik hoop eigenlijk dat ik gewoon te snel ben gegaan.. want dan is het met geduld op te lossen..
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door