Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door *Natasja*
#1578037
Beau is nu al verschillende keren misselijk geworden na het eten van zalm. Hij krijgt al maar de helft van zijn vleesbot zalm (andere helft kippenekjes), omdat ik het anders te veel zalm in 1 keer vindt. Hij krijgt dan 200 gram spiervlees, 175 gram zalm en 175 gram kippenekjes (om en nabij). Iedere keer heeft hij dan 's avonds last van vieze stinkende boeren (althans, ik heb er last van  ;)) onrust, piepen, hijgen... Ik overweeg nu om hem gewoon geen vis meer te geven, maar ik weet niet of dat kan, dat ik het weglaat uit zijn menu. Komt hij dan wat tekort?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1578045
En andere vis (sardientjes, haring ofzo), hoe reageerd hij daarop?
Hier waren ze in het begin nog weleens misselijk na zalm en kotsten ze soms stukje kraakbeen terug, maar nu nergens meer last van.
Door *Natasja*
#1578054
May Linn schreef: En andere vis (sardientjes, haring ofzo), hoe reageerd hij daarop?
Hier waren ze in het begin nog weleens misselijk na zalm en kotsten ze soms stukje kraakbeen terug, maar nu nergens meer last van.
Andere vis lust hij niet, alleen sardientjes uit blik  :-\
Door Lizzy
#1578071
Pinkel werd er op een gegeven moment ook beroerd van en Brutus kreeg diarree. Hier krijgen ze geen zalm meer (wel sardientjes). Ik geef wel wat visolie. Merk toch aan de vacht dat ze omega 3 vetzuren tekort komen.
Door *Natasja*
#1578073
Het probleeem is dat hij van steeds meer dingen misselijk wordt. Eendenrug (nekken werd hij al snel misselijk van), konijnkarkas, lamsribben... Qua vleesbot krijgt hij alleen nog kip en parelhoen, verder spiervlees van rund, paard en kalkoen, orgaan van kip, eend en konijn (daar wordt hij dan gek genoeg niet misselijk van). Zouden sardientjes uit blik wat toevoegen, of dan beter visoliecapsules?
Door *Natasja*
#1578211
Lizzy schreef: Mmmmm, dat is minder.... Heb je al eens maagcompositum geprobeerd?
Stom van me, daar heb ik niet aan gedacht... Ga ik eens proberen, bedankt voor de tip!

Het typische is trouwens dat hij van alle andere dingen pas 's nachts of de volgende ochtend misselijk wordt, van zalm wordt hij dezelfde avond nog misselijk. Hij heeft er 1 keer van overgegeven (geloof me: dat wil je níet meemaken, zalm-kots :yucky:), maar voor de rest is het bij hijgen en piepen gebleven  :-\ Ik ga meteen de maagcompositum bestellen!
Door orinake
#1578430
*Natasja* schreef: Beau is nu al verschillende keren misselijk geworden na het eten van zalm. Hij krijgt al maar de helft van zijn vleesbot zalm (andere helft kippenekjes), omdat ik het anders te veel zalm in 1 keer vindt. Hij krijgt dan 200 gram spiervlees, 175 gram zalm en 175 gram kippenekjes (om en nabij). Iedere keer heeft hij dan 's avonds last van vieze stinkende boeren (althans, ik heb er last van  ;)) onrust, piepen, hijgen... Ik overweeg nu om hem gewoon geen vis meer te geven, maar ik weet niet of dat kan, dat ik het weglaat uit zijn menu. Komt hij dan wat tekort?
zalm is een heel vette vis.
Hier hadden de overstappers er wel last van.
Ik spoelde de zalm dan af int begin, en nu geen last meer.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1578525
Ik geef ze hier groente met kefir erbij ik heb het idee dat ze dan minder last hebben van dunne ontlasting ,dat hebben ze nog wel eens last van als ze te veel zalm krijgen.

Misschien scheelt het ook voor misselijkheid.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1578561
Zalm is tegenwoordig een kweekproduct dat gekweekt wordt in hele volle bakken. Om ze gezond te houden worden ze preventief behandeld met AB. Je hebt kans dat je hond daar op reageert. Beter zou je het nog een keer kunnen proberen met vis dat uit de zee zelf komt. Denk aan schol of schar of andere witvis. Wijting en Koolvis zijn ook een prima  om te geven en niet heel erg duur. Probeer eerst gewoon 1 visje van elk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door