Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door orinake
#1577535
Sinds kort hebben we een 5 maanden oude pup bij en werd die ook op barf gezet.
Nu, zijn pigmentatie (in zijn bek) verdwijnt helemaal en hij slaagt helemaal roze uit.
De fokker denkt aan een tekort van iets, maar gezien hij steeds brokken geeft weet hij niet juist wat.
Mijn andere honden hebben het niet, krijgen nochthans hetzelfde schema...
Hier iemand een idee wat het zou kunnen zijn dat hij tekort komt?
Zelf is het ook de eerste keer dat we het opmerken, dus heb eigenlijk totaal geen idee wat de oorzaak zou kunnen zijn.
Door Nadia
#1577755
Jup, zorgen voor wat extra ijzer. (in paard zit veel ijzer) of wat zeewier geven, of bessensap.

Het zou ook een winterneusje kunnen zijn, al denk ik niet dat het daar nu de tijd van het jaar voor is.
Door Butch
#1577784
Maar het gaat niet om zijn neus, maar om de slijmvliezen van zijn bek toch? Ik weet niet of dat dezelfde oorzaak kan hebben, misschien wel.
Het kan in ieder geval geen kwaad om zeewier te geven, kan je makkelijk en goedkoop bij de reformzaak halen, dus daar val je geen buil aan.
#1577830
Butch schreef: Maar het gaat niet om zijn neus, maar om de slijmvliezen van zijn bek toch? Ik weet niet of dat dezelfde oorzaak kan hebben, misschien wel.
Het kan in ieder geval geen kwaad om zeewier te geven, kan je makkelijk en goedkoop bij de reformzaak halen, dus daar val je geen buil aan.
tgaat idd niet om de neus, maar om zijn bek :)
Mijn volwassen honden (adopties) heb ik ook allemaal op barf staan, maar daar heb ik het zo erg niet mee.

vanaalst schreef: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 632.0.html
kga dat topic direct is helemaa doornemen se :)
#1577841
Rosalie schreef: Bleke slijmvliezen kan op bloedarmoede duiden en ik zou laten onderzoeken of er een medische oorzaak voor is.
Verder is er niks mis aan de hond hoor :)
Zo gezond als een visje, enkel die pigmentatie die roze verkleurt.
Ik heb het andere topic eens doorlezen.
Dus Bosbessensap - vliernetelaxtract en zeewier zouden kunnen helpen...
Hoeveel geef je daarvan (rottweilerpup van 5 maanden en 21.5kg ongeveer)?
Dan haal ik straks nog wat als ik nog naar de winkel geraak.
Kan hij er vanavond al mee starten
Door Greece
#1577844
Ik heb een andere ervaring met bleke slijmvliezen. Niet om je bang te maken, hoor.(heeft n.m.m. ook niets met pigmentatie te maken, maar ik ben dan ook een leek  :))
Laatst gewijzigd door Greece op do 08 apr 2010, 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
#1577860
Rosalie schreef: Ik heb een andere ervaring met bleke slijmvliezen. Niet om je bang te maken, hoor.(heeft n.m.m. ook niets met pigmentatie te maken, maar ik ben dan ook een leek  :))
het is absoluut niet bleek he (mijn oude zieke teef wel, maar das omdat ze ziek is) bij mijn puppyreu is het felroze :)
Ik heb ff wat opgezocht: op internet vind ik terug dat een volwassen mens 2gr/dag mag gebruiken, voor een volwassen hond zou ik dan denken 1gr per dag, voor een pup ook zoiets (gezien ze in groei zijn en veel verbruiken?)
Maar dan heb je nog zoveel verschillende soorten..
Bruine - rode - groene - blauw/groene... Ik denk dat de groene het beste zijn gezien hun ijzer gehalte.
De rode zijn meer als ontgiftigingsmiddeltje, de bruine hebben een hoog kaliumgehalte,...
#1578944
Aquillo schreef: fel roze: Betere doorbloeding?
theeft mijn gedacht niet te maken met een betere of mindere doorbloeding.
De pigmentatie vervaagt gewoon.
Ik ga straks achter bosbessensap, in de hoop dat dat wat helpt.
MAar vraag: hoeveel geef je daar dan van?
Zoals ik zei is dit de eerste hond die dat zo erg heeft (gaat hij niet van dood he, maar voor Show is dat wel dodelijk om het zo te zeggen :p).
#1579010
Ik vraag mij af of het door het eten komt.

Honden krijgen tijdens de groei nu eenmaal een andere tekening. Dus lijkt het me logisch dat ook een bek roze kan verkleuren. Neem bijvoorbeeld de hond van mijn moeder, bruin wit gevlekt. Tijdens de groei verschoof het wat. Plaatsen werden zit (=roze huid) en andere plaatsen werden juist donker met donkere huid. Zo is de witte bles op het voorhoofd op enkele witte haren na geheel weg.

Maar laat het me weten als het door dit goedje weer donker wordt alsjeblieft! Ben nu wel erg benieuwd.

Groetjes,
Sandra
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door