Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#1575621
Boris had vandaag konijnkarkas...goed bevleesd. maar hij had wat moeite met een deel vd ruggegraat. Is dit te hard voor een pup?
Door ulla
#1575936
Espen is op een paar dagen na net zo oud als Boris,en heeft er totaal geen moeite mee.
Maar misschien speelt dan ook het formaat hond mee. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#1576155
Duc had als pup ook moeite om het allemaal weg te krijgen. Maar hij had niet alleen met konijn problemen, ook een kipkarkasje deed hij heel erg lang over. Hij had gewoon niet genoeg spierkracht in zijn kaken. En het moest en zou klein  8) En hij is (nu inmiddels ruim 2 jaar) nog steeds een hele rustige eter die alles helemaal klein wil knippen, dus als die andere twee alles al lang en breed op hebben, is hij pas op de helft!
Door Anne in Zweden
#1577409
Hm, ik heb weleens vrij kale ruggengraten van konijn, en zelfs mijn kater van 10 maanden ramt die naar binnen. Toegegeven, hij is er wel even mee bezig, en daarna is hij heerlijk rustig omdat ie van uitputtingvoldoening gaat slapen, maar toch. Maar als Boris er moeite mee heeft, zou je het over een maandje of zo nog eens kunnen proberen. Beetje rottie moet toch wel een knijn kenne omlegge, toch? ;D
Gebruikersavatar
Door HannekeKjell
#1577526
Ik heb nu twee keer konijnkarkassen/ruggen besteld en er zat veel verschil in de hardheid.
De eerste keer waren het redelijk kleine maar zachte ruggen.
Maar de laatste keer waren het heel grote en daar kreeg ik op sommige gedeeltes de snoeischaar echt niet door...
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1578661
Dat scheelt heel erg omdat het waarschijnlijk de eerste keer een jong konijn is geweest. Grote heeft natuulijk ook invloed op de hardheid in bot.
Door Antonia
#1579700
Fayah schreef: Boris had vandaag konijnkarkas...goed bevleesd. maar hij had wat moeite met een deel vd ruggegraat. Is dit te hard voor een pup?
Over het algemeen valt het wel mee met de hardheid van konijnenvleesbotten.
Kan het zijn dat Boris zijn tanden aan het wisselen is?
Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#1579706
nee hij is nog niet aant wisselen...misschien gewoon een hard karkas geweest.
Vandaag had ie een eendennek en die was zo weg...
Door Too
#1579937
Dames poes hebben wel even werk aan een stukje nijn maar ze krijgen t goed weg.. voor mij indicatie dat t over t algemeen niet extreem hard is
Haas pootje/schouder of kipdrumstick vinden ze veel moeilijker
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door