Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mysmoothcollies
#1576960
Hallo,

Mijn meiden krigen verschillende soorten KVV met bot en daarnaast glucobest, de een preventief qua gezondheid/stress en de ander vanwege artrose. Nou vraag ik mij af of ze niet teveel calcium binnenkrijgen. Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen, daaromtrent. Het gaat om een hond van 3 jaar, 24 kg en een hond van 9 jaar 22 kg.
Door mysmoothcollies
#1578256
Hoi, was het bericht even kwijt, vandaar de ietwat late reactie van mijn kant.

Calcium zou in elke glucosamine versie zitten volgens het verkooppunt en aangezien de meiden al genoeg Calcium via het KVV (botten) binnen krijgen vroeg ik mij af of het niet teveel kon zijn/worden.

De Groene Os bevat in ieder geval wel calcium, van Glucobest weet ik het niet zeker, maar ik kan altijd even mailen en de vraag daar stellen natuurlijk. :P ;) Ik ben eigenlijk wel benieuwd of een volwassen hond snel teveel calcium binnen kan krijgen. Misschien is de calcium in glucobest ook wel natuurlijk (bot) en dan is er dus sowieso geen probleem omdat het teveel wordt afgebroken en uitgepoept.  Dan blijft over of het wel nut heeft om glucosamine te geven wanneer je vers en verse vis voert, iemand een idee?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door