Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lind@
#157241
Ik ging steeds naar de Turkse winkel waar je de gekste vleessoorten en organen kunt kopen om te vragen of ze botten/slachtafval hadden en steeds hadden ze niks.
Ik had haar gevraagd wat voor me te bewaren en vandaag kreeg ik 7 kilo lamsribben en nog wat andere stukken lamsbot. Ik moest 14 euro betalen. Ik vond het een beetje vreemd omdat ze steeds zei dat ze de botten al weg had gegooid, en nu moest ik ervoor betalen, en dat er nou veel vlees aan zat kan ik nou ook niet zeggen....ze zijn ook niet glad kaal ofzo, maar toch. Ik heb wel betaald hoor, maar normaal weegt ze 't, plakt ze er een sticker op en betaal je bij de kassa. Er zat geen sticker op en ik had maar een tientje, dat tientje pakte ze zo aan en de rest moest ik maar een andere keer betalen ??? ::) :-\
Ben ik nou belazerd, paranoide, achterdochtig??? Of betalen jullie ook ongeveer deze prijs?
Ik vind het geen ramp ofzo, maar ben toch wel even benieuwd ;)
Door Audrina
#157292
Vorige week ben ik ook bij een islamitische slager geweest en ik had toevallig het bonnetje nog in m'n portemonee zitten en dat heb ik er eens even bijgepakt.
Ik had kippenvleugels en die waren 2,50 de kilo, geiteribben en die waren een euro de kilo, lamsnekken voor 4 euro de kilo en knarsbotjes / soepbeentjes voor 50 cent de kilo. In totaal had ik net geen 14 kilo vlees voor 25.92 en dat komt uit op ongeveer 1.85 de kilo. Dus in principe zijn het denk ik wel normale prijzen. Alleen wel een beetje vaag dat ze je laten betalen voor iets wat ze anders toch weg zouden gooien.
Door Jantien
#157297
Nou ik heb dus zoeits gehad bij "mijn slager";
Ik gebeld voor pens, dat had hij wel dus ik erheen...was het 10 euro voor ongeveer 5 a 10 kilo :o dacht ik dus bij mezelf, maar de volgende keer toen ik luchtpijpen kwam halen kon ik die weer voor niets mee krijgen dus dat was dan mijn voordeeltje. ;D en ik kan er vaker restjes halen zeg maar dus dat is weer mooi meegnomen...

groetjes Jantien

ps ik betaal voor lamsnekken ook 2 euro per kilo bij de turkse supermarkt...
Door Lind@
#157307
Weet iemand wat slachtafval in het Turks is ;D
Ze snappen me niet :-\
Laatst gewijzigd door Lind@ op ma 30 aug 2004, 22:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#157357
Nou, ik vind het dus niet vreemd dat je moet betalen. Ja, aan de ene kant wel maar aan de andere kant moeten ze het nu voor jou bewaren, koel houden en dus nemen de botjes ruimte in (veel ruimte - zeer onvoordelig in opslagruimte). En 2 euro de kilo is overigens niet echt duur, als het tenminste fatsoenlijk bot is. Ik betaal ook zoiets en meer voor mijn botten. En dat zijn ook geen botten waar 50% bot/50% vlees aan zit, moet ik zeggen.

En hoe ze je verder behandelde... tja, beetje vaag wel ja. Ach, misschien dacht ze "OK, laat dan maar".
Door Lind@
#157427
Ok, dan ga ik volgende keer met een gerust hart daar weer botten ed. halen. Ik ben dus niet echt opgelicht ;)
Door rob
#157665
Het zijn en blijven handelaren.
Vind de prijzen behoorlijk aan de maat.


Linda
Door casangio
#157686
Lind@ schreef: Ik ging steeds naar de Turkse winkel waar je de gekste vleessoorten en organen kunt kopen om te vragen of ze botten/slachtafval hadden en steeds hadden ze niks.
Ik had haar gevraagd wat voor me te bewaren en vandaag kreeg ik 7 kilo lamsribben en nog wat andere stukken lamsbot. Ik moest 14 euro betalen. Ik vond het een beetje vreemd omdat ze steeds zei dat ze de botten al weg had gegooid, en nu moest ik ervoor betalen, en dat er nou veel vlees aan zat kan ik nou ook niet zeggen....ze zijn ook niet glad kaal ofzo, maar toch. Ik heb wel betaald hoor, maar normaal weegt ze 't, plakt ze er een sticker op en betaal je bij de kassa. Er zat geen sticker op en ik had maar een tientje, dat tientje pakte ze zo aan en de rest moest ik maar een andere keer betalen ??? ::) :-\
Ben ik nou belazerd, paranoide, achterdochtig??? Of betalen jullie ook ongeveer deze prijs?
Ik vind het geen ramp ofzo, maar ben toch wel even benieuwd ;)
Hoi,

Ik betaal bij de Groene Weg voor lamsribben 2 Euro per kilo en daar zit practisch geen vlees aan. Bij de Turkse winkel betaal ik 7 Euro per kilo en daar zit plenty vlees aan, dus veel meer vlees dan bot. Ook voor de schaapspensen moest ik eerst bij deze winkel 2 Euro betalen maar de laatste keer kreeg ik er 8 gratis.
Ik koop practisch alles wat voor menselijke consumptie geschikt is, hart, nieren enz. Het hart kost 2,95 de kilo.
Door casangio
#157687
Lind@ schreef: Weet iemand wat slachtafval in het Turks is ;D
Ze snappen me niet :-\
Als je zegt hart, nieren, lever enz. dan snappen ze dat wel. Ik neem aan dat je de honden geen darmen geeft.
Door casangio
#157688
Lizzy schreef: Nou, ik vind het dus niet vreemd dat je moet betalen. Ja, aan de ene kant wel maar aan de andere kant moeten ze het nu voor jou bewaren, koel houden en dus nemen de botjes ruimte in (veel ruimte - zeer onvoordelig in opslagruimte). En 2 euro de kilo is overigens niet echt duur, als het tenminste fatsoenlijk bot is. Ik betaal ook zoiets en meer voor mijn botten. En dat zijn ook geen botten waar 50% bot/50% vlees aan zit, moet ik zeggen.

En hoe ze je verder behandelde... tja, beetje vaag wel ja. Ach, misschien dacht ze "OK, laat dan maar".
Ja zou dit niet een overblijfsel zijn van - afdingen -, want dat kun je ook, maar ik vind het maar niks om dat te doen, het zit ook niet in ons, maar als je het durft dan krijg je het misschien iets goedkoper.
Door casangio
#157691
rob schreef: Het zijn en blijven handelaren.
Vind de prijzen behoorlijk aan de maat.


Linda
Hoi

Wat denk je van de nederlandse slagers, die doen er echt niet voor onder hoor!!! Of je moet een speciaal adresje kunnen bemachtigen, dan wordt het natuurlijk anders.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#157696
CaSanGio schreef:

Hoi,

Ik betaal bij de Groene Weg voor lamsribben 2 Euro per kilo en daar zit practisch geen vlees aan. Bij de Turkse winkel betaal ik 7 Euro per kilo en daar zit plenty vlees aan, dus veel meer vlees dan bot. Ook voor de schaapspensen moest ik eerst bij deze winkel 2 Euro betalen maar de laatste keer kreeg ik er 8 gratis.
Ik koop practisch alles wat voor menselijke consumptie geschikt is, hart, nieren enz. Het hart kost 2,95 de kilo.
Dan moet je erbij vertellen dat de Groene Weg wel biologisch is, wat altijd duurder is. Hoewel als je het mij vraagt is slachtafval slachtafval en gaat het als jij en ik het niet kopen uiteindelijk dezelfde container in :-\

Ik betaal een euro of 3 per kilo lamsribben en daar zit goed vlees aan, geen dikke lappen, maar voor het prijsverschil van 4 euro per kilo kan ik een aardige lap vlees erbij kopen ::) :D.
Door Nelly
#159196
CaSanGio schreef:

Ja zou dit niet een overblijfsel zijn van - afdingen -, want dat kun je ook, maar ik vind het maar niks om dat te doen, het zit ook niet in ons, maar als je het durft dan krijg je het misschien iets goedkoper.
Misschien heeft ze wel gedacht dat het jouw manier van afdingen was. Zo van take it or leave it :-\
Door 202spots
#159203
Meestal dan vraag ik of ze nog wat lekkers voor me bewaard hebben,of ik vraag of ze wat kwijt moeten.
Wanneer ze dan met wat aan komen zetten dan vraag ik hoeveel 't gaat kosten,en dan is het meestal 'n goeie prijs,maar wanneer ik denk dat 't teveel is,dan zeg ik ook neehhee dat is te duur hoor.....
als je effe minder rekend dan neem ik de hele hap.
En als ze ervan af moeten dan krijg ik 't wel goedkoper.
Soms heb ik botten waar nog 'n stoot vlees aan zit voor 50 cent,en soms willen ze er nog vlees van af gaan halen,maar als ik zeg dat ik wel meer betaal als ze 't laten zitten dan kan dat ook.
Soms gooien ze er ook wat extra's voor niks bij.
Ik denk dat je het beste naar dezelfde winkels kan blijven gaan,ik heb er 2 waar ik alles vandaan sleep,en wanneer ze JOU leren kennen,en weten wat je wil hebben en wat je er voor wil betalen dan kan je aardig
handelen hoor.
Oh en 't kan ook geen kwaad om af en toe OOK wat vlees voor jezelf mee te nemen!
Hier is de slagers afdeling in 'n kleine supermarketje,en behalve de vlees neem ik neem ook altijd me yoghurt,kefir-cheese,en verschillende olies mee !!, (en koekies en dadels voor de mensenfamilie ;))
Wanneer je dan regelmatig je gezicht laat zien,'n praatje en grappie maakt over de hondeneten,dan zit je goed! 8)
Laatst gewijzigd door mahuni op do 02 sep 2004, 02:23, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door