Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door mettrop
#1575781
hoi,

onze harry is nu echt flink aan heet wisselen, in de bovenkaak zit aan een kant nog maar 1 hele kies en verder alleen wat lullige puntjes enzo, en verder heeft ie ook op een boel plekken puntjes zitten.

nou viel het mij vanochtend op dat ie wel een poos op een eendenek zit te kauwen (ik hou ze vast, anders gaan ze in een x weg) maar dat er niks kraakt, lukt natuurlijk ook niet echt met zo'n half gebitje ;D

omdat ik toch echt een x naar het werk moest , heb ik ze toen maar ff met de hamer bewerkt, en toe waren ze uiteraard zo weg.

is het een aanrader om dit nog ff vol te houden, ook met kipkarkasjes enz??
of is hete beter om het hem toch zelf maar ff te laten proberen??

wilco
Door Greece
#1575794
Zo, die is heftig aan het wisselen. Dat heb ik nooit zo bij mijn honden gezien.
Met zo'n half gebitje kan ik me wel voorstellen dat het kraken niet zo lukt en het dan voorbewerken met een hamer, geen slecht idee.. ;)
Door Anne in Zweden
#1576477
Ach gut, ik heb beeld! ;D

Lijkt me inderdaad beter dat je het eten wat makkelijker maakt zolang hij geen volwaardig bestek tot z'n beschikking heeft. Uiteindelijk zijn de tanden van een hond essentieel bij het kraken van botten en het verscheuren van vlees, dus als ie even geen tanden heeft om het werk te verrichten, moet ie even geholpen worden.
In de "aangroeifase" van zijn vaste gebit is het ook beter geen al te harde botten te geven, om scheefgroei te voorkomen, is mij eens verteld. Maar misschien dat iemand anders daar nog iets meer over weet te vertellen.
Door Lizzy
#1576482
mettrop schreef: hoi,

onze harry is nu echt flink aan heet wisselen, in de bovenkaak zit aan een kant nog maar 1 hele kies en verder alleen wat lullige puntjes enzo, en verder heeft ie ook op een boel plekken puntjes zitten.

nou viel het mij vanochtend op dat ie wel een poos op een eendenek zit te kauwen (ik hou ze vast, anders gaan ze in een x weg) maar dat er niks kraakt, lukt natuurlijk ook niet echt met zo'n half gebitje ;D

omdat ik toch echt een x naar het werk moest , heb ik ze toen maar ff met de hamer bewerkt, en toe waren ze uiteraard zo weg.

is het een aanrader om dit nog ff vol te houden, ook met kipkarkasjes enz??
of is hete beter om het hem toch zelf maar ff te laten proberen??

wilco
Wat is Harry voor hondje? Sommige honden hebben minder krachtige kaken en met wisselen heel weinig tanden. Soms is dat echt een kwestie van een paar dagen (de kiezen en tanden komen echt razend snel door). Ik zou het gebitje blijven inspecteren en voorlopig zachte en geplette botjes geven ja. Totdat er weer wat meer kiesjes staan.
Door Hertog
#1576555
Van iemand met kleine hondjes gehoord dat een oudje met nog maar heel beperkte hoeveelheid tandjes toch raad weet met barf botjes. Zou dat de ervaring zijn?
Door mettrop
#1576886
harry is een boxert (tje, het wordt niet een al te grote)
normaal heeft ie er niet zo'n moeite mee, maar ja, hij heeft zijn bestek laten vallen ;D ;D

harde botten krijgt ie nog niet, tot nu toe kipkarkas, eendenek, kippenek en vis (zalmkop en sardines, die kop moet ik m nog mee helpen)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door