Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door JolandaB
#1576124
Ik wil niet al te blond overkomen maar ik vraag me nu toch iets af :-[

Ik voer mijn jonge hond ( nu 8 1/2 maand) vanaf zijn 10e week barf/nrv/.. Het is mijn eerste hond die vanaf zo'n jonge leeftijd barft en ik heb het idee dat hij heel langzaam de hoogte in gaat, groeien ze op vers langer de hoogte in?
Dan de volgende vraag. Toen hij een maand of 6 was kwam hij ineens erg aan en ben ik de hoeveelheid voer gaan minderen hij heeft toen een lange tijd 600 gram per dag gekregen en dat ging prima, voelde goed aan enzo. Nu werd hij ineens vrij schraal en is hij weer terug op 800/900 gram per dag terwijl hij niet echt hoger is geworden en het gekke is dat hij eigenlijk al vanaf 6 maanden op de 22/23 kilo zit.
Wie heeft de verklaring, zie ik iets over het hoofd? Het is geen drama hoor maar ik vroeg me gewoon af hoe het zit ;)
Door Anne in Zweden
#1576223
Antwoord van een blondje - hopelijk kan ik je desondanks geruststellen! ;D

Onze Laika heeft het puppentraject op dezelfde manier doorlopen, doet dat nog steeds, eigenlijk. Ze groeide goed, maar zeker niet zo snel als andere pups (onze buren in Spanje hadden er een van vier maanden ouder dan Laika, die schoot echt meteen de lucht in, terwijl Laika veel gelijkmatiger groeide). Ook bij Laika (nu een jaar oud, barft sinds ze vier maanden oud is) had ik een tijdje dat ik minder ben gaan voeren omdat ze te vol leek te worden, maar na een week of drie begon ze toch weer wat te schraal te ogen. Dus porties weer aangepast, en nu is ze gewoon rondom perfect. Hoger wordt ze niet meer nu, heb ik het idee, maar er begint nu ook wat meer boxerbody in te komen - ze krijgt wat meer breedte dus.
Of het normaal is, weet ik niet, al zegt men wel dat barfpups langzamer en gelijkmatiger de hoogte in gaan, en ook langer doorgroeien. Laika had overigens ook een periode waarin ze een en al poot was; echte stelten had ze! Je kunt er nog steeds een knoop in leggen, hoor, maar nogmaals, vanaf een maand of tien/elf merk ik dat ze meer een boxervorm begint te krijgen.

Ah, 't is gewoon een lekker wijf! En ook qua karakter is het nog echt een pup. De juf van de hondenschool vindt dat ze nog met de cursus voor honden van 6-11 maanden mee moet doen, in plaats van met de groep daarboven. Gewoon omdat ze nog vol jonge energie zit.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1576268
hier is dat net zo.....
heel langzaam maar gestaagt gaan ze de hoogte in.....
gentle heeft halverwege het jaar ook minder gehad omdat ie naar mij idee wat vadsig werd, nu is ie 16 maanden en zit weer bijna aan een kilo vlees per dag....
ook wat het gewicht betreft blijft die van mij zo rond de 25 kilo zitten, in zijn wat vadsige tijd en nu....terwijl ie nu mooi schraal is maar ondertussen zonder er erg in te hebben toch weer de hoogte is in gegaan...
hij is nu groter/hoger als de andere...
Door pallas
#1576442
Hier ook een border die heel mooi gegroeid is op barf. Vadsig kregen we hem niet de eerste twee jaar. Wel periodes gehad waarbij hij ruim 1,5 kilo per dag at. Nooit te hard gegroeid en mega mooie spieren. Hij is geen kleine border gebleven twerwijl hij wel erg rank gebouwd is weegt hij toch ruim 22 kg. tot ong 3 jaar is hij nog wel aan het uitgroeien geweest, dus komt allemaal wel goed. ;)
Door bascha
#1590151
mijn meisje isjuist eerst wat afgevallen. (van kvv naar barf) ben de portie iets gaan verhogen en gaat nu goed.
maar ja de groei van een teckel... :D :D

ze is wel langer geworden... ::) ::) ::)

eens kijken wat de da zegt volgende week...zal wel lachen worden. ik zal eerst maar niks zeggen dat ik ondanks zijn zijn advies toch ben gaan barfen...eerst even laten vertellen hoe goed ze er wel niet uitziet...dan wil ik het alsnog wel even vermelden...hahaha

antoinette
Door mettrop
#1590302
Anne in Duitsland schreef: Antwoord van een blondje - hopelijk kan ik je desondanks geruststellen! ;D

Onze Laika heeft het puppentraject op dezelfde manier doorlopen, doet dat nog steeds, eigenlijk. Ze groeide goed, maar zeker niet zo snel als andere pups (onze buren in Spanje hadden er een van vier maanden ouder dan Laika, die schoot echt meteen de lucht in, terwijl Laika veel gelijkmatiger groeide). Ook bij Laika (nu een jaar oud, barft sinds ze vier maanden oud is) had ik een tijdje dat ik minder ben gaan voeren omdat ze te vol leek te worden, maar na een week of drie begon ze toch weer wat te schraal te ogen. Dus porties weer aangepast, en nu is ze gewoon rondom perfect. Hoger wordt ze niet meer nu, heb ik het idee, maar er begint nu ook wat meer boxerbody in te komen - ze krijgt wat meer breedte dus.
Of het normaal is, weet ik niet, al zegt men wel dat barfpups langzamer en gelijkmatiger de hoogte in gaan, en ook langer doorgroeien. Laika had overigens ook een periode waarin ze een en al poot was; echte stelten had ze! Je kunt er nog steeds een knoop in leggen, hoor, maar nogmaals, vanaf een maand of tien/elf merk ik dat ze meer een boxervorm begint te krijgen.

Ah, 't is gewoon een lekker wijf! En ook qua karakter is het nog echt een pup. De juf van de hondenschool vindt dat ze nog met de cursus voor honden van 6-11 maanden mee moet doen, in plaats van met de groep daarboven. Gewoon omdat ze nog vol jonge energie zit.

blij van, harry is ook een boxer, en krijg hem gewoon niet dikker, hoeft ook niet ,laat maar mooi schraal opgroeien (het hele magere is er nu mooi af)
bij ons loopt er ook een, die is anderhalve maand ouder dan harry, en die is voor een boxer gewoon te dik.  maar harry is al wel bijna even hoog.
dus als barfpups iets langzamer groeien, kan harry nog wel es een flinke hond worden :biggrin2:


wilco
Door lightning
#1591226
hier ene border die barf kreeg groeipijnen mijn vorige honden die toen die nog jong waren en dat is lang geleden kregen ze die vieze rommel brok en nooit problemen. misschien wel toeval
Door wenche
#1591323
Ik kreeg hier juist complimenten van de dierenarts dat Pip zo mooi gelijkmatig groeide (in vergelijking met de pups die daar kwamen op brok opgegroeid)
Pip is nu 11 maanden en groeit nog steeds gestaag de hoogte in... en nu eindelijk ook wat meer in de breedte...
DeeJay groeide op op brok en het verschil is echt enorm qua opgroeien
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door