Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#1575902
dit zit hem vooral in het groenten voeren en in de % vleesbot en spiervlees.
Bij nrv is het meer spiervlees en minder vleesbot dan bij nrv...
waarom?? wat is de reden bij barf hierachter?
Door 202Spots
#1575958
Fayah schreef: dit zit hem vooral in het groenten voeren en in de % vleesbot en spiervlees.
Bij nrv is het meer spiervlees en minder vleesbot dan bij nrv...waarom?? wat is de reden bij barf hierachter?
Huh?
Door Anne in Zweden
#1576004
Volgens mij wordt er bij nrv kaal bot gegeven, en bij barf vleesbot, wat fifty-fifty vlees en bot moet zijn. Ik denk dat nrv het kale bot compenseert met meer vlees. Maar er zijn vast nog andere verschillen ook...
Door ulla
#1576031
Barf, NRV,NRF, en nog meer rauw voer fora,s.
Waarom ga je niet je eigen weg volgen, het zijn allemaal richt lijnen, en aan jou daarin een manier van voeren te vinden waarop je hond het goed doet.
Ik heb honden die niet meer dan 20% vleesbot kunnen hebben,dat zijn de oudsten, en de jongste ben ik begonnen met 30% vleesbot, toen 35 %, en nu 40%.
Je gaat je toch niet, als je ziet dat je hond het ergens al dan niet goed op doet vast pinnen, aan een benaming!!!!!

En je daar dan nog aan vast houden ook,want daar zeggen ze zus, dus zo moet ik het doen.
Ik denk ook niet, dat er een verstandig iemand is, op welk forum dan ook, die jou gaat adviseren dat je het precies zo moet doen, als  zij in beginsel adviseren als jou hond het er niet goed op doet.
Dus 50% vleesbot of 30 % vleesbot is niet van belang, dus de NAAM Barf of NRV doet er niet toe, wat er toe doet is hoe jou hond het er op doet.

En ik geef kiem/groenten mixen, en zaden, en noten,omdat ik het een belangrijke toevoeging vind.
En ik geef ook regelmatig geitenyogurt met rauwe honing.
Maar ik weet waarom ik dat doe.

Marjolein, lezen, en nog eens lezen en je een mening vormen, want een ander kan dat niet voor jou. ;)
Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#1576054
oeh Ulla, jij bent ff direct!
Maar je hebt natuurlijk helemaal gelijk! Maar ja wil het zo goed mogelijk doen en op de verschillende fora zijn natuurlijk veel meer mensen die het beter weten dan ik en daar hoop ik dan van te leren....
Maar ik ga ook zeker wel mn eigen weg hoor, net zo goed als dat ik gewoon kvv blijf geven voorlopig ;-) :P
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1580125
Fayah schreef: oeh Ulla, jij bent ff direct!
Maar je hebt natuurlijk helemaal gelijk! Maar ja wil het zo goed mogelijk doen en op de verschillende fora zijn natuurlijk veel meer mensen die het beter weten dan ik en daar hoop ik dan van te leren....
Maar ik ga ook zeker wel mn eigen weg hoor, net zo goed als dat ik gewoon kvv blijf geven voorlopig ;-) :P
Ik denk dat je het best allemaal wel weet. In principe hoef je niet moeilijker te doen dan wanneer je maaltijden voor jezelf bereidt. Je hebt genoeg aan de richtlijnen en daarmee wordt je pup heus mooi en gezond groot. ;)
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1580371
Fayah schreef: oeh Ulla, jij bent ff direct!
Maar je hebt natuurlijk helemaal gelijk! Maar ja wil het zo goed mogelijk doen en op de verschillende fora zijn natuurlijk veel meer mensen die het beter weten dan ik en daar hoop ik dan van te leren....
Maar ik ga ook zeker wel mn eigen weg hoor, net zo goed als dat ik gewoon kvv blijf geven voorlopig ;-) :P
Goed is wat Boris jou laat zien.

Wat er uit hem komt van achter en hoe zijn vacht is, zijn geuren, hou dat in de gaten.

Zo is voor 1 van mijn honden brok het beste (gelukkig is de rest heerlijk op rauw).
Zelf ga ik meer richting NRV als richtlijn, ik vind het als eerste makkelijker en toch ook duidelijker dan barf. Maar daar zeg ik heel duidelijk bij toen ik begon met rauw en van beide iets had gelezen ik al meer naar NRV trok en me dus niet verder in BARF voor beginners heb georiënteerd.
Laatst gewijzigd door *Nikki* op za 10 apr 2010, 14:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1580525
Ach ik ben ooit begonnen met barf en uiteindelijk sinds een aantal jaren op NRV omdat imijn honden het er beter op doen.  ;D
Door Lizzy
#1581121
ulla schreef: Eigenlijk voeren we allemaal Barf.
Rauwe botten en rauw vlees. :biggrin2:
Proest :biggrin2:, lekker droog maar je hebt wel gelijk.
Door Exect
#1581639
;) ;D ;D Sorry omdat ik nu uit nood enkele weken  moet malen . het eten voor mijn Duiteherder  , Maar dan ben  ik gelukkig  nog aan het barfen ik geef nu ook al is het gemalen  vers vlees rauw en gemalen botten dussssssss . ::)

grt Henk van uit een bloedheet Thailand nu
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door