Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bascha
#1575616
haai jullie,

op deze fijne zonnige dag kwam ik opeens hetvolgende tegen. ik heb sardientjes gekocht en deze heeft mijn meisje met smaak gegeten......alleen hmm nou ja, vandaag zag ik ze weer liggen in de winkel en stelde vast dat het geen sardientjes zijn maar ansjovis....nu ben ik als echte vegetarier niet zo p de hoogte van alle verschillende vissen enzo maar zelfs volgens mij is een sardientje geen ansjovis en andersom....of ben ik nu gek? (dit is retorisch!!!)

vraag dus: kan ansjovis?
Nu weet ik ook waarom iemand zegt dat haar sardientjes anders uitzien.... ;D ;D ;D
#1575624
Je kunt in princiepe je hondje alles voeren als het maar geen varkensvlees of harde (runder)botten zijn.
Dus of je nou een sardientje, zalm, kabeljouw of ansjovis geeft; vis is vis (oke verschil in vettevis en witvis)
Door bascha
#1575634
zat verder niks bij. alleen ansjovis en verder niks. geen toevoegingen. gewoon vers ingevroren. naar mijn idee is alle vis zout... ;)

maar ik had extra gekeken of er toevoegoegingen bij zaten. anders had ik ze niet gekocht. alleen dan weer niet gekeken of het echt sardientjes waren.... ::)
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1576213
Verse ansjovis zijn niet zout want vers en onbewerkt ;)
voor degenen die het verschil niet weten hier een site over de sardien http://www.natuurenwetenschap.be/site/c ... /vis11.htm
en gegevens over de ansjovis http://www.zeeinzicht.nl/vleet/index.ph ... plate.html
allebei zijn evenals de spiering vers verkrijgbaar klein en makkelijk te eten voor kleinere honden ;)
Laatst gewijzigd door Aquillo op wo 07 apr 2010, 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1576519
Nadia schreef: hihihi.. Ik vond ze al klein! Anjovis had ik nooooooooit aan gedacht.. Ik had op babysardientjes gegokt :P
ha ha. ik neem aan dat jouw mooie hond liever grotere vissen heeft  ;D
Door Hertog
#1576554
De sardientjes die ik in blik koop zijn niet veel groter dan Anjovis. Die laatste zou ik nooooooit geven mij veel te zout. Hondje vind ze uit blik wel een heel stuk lekkerder dan vers weet ik inmiddels. De verse zijn wel zo groot als een haring. Kleine visjes kunnen blijkbaar ook groot worden.  ;)
Door Too
#1576588
Hertog schreef: De sardientjes die ik in blik koop zijn niet veel groter dan Anjovis. Die laatste zou ik nooooooit geven mij veel te zout. Hondje vind ze uit blik wel een heel stuk lekkerder dan vers weet ik inmiddels. De verse zijn wel zo groot als een haring. Kleine visjes kunnen blijkbaar ook groot worden.  ;)
Het [ansjo]visje in z'n oorspronkelijke vorm, vers en onbewerkt is NIET zout.
Net als haring, makreel : ongerookt, ongezouten, onge...[watdanook]  is t prachtig beestenvoer
Door Nadia
#1576600
Ik heb ze gezien die anjovis. ze waren inderdaad onbewerkt. Koppie eraf (jammer en volgens mij ook schoongemaakt). Mijn hond prefereerd inderdaad grotere vissen als zalmkop!
Gebruikersavatar
Door pike
#1577373
Nadia schreef: Ik heb ze gezien die anjovis. ze waren inderdaad onbewerkt. Koppie eraf (jammer en volgens mij ook schoongemaakt). Mijn hond prefereerd inderdaad grotere vissen als zalmkop!
Zulke kleine visjes??? Koppie eraf??? Schoongemaakt???? Tjonge dan blijft er toch niets van over lijkt me. Hier verkopen de Turkse supermarkt en de Islamitische slager de visjes compleet, per kilo, diepgevroren.  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door