Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#1574760
Dit is het nieuwe menu voor de beren. Nijntje is ervanaf gehaald, want daar waren ze bang voor :o
De beren wegen zo'n 60 KG ongeveer. Beiden krijgen hetzelfde.

Afbeelding

Per dag krijgen ze dus 250 gr kivo als ontbijthapje.
Door Greece
#1574775
Mooie variatie.  ;)

Dat kalfsbot wat is dat? Ben niet zo gecharmeerd hiervan.
Waarom geef je zoveel nekken en koppen. Moeten ze nog aan Barf wennen?
Voor dat formaat honden zou ik toch meer naar de karkassen gaan.
Op 1 dag alleen orgaan..het zou kunnen..maar je loopt het risico dat ze aan de dunne komen.
Je geeft 3 x p.w. runderstrot, dat zie ik niet als spiervlees. Zit behoorlijk knars in. Voor 1 keer als spiervlees rekenen kan ik nog inkomen maar 3 x p.w..?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#1574811
Dankje

Het kalfsbot is zacht hoor (niks dragens).  Is niet geheel kaal, maar ik noem het toch kaal.
Rrunderstrot is 3 x per maand, niet per week he. Ik reken ze bij spier omdat het vooral kraakbeen is wat het bevat en niet bot. Ik dacht dat kraakbeen niet dezelfde eigenschappen, qua calcium etc heeft als bot, vandaar dat ik het geheel bij spiervlees reken. Ik kan me vergissen.

Reden van nekken en koppen is dat ze goedkoper zijn, financieel let ik toch ook een beetje op. Bovendien vinden ze de nekken ook smullen.
Kippenkarkas is dan wel goedkoop maar dat zit al in de kivo en wil dus niet te veel kip weer in het menu doen.

De beren hier kunnen er gelukkig tegen, tegen alleen orgaan. Helemaal niks aan de hand bij ze.
Door Greece
#1574877
Ja je hebt gelijk v.w.b. runderstrot. Leesbrilletje nodig  ;D
Eendenkarkas is  net zo duur als eendenrug en veel groter (bij Herby)
Zit wat meer kauwwerk aan, niet onbelangrijk. Kan je ook mee afwisselen.
Maar voor de rest, mooi hoor.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door