Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door _Sandra_
#1574736
Hallo,

ik heb bij Lupa 2 hele kwartels (zonder veren, inclusief hoofd en poten) gekocht.
Hoe bereken ik nu vleesbot, organen en spiervlees? Hoeveel zit er aan zo'n diertje?

Groetjes
Sandra
Door Greece
#1574757
Geen idee hoeveel eraan zo'n diertje zit.
Ik zou de kwartel gewoon wegen in dan van de totale hoeveelheid voer p.w. aftrekken?
Door _Sandra_
#1574825
Ze wegen samen 500 gram, ongeveer 250 gram per diertje dus.

Maar het bevat wel bot, spiervlees en organen. Hoeveel % wordt er ongeveer geteld per gedeelte per dier?
Een optie is inderdaad om het van het hele weekgewicht af te trekken, dan alleen over de rest nog de % berekenen. Doen anderen dat ook?
Door Greece
#1574852
Ik denk dat je zo moet rekenen:
Stel je voert per totaal week 4000 gram. Daarvan trek je af 500 gram.
De resterende 3500 gram verdeel je dan weer als volgt 50% vleesbot, 25% spiervlees enz. enz. De percentages welke jij aanhoudt.
Door Emmanuelle
#1577829
Nu vroeg ik mij net iets af: is dat niet eng om te zien met kop?
Ze verkopen ze op veel plaatsen, maar dikwijls met kop heb ik gezien.  En ik heb het nog niet durven kopen, want ik ben daar wel een beetje gevoelig voor :biggrin2:
Ik vind het al een hele stap dat ik karkassen geef  :biggrin2:
Door Limpy
#1578179
Ik vind die hele beestjes ook een beetje eng omdat ze je zo aankijken :o.....maar 2 weken gelden ook eindelijk ook ´n gegeven mét hoofd, gelukkig was de jongste hier zo aardig om gelijk het hoofd op te eten, probleem opgelost! Een ook goed ivm de hersentjes.
Door Too
#1578348
De poelier biedt altijd aan t koppie er af te halen [die bewaart ie dan voor mij  :D] zonder koppie is t helemaal een bloot mini-kipje
Mijn dametjes poes vinden t een traktatie
Door Nadia
#1578706
Kain vind de koppies het lekkerste en komt nu zeggen dat hij jaloers is op de poezels van Too.

Maar je kunt ze inderdaad rekenen als compleet. bij elke poelier kun je de koppier eraf laten halen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door