Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bentje
#1574602
Onze Brickx kwispelt niet meer en jankt als ik aan zijn staart komt, zo ongeveer in het midden.
Als ik het internet afzoek krijg ik te horen dat er een verschil is tussen gekneusd en gebroken, maar wat we echt moeten doen lijkt hier niet op te staan.
Moet hier snel iets aan gebeuren?
Kunnen we iets doen?

Alvast bedankt!
Door *Natasja*
#1574604
Heb je reden om aan te nemen dat de staart gebroken is, heeft de hond ergens tussengezeten ofzo met de staart? Het klinkt mij als een zgn. "cold water tail", Beau van mij heeft dit ook gehad en het is zeer pijnlijk voor de hond. Ik heb hem toen pijnstillers gegeven, en met een paar dagen was het over. Heb je iets van Traumeel in huis?
Door Bentje
#1574605
Geen idee, volgens mij heeft ie nergens tussengezeten of zo.
We letten er net op dat er een "knik" lijkt te zitten in zijn staart, dat het bovenste deel wel nog kwispelt, maar niet het onderste, dat hangt daar zomaar wat te hangen.
Als ik gewoon de wervels afloop doet ie niets, maar na 5 cm of zo begint ie te janken.
Hebben we iets wat in huis? Sorry, ken ik niet.
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1574606
Tja, als het mijn hond was die zo zou reageren op aanraking, zou ik er toch minimaal een telefoontje naar de da aan wijden.  :-\
Door *Natasja*
#1574609
Bentje schreef: Geen idee, volgens mij heeft ie nergens tussengezeten of zo.
We letten er net op dat er een "knik" lijkt te zitten in zijn staart, dat het bovenste deel wel nog kwispelt, maar niet het onderste, dat hangt daar zomaar wat te hangen.
Als ik gewoon de wervels afloop doet ie niets, maar na 5 cm of zo begint ie te janken.
Hebben we iets wat in huis? Sorry, ken ik niet.
Klinkt inderdaad als een cold water tail, de "knik" komt bekend voor, maar voor de zekerheid zou ik toch ff de DA bellen. Traumeel is een homeopatische pijnstiller.
Door *Natasja*
#1574610
Bentje schreef: Ja, 't is paasmaandag, ik heb meer kans op een snel antwoord op het internet dan aan de telefoon vrees ik
Ook op paasmaandag zijn er DA's die dienst hebben hoor, en een juiste diagnose kun je alleen van een DA krijgen, dat gaat een beetje lastig via het internet  ;)
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1574611
Bentje schreef: Ja, 't is paasmaandag, ik heb meer kans op een snel antwoord op het internet dan aan de telefoon vrees ik
Dat weet ik niet, mijn da heeft gewoon een praktijk met een dienstdoend arts hoor.
Door *Natasja*
#1574632
Bentje schreef: Ja, gisteren nog maar.
Toen heb ik er wel niets van gemerkt  :-\
Dan wordt de optie cold water tail steeds aannemelijker, zoals de naam zegt, komt het door zwemmen in koud water (en ik durf wel te stellen dat het water nu nog koud is  ;))

Hier staat het topic van Beau van mij van een paar jaar geleden: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 743.0.html , misschien heb je er iets aan. En anders even googlen op "cold water tail" of "koudwaterstaart".
Door Bentje
#1574642
Net even die andere topics bekeken. Bedankt daarvoor!
't Klinkt inderdaad aannemelijker, DA neemt de telefoon niet op  >:(
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1574657
Bentje schreef: Ach, dierenarts kunnen bereiken, we mogen om 20u komen.
We zullen zien... :-\
Goed zo, onzekerheid is ook niets. Sterkte vanavond!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door