Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#1573593
Mocht ik hier niet goed zitten met mijn vraag dan graag verplaatsen, maar:

Ik was even benieuwd, hoe doen jullie dat met wandelingen/training en het tijdstip van de maaltijd??
Ik zorg er sowieso altijd voor dat hij na een maaltijd minimaal twee uur rust heeft. Maar nu begreep ook dat het beter is dat je de hond niet direct na een wandeling/activiteit te eten geeft.
Echter, dit is hier vaak wel het geval. :-\ Vooral doordeweeks, ik ga 's ochtends eerst met hem wandelen, waarna hij bij thuiskomst zijn maaltijd krijgt en ik me klaar maak om aan het werk te gaan. (Ik kan 'm dus eigenlijk ook niet veel later eten geven.) Hoogstens een half uur..is dat dan genoeg tijd er tussen..??  :-\
Het is trouwens niet dat hij dan een half uur vol heeft lopen rennen en vliegen. Het eerste gedeelte van de wandeling zit hij altijd gewoon aan de lijn. Het laaste stukje mag hij altijd los, voor de rest geldt een aanlijngebod namelijk.
#1573615
hier ook 1x per dag, en dat is na de laatste wandeling, om 13.00 gaan we wandelen zijn we tegen 15.00 terug dan knallen ze effies in slaap en als ze wakker worden, meestal een half uur daarna krijgen ze eten om daarna echt een goede tuk te doen..
moeten we s'avonds trainen dan krijgen ze na de wandeling hun eten, maar moet zeggen dat ze dan al eventjes een coolingdown hebben gehad met het naar huis lopen...
#1573630
vanaalst schreef: hier ook 1x per dag, en dat is na de laatste wandeling, om 13.00 gaan we wandelen zijn we tegen 15.00 terug dan knallen ze effies in slaap en als ze wakker worden, meestal een half uur daarna krijgen ze eten om daarna echt een goede tuk te doen..
moeten we s'avonds trainen dan krijgen ze na de wandeling hun eten, maar moet zeggen dat ze dan al eventjes een coolingdown hebben gehad met het naar huis lopen...
Ok, dus als ik 'm nadat we thuis zijn van de wandeling een half uur daarna z'n eten geef zou wel kunnen??
#1573822
Tsja ik let daar eigenlijk niet echt op. Het kan voorkomen dat ze net eten gehad hebben en het zulk mooi weer is dat ik een half uur na het eten alweer in het bos sta of als ik, op vrije dagen, 's ochtends uit en het bos kom krijgen ze eigenlijk daarna direct eten. In principe krijgen ze bij mij 2 keer per dag eten zo rond 07.30 doordeweeks en op vrije dagen zo 10.30uur en 's avonds tussen 17.00 en 19.00uur grofweg.
#1573867
Ik denk dat bij "eten na een wandeling" het erg belangrijk is hoe je hond thuiskomt.
Mickey mijn kleine hond maakt zich niet druk tijdens het wandelen, haar zou ik gelijk eten kunnen geven. Maar die Borders lopen vaak zo te crossen dat die al hijgend en puffend thuiskomen, dan moet je ze geen eten geven. Ze moeten eerst klaar zijn met "hijgen en puffen" en weer op adem zijn. Het eten kost ook energie en als het 1x binnen is moet het lichaam aan het werk om het te verteren. Dat lukt naar mijn idee niet als ze nog aan het bijkomen zijn vd wandeling. Overigens regelt de natuur dat ook zelf wel, want of ze eten niet, of ze spugen het er weer uit omdat het verkeerd valt. Dus ik geef ze pas als ze weer rustig zijn.
Verder als ik savonds moet trainen, dan voer ik ze in de ochtend en andersom, en als we een wedstrijd hebben en ze dus meerdere keren per dag intensief aan de bak moeten, dan krijgen ze iets licht verteerbaars of niets (en dan de dag ervoor of erna meer)
#1574065
ik voer ook 1 keer per dag 's avonds na het wandelen. Ik wacht meestal een half uur, maar heb ik bijv. gefietst of getraind 's avonds dan laat ik er vaak ook nog wel een uurtje tussen zitten.
Bantu is vaak na inspanning snel weer rustig, Didge heeft altijd wat langer tijd nodig nodig.
Toen ik met Didge nog wedstrijden liep, kreeg hij de dag ervoor iets minder en iets wat licht verteerbaar is, en op de wedstrijddag zelf als ik thuis kwam een grote stevige maaltijd
Laatst gewijzigd door *Monique op zo 04 apr 2010, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
#1574207
Hier 1 x per dag eten. Na de grote wandeling meteen zijn bak. Dat lijkt mij voor de honde psyche het beste. Grote wandeling - flink werken om prooi te krijgen....... Bovendien heeft hij bijna altijd in de bagger gezeten en is het voor mijn huis en humeur ook beter als hij even buiten blijft  ;) Daarna hebben we een hele tijd geen hond meer in huis. Dan moet meneer uitbuiken en uitrusten.
#1574277
Hertog schreef: Hier 1 x per dag eten. Na de grote wandeling meteen zijn bak. Dat lijkt mij voor de honde psyche het beste. Grote wandeling - flink werken om prooi te krijgen....... Bovendien heeft hij bijna altijd in de bagger gezeten en is het voor mijn huis en humeur ook beter als hij even buiten blijft  ;) Daarna hebben we een hele tijd geen hond meer in huis. Dan moet meneer uitbuiken en uitrusten.
hoe bedoel je dat?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door