Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door boots16
#1573355
Ik heb een vraagje wij hebben sinds een paar dagen een chihuahua in huis
en je raad het al op brok speciale ook nog voor chihuahua's hahaha ;D
ze moeten naar het schijnt meer vitamines en mineralen enzo hebben
dat zou niet in "gewone brok" zitten
maar ik heb de andere op kvv zitten smuldier en carnibest
hoe zit dit nu want ik wil haar eigenlijk ook kvv geven

hoop hierop een antwoord te krijgen hoe het nu zit met die extra vitamines en mineralen  :biggrin2:
Door charliemuchu
#1573527
Hoi!,

Gefeliciteerd met je chihuahua.
Ik heb er zelf 2, een is bijna 2 en de andere is net 1 geworden. Allebei eten ze kvv afgewisseld met zelf samengesteld.
Ze eten hetzelfde als mijn 3 andere honden, ik voeg geen extra mineralen en/of vitamines toe. Alles zit gewoon voldoende in het voer.
Dat van die speciale chihuahuabr*kken is echt puur commerciele onzin.

Mijn advies geef gewoon lekker kvv, die van mij zijn er echt gek op!
Wel voer ik wat meer dan de "advieshoeveelheid" omdat ze zo klein zijn en in verhouding met andere honden een hele snelle spijsvertering en stofwisseling hebben.

Succes!
Door boots16
#1573610
ja dank je wel

tis wel spannend hoor zo een kleintje erbij
maar merkte wel dat ze ook graag kvv wilt hebben
heb haar vandaag een eetlepel smuldier gegeven met gekookt water erover
het was zo weg ze bleef zoeken naar nog
tja en je hoort niks anders dan ze moeten speciaal voer en bla bla bla
zeker tot 6mnd
nu weet ik niet het hoe en wat voor chihuahua's
heb namelijk altijd grote stevige honden :biggrin2:
dus het is allemaal nieuw voor me  :D

dus alle advies is welkom
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1573622
wat ik weet van de chihuahua fokster hier verderop is dat ze ze vaker voert dan haar andere grote honden..
puur vw die snellere stofwisseling en dat ze dan een te laag suikergehalte kunnen krijgen..

volgens haar (heb t ook een keer op tv gezien :shy: ) worden die kleintjes dan sloom..
Gebruikersavatar
Door Riek
#1573889
Hoi, ik heb ook een redelijk kleine hond.
Een Papillon van 3 kg.
Ze krijgt 90 gram Carnibest of Naturis op een dag.
Ik geef haar 's ochtends een kleine helft, en rond 17 uur een kleine helft en voor we gaan slapen krijgt ze het laatste stukje.
Ze eet ook regelmatig een kippenekje, deze weeg ik niet. Ipv een maaltijd krijgt ze dan 2 kippennekjes.
Laatst had ze ook een hazenkarkas, vond ze heerlijk.
Ook deze heb ik niet gewogen, maar ipv een maaltijd gegeven.
Ze heeft 'm niet helemaal opgegeten, maar de volgende dag de rest opgegeten.

Ik snijd de rollen als ze een uurtje uit de diepvries zijn in plakken van 90 gram en vries dit dan weer in zakjes in.
Zo kan ik 's avonds de portie voor de volgende dag uit de diepvries pakken en in de koelkast leggen.

Bij Boris, 6 kg, doe ik het precies het zelfde maar hij krijgt 120 gram op een dag. De verhoudingen zijn scheef, maar op deze hoeveelheid doen ze het beiden prima.
Door charliemuchu
#1573895
Chihuahua's hebben idd meer kans op een zgn. hypo door hun snelle stofwisseling. Hun glucosewaarde daalt dan te snel waardoor ze een aanval krijgen.
Wat  vaak geadviseerd wordt is om een schepje druivensuiker door het voer (of een beetje honing) of drinkwater te doen, hiermee kun je een hypo voorkomen.
Maar als je een goede gezonde pup hebt, is dit risico natuurlijk veel kleiner. Het betreft meer de pups van broodfokkers (dus doorgefokte hondjes) die hier last van hebben.

Ik heb die van mij als pup wel 4x per dag gevoerd (een volle eetlepel per keer) en altijd iets om te kluiven.
Door boots16
#1574017
bedankt voor de reacties

iest te knabbelen heeft ze genoeg het dametje heeft bullepeesjes en gedroogde pensstaafjes
hahaha ze eet het natuurlijk niet zo snel als de staffords dus ze bewaard wat hahaha
maar te veel aan suikers is toch ook niet goed?

en ze wilt haar brokken nu al niet meer :o
en ik wou het rustig opbouwen juist omdat ze zo iniemini is
aan de diarree is het laatste wat ik wil
Door Nadia
#1574031
Ze zeggen dat staffords ook iets met voeding hebben.. iets met eiwitten ofzo wat ze slecht opnemen?? Ik weet niet precies hoe of de wat!
Echter hou ik (en jij volgens mij ook niet) daar geen rekening mee!

Voor dalmaten hebben ze ook speciale voeding, is (bijna) vegetarisch.
#1574278
Ik heb een 3/4 chi van 4 maanden en die krijgt 3 keer per dag voer en 2 keer een tussendoortje, omdat ie idd klein is en nu nog jong. Straks gaat er 1 voer moment vanaf, ik wil 2 keer per dag blijven voeren en 1 of 2 keer tussendoortjes blijven geven, daar doet hij het het best op  :)
Oh en tussendoortjes zijn groente en fruit, of iets in de trend, brokken of snoepjes moet ik niet meer  :biggrin2:
Door Exect
#1575124
[quote="Nadia"]
Ze zeggen dat staffords ook iets met voeding hebben.. iets met eiwitten ofzo wat ze slecht opnemen?? Ik weet niet precies hoe of de wat!
Echter hou ik (en jij volgens mij ook niet) daar geen rekening mee!ie
Voor dalmaten hebben ze ook speciale voeding, is (bijna) vegetarisch.
[/quote].
hallo ik heb ervaring met staford .  inderdaad hebben er sommige alergie,s voor eiwitten ,,krijgen ze  rode buldjes tussen de liezen en op hun buik  ik weet van de meeste dan ,,dat het kip eiwit is  OOk mops honden hebben er last van  . ik heb er zelf 2 gehad  erge last tot bloedens toe bijtend van eiwit alergie kwam door kip heb afschapsels van ed huid laten nemen. heb ik toen op vis met eend gezet en over de problemen  Alles was in Holland he niet nu in Thailand ed staford,s eigenaren waren klanten van mij destijds Mops waren van mij zelf . grt henk te Thailand
Laatst gewijzigd door Exect op di 06 apr 2010, 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door boots16
#1575154
[quote="Exect"]
.
hallo ik heb ervaring met staford .  inderdaad hebben er sommige alergie,s voor eiwitten ,,krijgen ze  rode buldjes tussen de liezen en op hun buik  ik weet van de meeste dan ,,dat het kip eiwit is  OOk mops honden hebben er last van  . ik heb er zelf 2 gehad  erge last tot bloedens toe bijtend van eiwit alergie kwam door kip heb afschapsels van ed huid laten nemen. heb ik toen op vis met eend gezet en over de problemen  Alles was in Holland he niet nu in Thailand ed staford,s eigenaren waren klanten van mij destijds Mops waren van mij zelf . grt henk te Thailand
[/quote]

met mijn staffies gaat het super niks te klagen maar het gaat om de chihuahua :biggrin2:
Door Exect
#1575163
[quote="boots-evil"]
met mijn staffies gaat het super niks te klagen maar het gaat om de chihuahua :biggrin2:
[/quote]

Sorry maar ik gaf een antwoord op een vraag over dat staford soms wat probelemn kenne..  hebben . De chihuana zal  ik op carnibest zetten  en zoals ik met mij shishu  van 11 weken  nu doe 7 x per dag eten geven heele kleine beetjes i de shishu moets ok wennen en nog steeds  . als je kleine beetjes geeft is ed ontlasting ook minder  . probeer wel i merk door afwisseling  van merk is ook de samenstelling anders  dus geen evenwicht voor de kleine pup
Laatst gewijzigd door Exect op di 06 apr 2010, 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door