Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1573364
Doe ik er goed aan, of de hond dan, om zijn weerstand te verhogen, op eigen initiatief, mbv Mac Samuel weerstand?
Ik heb hier eea over gelezen leek mij goed idee (malassezia en herstellend van Kennelhoest) maar nu staat er dat je vooral eerst met de Da moet overleggen ed. 
Ik ben totaal onbekend met deze middelen en weet dus eigenlijk helemaal niet of je dat "gewoon" zo kan gaan gebruiken??
#1573399
MacSamuel Weerstand valt onder fytotheraphie en is geen homeopathie. ;)
Je kunt dit middel op eigen initiatief langdurig inzetten, maar ik vind dat een hond met zijn achtergrond er goed aan doet om nagekeken te worden door een bekwaam holistisch dierenarts, die dan een samenstelling speciaal gericht op jouw hond kan maken.
Laatst gewijzigd door dogsunlimited op zo 04 apr 2010, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
#1573449
Wanneer je dan hebt overlegd met zo'n WHG-dierenarts (in mijn geval) lijkt het hen wel een goed
idee om dat te geven. Er wordt gesproken over druppels door het eten. Als je het vervolgens kunt
gaan halen blijken het tabletjes te zijn. Wel staat op het potje rechtopstaand bewaren  ;D
Het is echinacea purpurea, dat zou je dus ook gewoon bij een reformwinkel kunnen halen.
Het eten van Carnibest i.p.v. brokken heeft mijn hond veel goed gedaan, die kuur heb ik daaraan
toegevoegd. Of het werkt weet ik niet, hij is i.i.g. nog steeds aan het vooruit gaan.
#1573489
Ik heb van 9 jaar een overzicht gemaakt van alles wat ik had genoteerd, onthouden, vaccinatieboekje
en rekeningen van de DA. Er is op ieder moment dezelfde allergie te vinden die per jaar erger is geworden
en dat is de reguliere dierenarts zelf. Die gaan geheel voorbij aan nieuwe inzichten en schieten echt
met een kanon op een mug. Voorlopig voor mij dus geen onderzoeken, het heeft zat gekost om hem
ziek te krijgen. Ik denk dat hij veel heeft aan weglaten. Als ik het mis heb is het vroeg genoeg om een
ander adres te zoeken.
#1573530
heb idd direct toen ik hem kreeg een alg bloedonderzoek laten doen voor de zekerheid. Ik had toen een klein beetje een vermoeden van een allergie, Maar eerste instantie was ik bang voor suikerziekte omdat hij zo ontzettend dik was (11,5 inmiddels 7,8).
Naarmate hij langer bij ons was heb ik afkrabsels laten nemen en een swab uit oor laten nemen en door Vetmed laten onderzoeken,
Daar tussen in er achtergekomen dat hij iig allergisch is voor rund. Een allergie-test bloedonderzoek heb ik (nog) niet laten doen omdat ik a)die te duur vond en b) hij, naar mijn inzien, niet klachten heeft die veranderen onderinvloed van omgevingsfactoren.
Ik ga je link eens even doorlezen, dat Ms fytotherapeuticum was wist ik iid ;)

Een veterinair dermatoloog staat na de behandeling ook op het lijstje, eerst een wachten hoe hij hierop reageert. Tot nu toe gaat het goed, een geknabbel meer en gekriebel... Ben nog niet zo ver in het vervolgonderzoek omdat ik hem pas een half jaar heb.
#1573538
Leon74 schreef: SandraH heeft gelijk, MacSamuel Weerstand is niet eens een homeopathisch middel.
Ik heb me vergist. Omdat de rest van de lijn wel homeopathisch is (of de meeste middelen toch), dacht ik dat dit ook een homeopathisch geneesmiddel zou zijn.
Ik zag op 1 website de prijs voor 100 tabletten (250 mg) (44 euro) en dat is vrij duur.
Je krijgt er ook van Dr. Vogel, bij het Kruitvat en die zijn goedkoper denk ik. Mogelijk moet je de tabletten dan wel doormidden doen (dus even naar de dosering kijken).

Of het allemaal zin heeft? Weggegooid geld denk ik. Beter ga je dan naar een klassieke, homeopathische dierenarts.
Dat is een dierenarts die jou heel veel vragen stelt over je hond en aan de hand van je antwoorden een geschikt middel voor jouw hond uitkiest.
Homeopathen die op een ander manier een homeopathisch middel uitkiezen (via bioresonantie, eletro-acupuctuur ed) zijn niet serieus bezig als homeophaat.

Acupunctuur zou je ook kunnen proberen.
Hij vergeet er helaas weer even bij te vermelden dat dit zijn mening betreft!!
LET OP: het kan dus ook heel goed anders zijn  ;)
#1573542
Leon74 schreef: Voor een aantal dagen zal het geen kwaad kunnen, daar hoef je je geen zorgen over te maken, alleen is het de vraag of je er iets aan hebt.
"weerstand" is een heel algemeen iets. zulke middelen worden verkocht onder het mom van homeopathie, maar hebben in feite helemaal niets van doen met homeopathie.
De MacSamuel-lijn homeopathische geneesmiddelen omvat een aantal geneesmiddelen tegen specifieke kwalen, zoals bijv. schijnzwangerschap. Zulke middelen worden complexmiddelen genoemd, behoren niet tot de echte, "klassieke" homeopathie, maar kunnen soms best helpen.
MacSamuel Weerstand ga je weinig aan hebben denk ik.
Hoe is malassezia vastgesteld bij je hond?

Wil je echt serieus aan de gezondheid werken van je hond, homeopathisch gezien, zoek dan een serieuze, homeopathisch werkende dierenarts op: http://www.scwd.nl
Ofwel; Atjo Westerhuis is geen serieus werkende dierenarts???  :D
Blijkt maar weer eens hoe denderend onderbouwd je uitspraken zijn  :crazy2:
#1573766
Op mijn forum zit een eigenaar van een hond met dezelfde aandoening. Zij is gestopt met de dermatoloog, omdat de hond in kwestie zo ontzettend beroerd op de zware medicatie reageerde. Ze heeft de hond onder behandeling gesteld van een bekwaam homeopaat en is van zijn klachten verlost. Volgens mij woont zij in Brabant, zal haar eens vragen naar de naam van die homeopaat.
Ik heb zelf ook een hond gehad met malassezia en heb toendertijd regulier laten behandelen. Gelukkig stapte ik daarna snel over naar natural raw feeding en heb ik hem door een bekwaam holistisch dierenarts laten ontgiften. Ik geef veel verse kruiden die bacterie- en schimmelremmend zijn, totaal geen koolhydraten en belast hem niet meer met vaccinaties en te zware medicatie waarvoor een alternatief kan zijn. Zijn weerstand was ook om zeep geholpen door de vaccinaties en continu AB voorschrijven. Daardoor brak die malessezia door.....weerstandsopbouw en ontgiften zou ik je aanraden. (Ik las je vorige topic over hoe het ontstaan is, vandaar dat ik hierop reageer.)
Laatst gewijzigd door dogsunlimited op zo 04 apr 2010, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door