Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Benjy en Misty
#1572083
Zag op de markt een paar flinke hanenbouten liggen á € 0,70 per stuk en 10 voor € 5,- Op zich leek het me wel een lekker hapje voor de honden maar is zo'n hanenbout geschikt of is het te hard?
Door Nadia
#1572178
Hmmm Wil je eens een zo'n bout wegen Nicole??
Wellicht ook wel wat voor Kain (alsof ie nog niet genoeg krijgt, maar daar praten we niet over)
Door Benjy en Misty
#1572179
Nadia schreef: Hmmm Wil je eens een zo'n bout wegen Nicole??
Wellicht ook wel wat voor Kain (alsof ie nog niet genoeg krijgt, maar daar praten we niet over)
Is goed Nadia maar op het oog schat ik zeker zo'n 400 gram.
Door Benjy en Misty
#1573268
Ik heb geen idee vandaar mijn vraag. Ik weet dat oude kippen (bv soepkippen) ook erg hard zijn. Vandaar dat ik ook twijfelde over de hanenbouten.
Door Nadia
#1573396
Ik had Kain laatst een soepkip van 900 gram gegeven. Had hij geen problemen mee!
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1574060
De  kip die te koop zijn zijn hanen  ;) Denk maar aan grilhaantje, bakhaan etc etc.
kippen worden eerst voor de leg gebruikt en na de leg kun je ze kopen als soepkip. :biggrin2:
Door Benjy en Misty
#1574063
Aquillo schreef: De  kip die te koop zijn zijn hanen  ;) Denk maar aan grilhaantje, bakhaan etc etc.
kippen worden eerst voor de leg gebruikt en na de leg kun je ze kopen als soepkip. :biggrin2:
;D ;D ;D Ja, dat weet ik maar er zit toch ook verschil tussen kippenvleugels en kippennekken qua hardheid.
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1574079
Benjy en Misty schreef: ;D ;D ;D Ja, dat weet ik maar er zit toch ook verschil tussen kippenvleugels en kippennekken qua hardheid.
och oke.had ik maar alle antwoorden moeten lezen :-[
Maar over het algemeen zijn Hanenbouten en braadkipbouten dus van niet al te oude kippen en dus zachter dan het bot van soepkip ;)
Gebruikersavatar
Door choopy
#1574115
Ik had een tijdje terug kippen van rond de 1800 gram, dat ging met gemak naar binnen en ook de ontlasting was prima.
Door Hertog
#1574197
Soepkipjes van bv de Lidl geef ik nogal eens in de vakantie en gaan er hier prima in.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door