Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door pallas
#1572258
Didot was eindelijk geheel van zijn jeuk af toen we er achter waren dat hij schildklier hormoon tekort kwam.
Nu heeft hij helaas weer ineens héél veel last. Vooral zijn buik. liezen en binnenkant achter poten zitten weer onder korstjes en schilvers. :'(
Tjee, waar komt het toch vandaan dacht ik.
Hij heeft twee keer gezwommen in water waar net het riet uit getrokken was.
Zou het daarvan zo erg kunnen zijn?
Na een wasbeurt en lotion voor zijn vacht gaat het nu langzaam aan weer beter.

Nu vertelde mijn vriendin dat narcissen gifig zijn en Didot rent vaak op een groot uitlaatveld waar dus massa's nacissen geplant zijn.

Iemand die hier meer van weet? Anders is het toch het zwemmen of misschien de kalkoennekken die hij nu voor het eerst gegeten heeft :-\
Gebruikersavatar
Door spreeuwtje
#1572260
volgens mij kom je daar alleen maar achter door 1 voor 1 die dingen die jij verdenkt van jeuk veroorzaken, te voorkomen..
ik zou eerst de kalkoenen nekken in de vriezer laten denk ik..
dat is de makkelijkste om door te strepen..
Door Sella
#1572266
Mijn jeukgevoelige monster rolt in narcissen :o Maar geen extra jeuk.
Zwemmen in water waarin iets losgewoelt is wel kassa voor jeuk :(
Kalkoennekken  heeft hij geen problemen mee.
Hij krijgt ook schildklierhormoon
Door Truus
#1572297
Ik vind er alleen maar dit over:

Narcissen giftig?
Narcissen bevatten lycorine dit is een giftig alkaloïde dat bij inname aanleiding geeft tot braken, buikpijn en diarree.
Problemen van intoxicatie ontstaan vaak doordat men de bollen verward met uien.

Ik weet wel dat Timo altijd uitslag op z'n buik en liezen kreeg/krijgt als hij door het jonge gras loopt in he voorjaar.
Heeft Didot er ook in het voorjaar last Van?
Door pallas
#1572321
Truus schreef: Narcissen giftig?
Narcissen bevatten lycorine dit is een giftig alkaloïde dat bij inname aanleiding geeft tot braken, buikpijn en diarree.
Problemen van intoxicatie ontstaan vaak doordat men de bollen verward met uien.

Ik weet wel dat Timo altijd uitslag op z'n buik en liezen kreeg/krijgt als hij door het jonge gras loopt in he voorjaar.
Heeft Didot er ook in het voorjaar last Van?

Nou dat weet ik dus niet. eerst had hij altijd wel wat last van jeuk, dat hebben we dus met schildklierhormoon en dieet onder de knie.
maar nu was het ineens van de één op andere dag. Ik vermoed dus óf de nekken (die eet hij voor het eerst) óf de narcissen  óf het vieze water.

Alle 3 er nu uit gelaten en het gaat gelukkig wel wat beter.
Pfft jeuk is zóóó lastig , je weet bijna nooit waar het van komt >:(
Door Jacqueline1968
#1572326
onze Boy had ook wat wij noemde een "aardbeien" buik van jong gras/kruiden/bloemetjes.
wat het precies triggert is echt heel lastig te vinden, en jeuk is vreselijk.

na intensieve behandelingen door Hildegard Dijkgraaf is het verdwenen,
daarvoor werkte soms alleen een prednison injectie om hem ff door dat eerste "verse gras" heen te helpen.

Vervelend joh
Door tiny
#1573110
Mijn vader was bollenkweker. Altijd als de narcissen gesneden moesten worden zat hij onder de plekken. Dat slijm van de narcissen veroorzaakt heel veel jeuk. Niet kwaadaardig maar wel heel lastig. De broer van mijn vader had het van de hyacinten. Moest zich altijd helemaal inpakken als die bollen de grond uit moesten.
Ik zou hem dus ff niet meer door dat uitlaatveld met narcissen laten struinen.Nog een paar weekjes dan zijn ze weer weg. Succes.
Door pallas
#1573699
Vandaag de hele dag op wedstrijd geweest en menner heeft niet één keer gejeukt. Ook gewandeld en hij is door het nieuwe gras geweest en dus ook geen reactie  daarop.

Ik houd het voorlopig dus toch op de narcissen mn na het verhaal van Tiny :)

De kalkoennekken kunnen we later nog eens aan het menu toevoegen en kijken of het dan nog steeds goed gaat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door