Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Bien
#1572142
Hoi,

Volwassen hond 15 KG, 300 gram per dag, percentages 50 bot / 25 orgaan en 25 spier.

Zoals zovelen, graag even ons menu bekijken en commentaar is welkom.

Maandag
vleesbot 150 gram – kipkarkas / orgaanvlees 75 gram – rundernier / spiervlees – 75 gram geitenvlees

Dinsdag
vleesbot 150 gram – kippenek / orgaanvlees 150 gram – pens / spiervlees – 75 gram lamsvlees + ei

Woensdag
vleesbot 150 gram – eendenek / orgaanvlees 75 gram – parelhoenhartjes / spiervlees – 75 gram paardenvlees

Donderdag
vleesbot 150 gram – kipperug / orgaanvlees 75 gram – lamslever / spiervlees – 75 gram rundervlees + volle yoghurt of karnemelk

Vrijdag
vleesbot 150 gram – parelhoenkarkas / orgaanvlees 75 gram – rundernier / spiervlees – 75 gram geitenvlees

Zaterdag
vleesbot 150 gram – kipkarkas / orgaanvlees 150 gram – pens / spiervlees – 75 gram rundervlees + ei

Zondag
vleesbot 150 gram – eendenek / orgaanvlees 75 gram – rundernier / spiervlees – 75 gram lamsvlees

Vis mist dus nog in het geheel, maar ik zal de zaterdag of de zondag vervangen 1 x per week door 300 gram makreel of haring.

Geen groentenmix, ze krijgen af en toe tafelrestje wortel, bloemkool, brocolli enz.

Ben benieuwd naar de reacties!

Groet,

Sabine
Laatst gewijzigd door Bien op za 03 apr 2010, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *loes*
#1572246
Variatie is prima!!
Orgaan zal ik de helft van je wekenlijkse hoeveelheid pens doen en de rest verdelen onder lever,maag en hart
Door Greece
#1572292
Mooie variatie.
Maar je voert veel te veel nier.  Ik zou dat terugbrengen naar 1 x p.w.
Hart geef je maar 1 x en dat zou ik juist opgehoogt zien naar 3 x. En dan afwisselend met rund en/of lamshart.
Ik vind 25% orgaan zelf aan de hoge kant. Kies liever voor max. 20%.  ;)
Door ~anna~
#1572591
Ja ik lees ook teveel nier en ook veel vleesbot van kip, je hoeft niet iedere dag orgaan te voeren.
Door Greece
#1574732
[quote="Aradia"]
Misschien kun je bot van kip 1x vervangen door vissenkop. Ik dacht dat dit ook onder bot viel.
[/quote]

Ik begrijp dat er ook vis gevoert gaat worden maar dan zou ik dat dan op de zaterdag doen.
Dan wordt 1 x kip al vervangen zoals Aradia al zegt.
Even voor mijn info: ben je pas aan het Barfen omdat er zoveel beginnersbotten inzitten?
Door Bien
#1597667
[quote="Rosalie"]
Ik begrijp dat er ook vis gevoert gaat worden maar dan zou ik dat dan op de zaterdag doen.
Dan wordt 1 x kip al vervangen zoals Aradia al zegt.
Even voor mijn info: ben je pas aan het Barfen omdat er zoveel beginnersbotten inzitten?
[/quote]

Sorry dat ik niet eerder reageerde, ik ga er de komende week weer mee aan de slag (vanwegs omstandigheden ben ik er niet eerder aan toe gekomen)

Ja we zijn beginnend barfer vandaar de beginnersbotten.

We sloegen tot nu toe voor beide honden de kippenekken plat.
De volwassen hond lijkt de botten niet goed te kauwen (er komen weer botjes uit!! dat moet toch pijn doen lijkt mij...).
De pup kauwt ze wel goed, hetzij met moeite omdat ze aan het wisselen is maar het lijkt te gaan al duurt het wat langer.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door