Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1571601
En de 2de reactie:

Deze topic is gestart om ervaringen te delen: positief en negatief.
Als jij zo nodig ook hier een discussie wilt uitlokken open dan zelf een topic.
Ik weet niet wie jij bent Leon (je hebt je niet eens voorgesteld) en wat jij wilt bereiken op BP.
Ik heb alleen het idee dat je een beetje gif wilt rondspuiten en als je voldoende schade hebt aangericht en/of medestanders hebt gevonden je lachend aftaait.
#1571606
Rosalie schreef: En de 2de reactie:

Deze topic is gestart om ervaringen te delen: positief en negatief.
Als jij zo nodig ook hier een discussie wilt uitlokken open dan zelf een topic.
Ik weet niet wie jij bent Leon (je hebt je niet eens voorgesteld) en wat jij wilt bereiken op BP.
Ik heb alleen het idee dat je een beetje gif wilt rondspuiten en als je voldoende schade hebt aangericht en/of medestanders hebt gevonden je lachend aftaait.
Hij schijnt wel overal antwoord op te hebben, BEHALVE op de meest simpele vraag, namelijk wie hij zelf is  ;D
Als hij daar geen antwoord op geeft, is het antwoord ook eigenlijk wel duidelijk!!  :biggrin2:
#1571726
::)

Bij een mening is het altijd handig, zoniet een vereiste, erbij te zetten "Ik vind"

...Maargoed de effectiviteit van bioresonantie is bij deze scepticus al lang bewezen...en ga ik er weer vraagtekens bij zetten...dan lees ik weer even mn verhaal van een paar maanden geleden terug...toen mijn hond weer bijna kaal was...bijna niet dr mandje uitkwam en bijna niet kon lopen van de pijn in haar pootjes...

Maar aangenaam Leon...Ik ben Nicky...mijn hond heet Jaia en heeft Atopie/auto immuunproblemen...Alles wat jij beschrijft, en meer is gedaan en bioresonantie is onze laatste kans op vermindering/genezing van de aandoening/klachten...
#1571739
Een discussie is het pas als je je ook open stelt voor andere ervaringen en meningen...Jij typt iets neer alsof dat meteen de hele waarheid is...Ik meng me normaal nooit in dit soort discussies, maar ik vind het wel heel erg frappant dat jij, zonder je voor te stellen, je meteen mengt in discussies en mensen advies gaat geven!

De meeste mensen hier hebben eerst het halve forum doorgelezen en zitten hier met een doel...en vaak met een zieke hond/kat...Waarom ben je hier als je toch niet gelooft in rauw voeren?
#1571768
Leon74 schreef: LOL, misschien ben ik niet duidelijk geweest maar als we dan toch aan taalspelletjes willen doen: Het is niet alleen
wat IK vind, maar hoe de hele medische wetenschap erover denkt.

Je vraagt me waar ik al mijn wijsheid vandaan haal......ik dacht nu juist dat je niet vond dat er in mijn woorden wijsheid besloten lag.... :biggrin2:
En waar ik het vandaan haal? Hangt helemaal af waar je op doelt? Bioresonantie? Elk steekhoudend, gedegen wetenschappelijk onderzoek daarover ontbreekt, niks meer, niks minder. 

"Enne, ik vraag mij serieus af wat jij denkt te kunnen kopen voor 'bewijs'???

Op spiritueel gebied niets, op wereldlijk niveau alles. Of hoe bedoel jij je vraag?

Reguliere dierenartsen kunnen niks met bv FORL, dus trekken ze maar alle tanden. Idem met chronisch ontstoken tandvlees. Dus met katlief DAN MAAR bioresonantie proberen....1,5 jaar later; nog steeds in goede doen, MET gebit!! Toeval of niet, kan ons niets schelen hoor!!

Tja, de wetenschap kan een hoop, maar ook een hoop niet, en er is meer tussen hemel en aarde dan wetenschap, GELUKKIG.


Ben in elk geval blij dat het met je kat beter gaat. Maar ik kan me voorstellen dat andere mensen die met een kat met dezelfde ziekte zitten en krap bij kas, graag willen weten of het toeval is of niet.
Als je onder "er is meer tussen hemel en aarde" toeval verstaat, dan ben ik het hartgrondig met je eens!
Verder zullen wij het daarover toch wel nooit eens worden.

Mijn achtergrond? Misschien een brokjesfabrikant, misschien een putjesschepper, misschien een verkoper van teflonpannen?  ;D Wie zal het zeggen?  ;D
Nee, even serieus, waarom is dat van belang?

Ik vroeg je waar je je 'wijsheid' vandaan haalt, niet je wijsheid....klein detail; groot verschil.

Zowel mensen met een kat met FORL die krap bij kas zitten, als mensen die dit niet zitten, zullen geen antwoord op de vraag krijgen of het toeval is dat het in sommige gevallen na bioresonantie beter gaat. Het gaat deels om je eigen gevoel en keuzes. Omdat ik het hele gebit trekken te rigoreus vond EN MIJ DAAR DUS TOTAAL NIET LEKKER BIJ VOELDE, zocht ik een andere weg, WAAR IK MIJ WEL GOED BIJ VOELDE. Nu ben ik 100 euro kwijt aan bioresonantie, anders was ik dat bedrag minstens kwijt aan de dierenarts. Nu heeft mijn kat zijn tanden nog en weet ik welke voeding bij hem past!! (waardoor samenstelling speeksel wijzigt, en hij dus geen chronische tandvleesontsteking meer heeft. Hoe logisch is de wereld eigenlijk?  ::) ) En denk je nu werkelijk dat ik mij 1 seconde druk gemaakt hebt over de wetenschap?? Over de bewijzen dat het zou werken??

Zoals ik al zei; de wetenschap weet een hoop, maar nog veel meer niet!! En bestaat het daarom niet??  ::)

Het is een regel op BP dat nieuwe leden zich voorstellen, dus dat lijkt me een reden om dat te doen.
Je blaast nogal hoog van de toren, alsof jij alle 'wijsheid' in pacht hebt, dus het lijkt me dat je dan ook een gedegen achtergrond zult moeten hebben, of je zuigt zomaar alles uit je duim. Om jezelf enigzins te verklaren en wat geloofwaardig te maken, c.q. meer kans te geven om serieus genomen te worden, lijkt het me, zeker dus in jouw geval, erg handig, zo niet zeer wenselijk, als je eerst eens verteld waarop jouw meningen gestoeld zijn.
Krijg de indruk dat dat een probleem voor je vormt, en dat maakt je meteen al enigzins onbetrouwbaar.

Dussss, ik wacht in spanning af!  ::)
#1571947
Nee, Wikipedia is een lekker betrouwbare bron...als jij gaat zoeken naar informatie waar je van tevoren al een mening over hebt, zal je ook die informatie vinden die dat bevestigd..de 'wetenschap' is ook gebaseerd op dingen die eerst hocus pocus leken...

Maargoed...zucht..
#1571953
Dame... ??? Daar gaat echt m'n nekhaar van overeind staan!

Ik heb mezelf maar aangeleerd in dit soort gevallen "ja..je hebt gelijk" te zeggen, en anders te denken..het heeft toch geen zin...

Dus bij deze.. 'meneer'
#1572018
Ik ben het nu zat. >:(

Hou op met half internet hier te quoten.
Denk je nu echt dat wij deze info ook niet zelf kunnen opzoeken.

Denk je nu echt dat je hiermee kunt overtuigen.

Leon74 schreef: Als je het zo ervaart, zal ik mij van verdere inmenging in deze discussie onthouden.
Met je idee zit je ernaast. Wat is er leuk aan schade aanrichten? En lachend aftaaien?
Er bestond geen enkele discussie totdat jij je ermee bemoeide.
Als je zo nodig een discussie wilt voeren dan open je zelf een topic maar laat je deze voor waar ik het bedoelde:
n.l. het delen van ervaring positief en negatief.
Laatst gewijzigd door Greece op za 03 apr 2010, 09:40, 1 keer totaal gewijzigd.
#1572108
ik zit hier met verbijstering te lezen......
wie deze Leon, iemand een idee?

als je een discussie aangaat, stel je jezelf toch ff voor, dat lijkt mij gewoon beleefd.

ik snap het hele verhaal van "leon" niet, honden cq dieren kunnen niet 'neppen" , ze reageren of ze reageren niet ergens op, weten zij veel.
wij hadden afgelopen week lang niet alles vertelt, maar Michelle (uit Den Hoek dus, van die bioresonantie, maar die gelukkig ook gewoon da is, meneer Leon), vulde keurig de "gaten" in, wat zij niet weten kon.
het persoonlijke contact wat dhr. Laarakkers met Gorby legde ontroerde mij enorm, was heel bijzonder, ook voor Gorby die er beduusd van was.
Alleen dat al, is helend voor onze zowel geestelijk als fysiek beschadigde hond.

De behandeling die ze hebben ingezet (en gelijk eerlijk hebben gezegd dat ze hem niet kunnen genezen) wachten we rustig af, Gorby zal het zelf tonen.
Als het leefbaar is, zijn we daar heel blij mee

ik denk dat als ik hier mee lees, ik allemaal mensen lees die heel goed weten wat zij doen, kritisch zijn, zich inlezen, en intelligent genoeg zijn om te kunnen onderscheiden wat de moeite waard is te proberen, of dat nu uit de medische wetenschap komt, of wat meer uit het "alternatieve"  circuit.

maar wie ben je nu eigenlijk?
Laatst gewijzigd door Jacqueline1968 op za 03 apr 2010, 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.
#1572201
leon, hou nou eens op met dat gejank over wetenschappelijke bewijzen en kijk uit je doppen man..
ga lekker verder blaten op t wetenschaps forum waar nog meer van die stugge, met oogkleppen op, met tunnelvisie en of gesloten types als jij zitten..
#1572219
Leon74 schreef: Ik heb nooit gezegd dat dieren kunnen neppen.
Ik heb alleen gesteld dat bioresonantie wetenschappelijk gezien onzin is. En dat dat veelvuldig aangetoond is ook.
Waarom sommige honden verbeteren op bioresonantie?
Veel ziekten zijn "cyclisch". De ene keer gaat het weer wat beter, de ene keer weer wat slechter. Als je hond net uit zo'n dalletje begint te krabbelen en je bent tegelijk ook met bioresonantie bezig, dan ben je vlug geneigd om te zeggen: kijk, het werkt.
Verder worden er supplementen gegeven bij bioresonantie. Heeft dan niets met bioresonantie te maken hoor. Is gewoon het supplement dat heel toevallig effect heeft.
En (onbewust) kan het baasje anders gaan zorgen voor zijn zieke hond, hetgeen ook kan bijdragen tot een verbetering van de symptomen.
En een kleine verbetering, die voor veel mensen weinig zou voorstellen, kan voor een baasje al heel wat lijken.
En zo zijn er nog heel wat verklaringen te bedenken. Een aantal van dat soort "placebo"-effecten is ook al heel lang wetenschappelijk bekend.

Ik, maar nog belangrijker, de hele medische wetenschap vindt bioresonantie volstrekte onzin.

Maar als je op zoek bent naar een spirituele healing...tja, dan praten we over iets heel anders...en als dat werkt voor jou en je hond, waarom zou je het dan niet doen?
ben jij kleinerend bezig zeg, en wie denk je dat je bent, ik weet hiet in ieder geval niet, want je stelt je zelf niet fatsoenlijk voor  :(.

Maar wat doe je hier eigenlijk precies?
Sprituele healing? Waar heb je het over? Voor mn hond?

Misschien wat voor jou, krijg je misschien gelijk dat portie beleefdheid mee, om jezelf netjes voor te stellen bv en je toon wat te matigen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door