Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bien
#1571176
Angelique schreef: Ligt eraan hoe/wat vis :biggrin2:  Een flinke kop valt onder een vleesbot, een filetje onder spiervlees en een hele vis (dus compleet met inhoud) mag je van het geheel aftrekken als compleet prooidier.
Sorry was ik even niet volledig... gaat om hele makreel en hele haring.
Gebruikersavatar
Door pike
#1571727
Hele haring, makreel, sardien. Het zijn natuurlijk wel complete dieren maar toch geef ik er graag nog iets van bot bij. Ik vind die graten niets voorstellen qua bot en de koppen zijn ook al zo klein en zacht. Ik reken alleen zalmkop tot vleesbot. De zalmgraat gaat hier ook als spiervlees in de bak.
Door Bien
#1571868
marye schreef: Als compleet, dus je hoeft het niet mee te tellen.
Sorry maar ik snap het niet helemaal, zal er wel aan liggen dat ik beginner ben.

niet mee tellen houdt in dat???

als ik een dag per week vis wil geven, dan geeft ik zoveel sardien, makreel, haring dat ik aan de 300 gram zit (dat is de daghoeveelheid) en verder niets??
#1572074
Je geeft 300 per dag, dus 2100 per week. Dan hou je 1800 over voor 6 dagen waar je dan je percentages (vleesbot, spiervlees, orgaan en groente) voor berekend. Omdat de vis compleet is hoef je die niet in je percentages mee te berekenen.

Dus inderdaad 300 aan complete vis en verder niets. Je kan die 300 ook over 2 dagen verdelen als dit voor je hond op 1 dag teveel is (teveel als in bv misselijk van worden) Maar dan geef je er dus die 2 dagen ook nog wat anders bij  ;)
Door Bien
#1572085
Inge en Bono schreef: Je geeft 300 per dag, dus 2100 per week. Dan hou je 1800 over voor 6 dagen waar je dan je percentages (vleesbot, spiervlees, orgaan en groente) voor berekend. Omdat de vis compleet is hoef je die niet in je percentages mee te berekenen.

Dus inderdaad 300 aan complete vis en verder niets. Je kan die 300 ook over 2 dagen verdelen als dit voor je hond op 1 dag teveel is (teveel als in bv misselijk van worden) Maar dan geef je er dus die 2 dagen ook nog wat anders bij  ;)
he dat is me helemaal duidelijk nu, ben beginner maar begin het al beetje te leren, langzaam aan! Super!

Thanks!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door