Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#157113
Hoi!

Loebas is de Berner Sennen reu (2 jaar) van mijn onderbuurman. Overdag is Loebas voor de gezelligheid bij mij.

Loebas maakt heel veel oorsmeer aan, Paul vertelde dat zijn oren al een keer onder narcose gespoeld zijn. Van tijd tot tijd heeft Loebas er best veel last van en loopt hij te schudden.
Gisteren hebben we er met pijn en moeite wat zilverwater (6-15 ppm, ik had niet sterker) in gedaan. Nou denk ik niet dat dat echt veel zin heeft omdat het oor - volgens mij - niet ontstoken is. Het oor is alleen heel vies, niet warm, niet rood, en het stinkt ook niet.

Maar wat kunnen we er het beste aan doen?
Door lekker kort
#157117
Femke schreef: Hoi!

Loebas is de Berner Sennen reu (2 jaar) van mijn onderbuurman. Overdag is Loebas voor de gezelligheid bij mij.

Loebas maakt heel veel oorsmeer aan, Paul vertelde dat zijn oren al een keer onder narcose gespoeld zijn. Van tijd tot tijd heeft Loebas er best veel last van en loopt hij te schudden.
Gisteren hebben we er met pijn en moeite wat zilverwater (6-15 ppm, ik had niet sterker) in gedaan. Nou denk ik niet dat dat echt veel zin heeft omdat het oor - volgens mij - niet ontstoken is. Het oor is alleen heel vies, niet warm, niet rood, en het stinkt ook niet.

Maar wat kunnen we er het beste aan doen?
Hoi Femke,

Gebruik een cleaner persoonlijk vind ik die van logic line erg prettig haal je bij de dierenarts en ruikt ook nog lekker fris.

Groet Fritz.
Door Femke
#157121
Hey Fritzy..... Hoe vaak gebruik jij die cleaner? Is het niet zo dat hoe meer je in zo'n oor gaat rommelen, hoe meer rotzooi er aangemaakt wordt? Of valt dat wel mee?

En nog een andere vraag....kan dit probleem ook voedingsgerelateerd zijn? Of evt op te lossen met andere voeding
Laatst gewijzigd door Femke op ma 30 aug 2004, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#157124
Femke schreef: Hey Fritzy..... Hoe vaak gebruik jij die cleaner? Is het niet zo dat hoe meer je in zo'n oor gaat rommelen, hoe meer rotzooi er aangemaakt wordt? Of valt dat wel mee?

En nog een andere vraag....kan dit probleem ook voedingsgerelateerd zijn? Of evt op te lossen met andere voeding
Lijkt me wel, wat eet hij nu?
Door Femke
#157129
sylvia schreef:
Lijkt me wel, wat eet hij nu?
ik geloof bonzo en frolic, hier krijgt hij regelmatig een rauwe hap maar hij trekt overal zijn neus voor op :-\

(moet nog even leren hoe het werkt ;))
Door Femke
#157133
sylvia schreef: Ik ben het eens wat de oorcleaner betreft alleen zweer ik bij Specicare (alleen bij de da verkrijgbaar)
Is van Leo pharmacie.
Paul had ook iets staan van de DA, weet zo niet wat, maar ik zal hem vragen.
Hoe vaak raad je aan om het oor schoon te maken (tis nogal een drama.......... en een behoorlijk zware hond)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#157141
Femke schreef:

Paul had ook iets staan van de DA, weet zo niet wat, maar ik zal hem vragen.
Hoe vaak raad je aan om het oor schoon te maken (tis nogal een drama.......... en een behoorlijk zware hond)
Ik doe dat hier 1 x per week

En die bonzo en frolic ja lijkt me duidelijk dat de voeding ook nou niet bepaald meehelpt :-\
Door lekker kort
#157224
Ik maak de oren van mijn honden alleen schoon met een cleaner als het nodig is, Dus als ze flapperen of als ik ze ruik als ze bij me zitten, ze worden iedere 6 weken door de salon gehaald en dan is het vaste prik dat ik de oren even controleer (vinden ze leuk ;) )
Door jeanne
#157228
sylvia schreef: Ik ben het eens wat de oorcleaner betreft alleen zweer ik bij Specicare (alleen bij de da verkrijgbaar)
Is van Leo pharmacie.
yep, hier ook de specicare ;)
Bij Sil eens per week, omdat hij veel smeer heeft, en Bes alleen als ik ze vies vind, en dat is niet vaak ;)
Laatst gewijzigd door jeanne op ma 30 aug 2004, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bernerfan
#157515
en als dat niet helpt: misschien moet tie een kat erbij nemen ;D dudly zijn oren worden nog wel es schoongehouden door duvel, een van onze katten ;D ??? ::)
Door Femke
#157571
bernerfan schreef: en als dat niet helpt: misschien moet tie een kat erbij nemen ;D dudly zijn oren worden nog wel es schoongehouden door duvel, een van onze katten ;D ??? ::)
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Nou hij zit hier de hele dag "opgescheept" met Stan en Oliver. Het enige wat die doen is dat grote zwarte monster klappen verkopen als hij per ongeluk te dichtbij komt.

Nee gekkigheid, dat valt wel mee, maar die katten hebben we ook al geprobeerd ;D werkt niet 8) 8)
Door Ordell
#158050
Een verdunde oplossing van Citopogeen werkt ook perfect tegen vuile oren. Honden hebben verschillende manieren om de rotzooi die in het lichaam zit naar buiten te werken. Sommige honden doen het via de vacht of huid, an andere doen het via de oren. Grote kans dat wanneer de hond op vers zou worden overgezet het probleem voor het grootste deel verholpen is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door