Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bascha
#1571081
hallo,

als ik mijn hond een kwartel geef hoe ik dat dan met mijn getallen......ik bedoel hoe neem ik dit in mijn schema mee? hoeveel bot/orgaan enzo neem ik hiervoor?

snappen jullie wat ik bedoel?

ik probeer een menu te maken zodat ze alles krijgt maar ik heb geen idee die kwartel (of een ander dier) hierin past......
Door Antonia
#1571114
Ik neem aan dat je een heel kwarteltje bedoelt en geen kwartelkarkasje.

Omdat de kwartel maar een klein diertje is en dus niet zo heel veel vlees en orgaan bevat zou ik hem meetellen bij je percentage vleesbotten. Zo nauw komt dat niet.
Door bascha
#1571147
dus als ik het goed begrijp: stel kwartel weegt 200 dan haal ik 200 van mijn botvlees van die week af en verdeel dat over de overige dagen?

trouwens er is nog een nieuwe barf toevoeging: lamapoep.

we liepen wederom langs het circus en ze had lamapoep gevonden. de lama was trouwens heel interesant maar ik durfde haar toch niet echt bij de (zeer nieuwsgierige) lama te laten.

echt dat is een figuur dat meisje van mij.....
Door pallas
#1571171
bascha schreef: dus als ik het goed begrijp: stel kwartel weegt 200 dan haal ik 200 van mijn botvlees van die week af en verdeel dat over de overige dagen?

trouwens er is nog een nieuwe barf toevoeging: lamapoep.

we liepen wederom langs het circus en ze had lamapoep gevonden. de lama was trouwens heel interesant maar ik durfde haar toch niet echt bij de (zeer nieuwsgierige) lama te laten.

echt dat is een figuur dat meisje van mij.....
Als je het zoals antonia doet reken je het voor die week bij je botvlees.
dus bijv 200gr eraf trekken en het restant van het spiervlees voor die week in de andere 6 dagen verwerken.
Door Nadia
#1571175
Ik weet niet of lama's ook veel ontwormingsspul enzo krijgen. Maar pas dr wel mee op he. kan zijn dat er veel troep in die poep zit!

Wat betreft het kwarteltje. 1 kwartel is een hele maaltijd voor jouw meisje. Als je gewoon je menu voor 6 dagen uitrekend, voer je een dag een prooidier.

bijvoorbeeld: ze krijgt 200 gram per dag.
200*6 = 1200 gram per week. Die andere 7de dag geef je dus de kwartel. En dan kun je je %spier, bot en orgaan verdelen over de overige 6 dagen.
Door bascha
#1571206
ze heeft een klein hapje gegeten van de lamapoep. aangezien ik idd niet weet wat daar allemaal inzit heb ik haar daar meteen weggehaald.

en net heeft ze een echt gevecht gehad: met een stuk banaan..dat was lachen. ze blafte erna, gooide ermee, likte eraan enz enz. maar het is wel op......
Door Too
#1571508
Bij de dames poes ga ik met kwartel er vanuit dat t de ideale verhouding spier/bot is,en tel t als een compleet pakketje [er zit vaak nog wel iets aan orgaan in ]

Je kunt t als compleet rekenen en t gewicht van kwartel aftrekken van je weektotaal, dat is wat ik doe
of rekenen dat kwartel spier/bot compleet is.. net wat jij t makkelijkst vindt

Overigens 'middel' ik ook wel s, dus als dag 1 beduidend meer is in gewicht dan hebben ze pech op dag 2 [of 3]... over een week genomen kom t altijd wel uit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door