Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Marije
#1570468
Mijn oudste hond (Berner) heeft haar kruisband gescheurd en ook de meniscus is kapot
Heeft er iemand met een zware hond ervaring met een operatie?
Ze wordt geopeerd door Hopmans in Roden. Ik weet nog niet welke methode ze gaan toepassen.
Ik lees wel veel over de TTA en TPLO methodes.
Waar ik het meest bang voor ben is dat de andere knie het ook gaat begeven...
Haar heupen zijn OK, dus dat is weer een positief punt
Door vitess
#1570784
Ach wat sneu, hier inderdaad ervaring met gescheurde kruisband en kapotte meniscus bij onze oudste golden. Ze heeft hier lang mee doorgelopen waardoor ze haar andere knie, heup en voorpoten overbelastte. Vorig jaar heeft ze de TTA-operatie gehad. Wanneer wordt je hond geopereerd en ik neem aan dat je van tevoren wel te horen krijgt wat er precies gaat gebeuren?
Door Gamble
#1571065
Mijn hond Gamble is 2 en halve week gelden geopereerd aan de kruisbanden en de meniscus ze waren ook allebei kapot. Wij hebben voor een TTA operatie gekozen bij kris kamps in utrecht. Ben er tot nu toe erg tevreden over we moeten nog wel wat weken revalideren maar op zich kan ze alles wel alleen tijdens stilstand trekt ze de poot af en toe nog wel omhoog. Maar het is ook nog niet zo lang geleden natuurlijk. Maar ze loopt echt al heel goed zet al de gewicht over tijdens lopen. EN ze denkt ook dat ze alles kan dus moet ik haar wel constant in de gaten houden dat ze geen rare beweging maakt.

En ik ben ook bang voor de andere knie. Maar tot nu toe loopt ze daar nog goed op en de arts heeft vorige week eraan gevoeld maar die voelde gelukkig nog goed. Succes met de operatie en de revalidatie alvast. Gaat vast allemaal goed komen.
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1571074
Heb je Sil al gebeld/gemailed?

Zij had laatst volgens mij ook dit met 1 van haar berners in iedergeval kruisbanden dacht ik.

Succes met Myra.
Door Marije
#1571156
Ik moet dinsdag bellen met Joop Hopmans zelf, dan geeft hij uitleg over alles en dan erna consult en meteen operatie. Dat weet ik dinsdag pas helaas (paasmaandag zit er tussen)

En Claudette, maandag zie ik Silvia waarschijnlijk, en idd heeft zij  net een operatie met een van haar berners gehad van de kruisband.
Gebruikersavatar
Door *Nikki*
#1573619
O ja morgen Leeuwarden, was hem alweer vergeten. Als het doorgaat zie ik je misschien ook dan morgen. Heb alleen nu morgen dubbele afspraken.

Hoop dat het meevalt dinsdag, succes.
Door Marije
#1580197
Ja goed eigenlijk  ::) Ze krijgt geen Metacam meer omdat ze zonder ook goed loopt. Alleen ze hipt als ze stil staat zeg maar, om stabiel te staan
In looppas zie je eigenlijk niks...
Vrijdag wordt ze geopereerd doormiddel van een TTA operatie
Door ulla
#1580776
Ik wist niet dat Hopmans ook de TTA doet.
Ik heb een hond gehad die een TTA heeft ondergaan,op zich een goede keuze.
Door smulpaap
#1581486
Dr Hopmans daar heb ik alleen maar erg goede verhalen over gehoord ,,, onze engelse bull heeft ook een kruisband operatie ondergaan , volledig afgescheurd plus een kapotte meniscus
Ik kan je alleen maar zeggen investeer veel in vooral rust ,,, zodat kraakbeen etc weer volledig herstellen kan , beter twee maanden te lang aan de lijn dan te snel weer rare wendingen etc laten doen , zeker na zo,n ingreep willen ze weer heel graag ze voelen zich vaak al snel beter net na de ingreep , wat wij ook gelijk hebben gedaan is amber de eerste drie weken op de halve hoeveelheid voeding zetten ,ze slapen dan nog veel en belasten nog weinig , amber is geen gram aangekomen ,, wat niet onbelangrijk is t.av de gezonde knie ook natuurlijk , na zo,n week of drie merkten we dat ze hongeriger werd en hebben het voer weer iets opgevoerd , verder deden we veel hersenwerk met haar , na verloop van tijd gaan ze weer beter belasten en moet je zelf even zoeken wat het beste tempo is qua wandelen ,,, amber wilde bv al snel te hard en dan was het gangwerk ""hobbelpaard "" want op 3 poten en nog wat ga je net zo hard  ;D ze moeten echt weer leren vier poten te gebruiken ,,, zeker om overbelasting van de gezonde knie verder te voorkomen ,,, als je hond van water / zwemmen houd kan je ook hydro-therapie gaan doen , ook bieden sommige klinieken fysio -therapie aan na dergelijke ingrepen ,,, wij zijn met amber bij dorit aharon geweest voor de nazorg en revalidatie ,,, zo kregen we bv de tip om amber na verloop van tijd met een halter te laten wandelen ,,, dit om haar houding zo optimaal en rechtop mogelijk te laten zijn 
ik heb wel een linkje voor je van mevr Aharon ze is ortho -manueel d.a www.kreupeldier.nl
en amber loopt inmiddels weer als een zonnetje , niks geen opstart problemen etc ,,, het enigste wat wij nog merken is als amber in (te ) koud water is geweest dat dat haar parten speelt ,dan heeft ze wat last ,,,, ben me eens helemaal dood geschrokken ,,, nadat ze in het water was geweest belaste ze s,avonds haar pootje niet meer en tilde het alleen maar op , paar dagen rustig aan gedaan en toen was het weer over ,,,, we weten nu dat te koud water de oorzaak is en houden haar dus uit het water vandaan
Door Marije
#1584354
Myra had altijd al last van stijfheid nadat ze in koudwater was geweest. Ik dacht altijd dat ze misschien wel artrose had, want verder liep ze wel goed, en zomers niks aan de hand
Maar op de heupfoto was bijna geen artrose te zien. Ik lees gelukkig veel goede verhalen over TTA operaties en herstel. Het zal een lange tijd worden, maar gelukkig is Myra vanaf haar zelf al een rustige hond. Alleen heb ik ook nog een jonge hond erbij, dus hoop dat dat wat goed zal gaan. Ze gaat vaak voor Myra staan zodat Myra uit moet wijken en dat wil ik zoveel mogelijk beperken, zoveel mogelijk rechte lijnen lopen.
Door vitess
#1584447
Datzelfde was hier ook zo, de jongste wilde ook graag spelen maar dat ging natuurlijk niet. Heb haar dus maar extra beziggehouden met andere dingen. Was even een pittige periode maar het gaat steeds beter!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door