Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1570616
In de rechterkant van zijn lies heeft Kain een knobbeltje.. In dat stuk huid  wat strak staat tussen achterpoot en buik. (snappen jullie dan waar ik zit?) Ongeveer ter grote van een erwt. Ik kan het alle kanten op bewegen. Hij lijkt er geen last van te hebben. Maar het is wel heel erg aanwezig.. Je ziet het niet zitten, dat niet.
Ik verwacht dat het een klier zal zijn?? Denk niet dat het iets heel ernstigs zal zijn.

Maar ik ben geen DA en ik vertrouw bobbeltjes, bultjes en knobbels niet. Dus morgen even een bezoekje aan de DA plegen.
Laatst gewijzigd door Nadia op vr 02 apr 2010, 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ons Elftal
#1570631
Ik heb gisteren ook zo'n bobbeltje laten controleren bij één van mijn honden. Er is een afschraapsel genomen en gelukkig niets aan de hand.
Maar better safe than sorry, dus goed dat je gaat.
#1571062
Nadia schreef: In de rechterkant van zijn lies heeft Kain een knobbeltje.. In dat stuk huid  wat strak staat tussen achterpoot en buik. (snappen jullie dan waar ik zit?) Ongeveer ter grote van een erwt. Ik kan het alle kanten op bewegen. Hij lijkt er geen last van te hebben. Maar het is wel heel erg aanwezig.. Je ziet het niet zitten, dat niet.
Ik verwacht dat het een klier zal zijn?? Denk niet dat het iets heel ernstigs zal zijn.

Maar ik ben geen DA en ik vertrouw bobbeltjes, bultjes en knobbels niet. Dus morgen even een bezoekje aan de DA plegen.
Altijd goed om even naar te laten kijken. Het zal vast iets onschuldigs zijn als een cyste! Succes!
#1571067
Ik hoop dat de DA je direct gerust kan stellen! Bultjes blijven iets waar ik me ook snel druk om kan maken hoor, beetje eng toch en zeker bij zo'n jonge hond (in mijn hoofd mogen oudere honden best bultjes hebben, maar jonge honden niet).
Succes (voor jou) en veel plezier (voor Kain)!
#1571163
LEUK!! haha, Kain stond al op de tafel voordat ie helemaal beneden was.
Het was waarschijnlijk een ingegroeid haartje. Het zat wel vast aan de bovenste huidlaag.. maar 'los' in het vet. Aangezien hij daar genoeg vel heeft, zit het niet in de weg..

Wanneer daar de haren zouden uitvallen op die plek en het wat roder zou worden,  zou het nog iets anders kunnen zijn.. Een cyste montoom of zoiets (heb geen flauw idee, kon het niet onthouden.) Maar ook dat zou binnen 3 maanden weer weg moeten zijn.

Niks ergs gelukkig..

Ik kreeg zo veel complimentjes van de DA dat ik er verlegen van werd! Hij zat zooo mooi in zijn vel, mooie vacht etc etc. fijn!!

Er was nog een hond (ik schat een weimaraner) met een chronische darmontsteking, zaten samen in de wachtkamer. heb hem meteen van versvoeren verteld. Het granen verhaal etc. Kreeg te horen dat het voor die hond te duur zou zijn. Heb verteld dat zelf samenstellen helemaaaal niet duur is. Ik kan me nu voor mn kop slaan dat ik niet heb gezegt dat de DA kosten duurder zouden zijn. De hond kreeg nu hypoallergene voeding. Het kon eiwitten moeilijk opnemen?

Ik heb ook verteld van Barfplaats, de man klonk het bekend in de oren.. Ik hoop ze hier snel te zien. Zal goed zijn voor het hondje!
#1571181
Ik hoop het ook echt heeeeeel erg.. Ze hadden wel al van CB gehoord, maar was te duur. Ze hadden ook nog een klein hondje bij zich.. Ze hadden allebei een lampekap om.. Weet niet waarvoor??

Ik hoop ook echt dat deze meneer even komt kijken hier.. Hondje kreeg er nu al flink wat medicijnen voor (prednison) en was pas 12(?) maanden.. Weet bijna 100% zeker dat dit met versvoeren opgelost kan worden!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door