Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Biancatje88
#1568899
Hallo allemaal!
Ik ben ondertussen 2 dagen barf aan het geven aan Kenzi. Ze vind het geweldig! Maar ik merk wel dat ze nu heel moeilijk kan poepen (eigenlijk bijna niet). Er komt wel iets uit(na heel hard persen), maar het zijn maar 3 kleine knikkertjes een beetje geel/bruin van kleur. Is dat normaal? Of misschien moet ze gewoon nog wat wennen? Dit is mijn menu.
http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,68675.msg1564656.html#msg1564656
Ik geef haar 2x per dag eten, smorgen het vleesbot, en savonds de rest van wat er die dag op het menu staat. Zou ik misschien mijn vleesbot moeten mengen met vlees smorgens?
Ik ben er echt een beetje ongerust over, want toen ze nog op smorgens brokken en savonds kvv stond moest ze zeker 2x per dag poepen, en nu is ze gister maar 1x geweest smorgens, ook heel erg hard, en vanmorgen dan 3 knikkertjes en verder niets meer..

Hopelijk kan iemand mij verder helpen.
Door ulla
#1568911
Ik heb ook een pup van 12 weken, en die geef ik s,morgens alleen spiervlees, daarna vleesbot ( 35 %) en als laatste wat over is, en dat kan een beetje vleesbot met spiervlees of orgaan zijn,of pens, en zij ontlast prima.

S,morgens met bot beginnen zou ik niet doen.
Kijk eens hoe het gaat als je wisselt, anders zou ik het bot iets verminderen.
Door Greece
#1568917
Dat Kenzi weinig ontlasting heeft dat is normaal als je volledig Barf geef.
En zoals Ulla zegt vleesbot iets minderen of toch combineren met wat vlees/orgaan.
Door Lizzy
#1568918
En wat heb je haar de afgelopen 2 dagen gegeven? Precies volgens menu? Ik denk in dat geval dat ze gewoon even moet wennen. Ik vind 40% vleesbot niet teveel en ik zou daar zelf niet onder gaan zitten. Desnoods even wat spelen met de combinaties. En misschien dat het over een paar dagen al wel beter gaat.
Door ulla
#1568934
Spelen met de combinaties, was ook mijn idee,maar wat is er mis met iets minder vleesbot geven als dat nodig blijkt te zijn?
Door Biancatje88
#1568955
Lizzy schreef: En wat heb je haar de afgelopen 2 dagen gegeven? Precies volgens menu? Ik denk in dat geval dat ze gewoon even moet wennen. Ik vind 40% vleesbot niet teveel en ik zou daar zelf niet onder gaan zitten. Desnoods even wat spelen met de combinaties. En misschien dat het over een paar dagen al wel beter gaat.
Ja, ik heb haar precies volgens het menu gegeven. Ze heeft nu maandag en dinsdag gehad. Komt niet overeen met de werkelijke dagen maar ik kon op maandag niet beginnen.

Maar ik ben zo ongerust omdat ik artikelen heb gelezen over constipatie en ik hoop echt niet dat ze dat krijgt! Ik zal morgen anders beginnen met de organen en groentemix (er staat morgen geen spiervlees op het menu). En dan savonds de kippennekken..
Door Nadia
#1569027
Geef dr morgen pens, dan kan ze wel poepen!!
Dat ze wat moeten werken om te poepen is helemaal niet erg.. hatseflats eruit is minder goed.
Maar te hard is ook geen prettig idee. Wellicht wat vetter vlees geven.

Hmm, zie dat je op maandag al pens geeft.
Hee iets anders, eet Kenzi wel een stokjes? Ze is ook een stafford toch? Kain ook, als hij veel stokjes eet (wat stafford graag doen) poept kain ook sjoelschijfjes.
Door Biancatje88
#1569136
Nadia schreef: Geef dr morgen pens, dan kan ze wel poepen!!
Dat ze wat moeten werken om te poepen is helemaal niet erg.. hatseflats eruit is minder goed.
Maar te hard is ook geen prettig idee. Wellicht wat vetter vlees geven.

Hmm, zie dat je op maandag al pens geeft.
Hee iets anders, eet Kenzi wel een stokjes? Ze is ook een stafford toch? Kain ook, als hij veel stokjes eet (wat stafford graag doen) poept kain ook sjoelschijfjes.
Ze is inderdaad ook een stafford  :biggrin2:
Nee, ze eet geen stokjes.. Gelukkig eet ze helemaal niets wat geen eten is, dus dat kan niet de oorzaak zijn. Morgen staan er ook verschillende organen op het menu, hoop dat het helpt. Heb haar net ook al een klein beetje yoghurt gegeven, ik weet niet of dat helpt?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1569142
Let ook goed op de kleur, vaak zie je bv eerste deel wat eruit komt wit is en 2e deel bruin van kleur, in dat geval zou vleesbot wat meer mengen vlees/orgaan ofzo.
wordt lekker verhaal zo...
Door Biancatje88
#1570410
Haar ontlasting was vandaag al beter. Heb deze morgen de organen gegeven met de groente (stond geen spiervlees op het menu) En nu savonds de kippennekken. Hopleijk is het morgen nog goed.
Bedankt allemaal voor het advies!
Door Nadia
#1570473
Als het nu nog niet is, probeer dan bij elk vleesbot altijd wat orgaan of spiervlees te geven..

Hoelang zit er tussen de maaltijden in?
Door Biancatje88
#1570559
Nadia schreef: Als het nu nog niet is, probeer dan bij elk vleesbot altijd wat orgaan of spiervlees te geven..

Hoelang zit er tussen de maaltijden in?
Toch wel een tijd. smorgens om half 8 en savonds om 6 uur.
Ik zal het nog even aankijken en als het niet beter is probeer ik dat. Bedankt!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door