Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Xada
#1568882
Ik ga straks weer een weekje naar Nederland en dan komt een vriendin van mij hier op de dieren passen. Maar omdat zij niet gewend is om barf te geven wil ze graag dat ik complete pakjes maak voor iedere hond. Maar kun je een rauw ei en zuivel door de groentemix ook invriezen? Zelf maak ik het altijd klaar vlak voordat ze gaan eten, daarom weet ik niet of dit mogelijk is.
Door 202Spots
#1568896
ik zou liever 'n ei er in de bak bij gooien inplaats van samen mer ander voer te vriezen...das niet zoveel werk toch?
en andere zuivel? yohurt of zo? nee dat zou ik niet invriezen.
En als 't TE moelilijk word dan kunnen ze gerust wel 'n week zonder ei,zuivel of groenten. ;)
Door Xada
#1569196
Ok, dan hoop ik dat ze het er zelf bij doet, groentes krijgen ze zo wie zo wel. Maar ze heeft hier haar handen vol aan de dieren. Zeker als je het niet gewend bent.
Laatst gewijzigd door Xada op do 01 apr 2010, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door **Jolanda**
#1569242
Voor het vlees kan ik me wel indenken dat kant-en-klare-porties voor een onervaren iemand prettig zijn. Even op een briefje schrijven op welke dag de honden een scheut yoghurt krijgen en welke dag een ei, dat overnemen en doen is toch niet zo heel veel gevraagt lijkt mij ;) Snoepjes zal ze toch ook wel los en zonder problemen geven ;).
Door Xada
#1569668
Jol schreef: Voor het vlees kan ik me wel indenken dat kant-en-klare-porties voor een onervaren iemand prettig zijn. Even op een briefje schrijven op welke dag de honden een scheut yoghurt krijgen en welke dag een ei, dat overnemen en doen is toch niet zo heel veel gevraagt lijkt mij ;) Snoepjes zal ze toch ook wel los en zonder problemen geven ;).

Daar heb je gelijk in. En snoepjes hoef ik me bij haar niet bang om te maken, of juist wel. Ik denk dat ik na die week de honden wel weer op een afslank menu kan zetten. Ik heb haar meerdere malen gevraagd om geen snoepjes te geven als wij wat hebben, maar dan doet ze het stiekum. Even wat uit de pan laten vallen als ze aan het koken is, of op het erf als ik er niet bij ben, etc.
Of vanuit het raam van de auto. En ik heb daar zo'n hekel aan, want het leert de honden alleen maar tegen de auto opspringen en eten uit je bord te jatten.
Door Xada
#1570404
Dat valt te bezien. Ik heb hier wel een hele kieskeurige eter waarbij ik de brokken nooit naar binnen kreeg. Nu met barfen gaat het heel goed. Maar van die zuivel, ik weet het niet. Ik ga eens met haar praten of ze ook zelf een ei, vis of zuivel over het eten wil doen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door