Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nadia
#1569158
Vandaag gekregen. Ze lijken mij erg hard.. De snoeischaar heeft er moeite mee. Het eerste lijkt mij een pootdeel?? Maar het heeft een beetje een gekke vorm, niet echt rond als een poot.. En de andere?? Rugdelen?? Of wel delen van een poot?? I Don't know.. Wellicht dat iemand iets herkent!! (I hope so!)Wat zou het kunnen zijn.. Zou het geschikt zijn als recratiebot??

Het is of van lam of van kalf.. (ik ben vergeten wat het nu was :-[)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wie o wie??
Gebruikersavatar
Door Else
#1569352
die onderste lijkt inderdaad op knars. Die derde op een stuk mergpijp met vlees eromheen (stuk poot dus), die eerste en tweede kan ik niks van maken en dat behaarde ding ook niet, lijkt wel witte pens  :-\???
Door pallas
#1569398
Bovenste is een heup, de rest is volgens mij een deel van een poot en de onderste lijkt een stuk knarsmet een deel rib/ bot.
wat dat witte is kan ik je niet zeggen.
Het lijkt wel allemaal heel erg hard. Ik denk niet dat ik het zou voeren.
Door Nadia
#1569401
Dat witte zit heel veel vet/vlees zacht spul omheen.. Met een soort van kogelgewricht..
Als echt vleesbot dient het zeker niet. Ik dacht wellicht als recreatiebot..
Maar dan snij ik het vlees eraf en gaat het de kliko in!
#1569485
Recreatiebot geef ik hier wel, ook de delen die je hier neerzet.
Maar dan wel alleen hier aan de honden waarvan ik zeker dat ze enkel het vlees eraf kluiven en niet aan het bot komen, de watjes zeg maar  :biggrin2:
#1569638
Het eerste ziet er uit als een stuk bekken, het tweede als een kniegewricht, het derde als een deel van een pijpbeen (poot), het vierde als een kniegewricht met een stuk vel er op, het laatste als een stuk ruggengraat met rib-delen (geen knars volgens mij, dat is borstbeen).

Het ziet er allemaal heel zwaar en dik uit en idd iets dat ik niet aan mijn honden voer. Hooguit een pup die aan het wisselen is, die zou onder streng toezicht zo'n bekkendeel kunnen krijgen om aan te kluiven. Mijn volwassen honden hebben meer dan genoeg te knagen en op dit soort knetterharde botten slijten de kiezen me veel te hard. Nog afgezien van het risico op afgebroken tanden of kiezen.
#1569870
May Linn schreef: Recreatiebot geef ik hier wel, ook de delen die je hier neerzet.
Maar dan wel alleen hier aan de honden waarvan ik zeker dat ze enkel het vlees eraf kluiven en niet aan het bot komen, de watjes zeg maar  :biggrin2:
Hi, hi dan weet ik het nu zeker.....ik heb watjes ;D ::) :P :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#1570110
Ik sluit me aan bij de determinaties van Kruimel. Bij mij zouden deze botten allemaal weg gaan, want hier gaan ze de tandjes erin zetten. Die willen altijd alles tot het laatste restje opeten  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door