Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bascha
#1569030
hallo,

las net iets over gemalen kipkarkassen.
welk nut heeft dat? waar valt dat onder?
kan me er niet echt iets bij voorstellen. dus ik vraag het maar even voordat ik weer iets koop voor in mijn overvolle vriezer...( :D :D)

mijn moeder (die nog in shock is dat ik mijn hond vers,rauw vlees geef met bot!!!) had het hierover met iemand die ze met wandelen altijd tegen komt..en wat denken jullie: die mevr geeft haar teckel ook vers... (ik blij!!) zegt mijn moeder vervolgens dat deze mevrouw het ook met haar dierenarts heeft besproken en dat deze zei dat dit prima was......alleen het kippenvlees moest ze even koken......aaaaaaaarrrrhhhhhh..

ik zal eens kijken of ik die mevr zie als ik bij mijn moeder ben. eens vragen of ze echt "barft" of wat ze doet en even over het kip verhaal hebben...en ik maar uitleggen aan mijn moeder.....

Antoinette
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1569041
Als je hond gewoon kipkarkas kan eten dan zou ik het niet malen.

gelukkig kookt ze geen kippenbotten.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1569058
bascha schreef: hallo,

las net iets over gemalen kipkarkassen.
welk nut heeft dat? waar valt dat onder?
kan me er niet echt iets bij voorstellen. dus ik vraag het maar even voordat ik weer iets koop voor in mijn overvolle vriezer...( :D :D)

mijn moeder (die nog in shock is dat ik mijn hond vers,rauw vlees geef met bot!!!) had het hierover met iemand die ze met wandelen altijd tegen komt..en wat denken jullie: die mevr geeft haar teckel ook vers... (ik blij!!) zegt mijn moeder vervolgens dat deze mevrouw het ook met haar dierenarts heeft besproken en dat deze zei dat dit prima was......alleen het kippenvlees moest ze even koken......aaaaaaaarrrrhhhhhh..

ik zal eens kijken of ik die mevr zie als ik bij mijn moeder ben. eens vragen of ze echt "barft" of wat ze doet en even over het kip verhaal hebben...en ik maar uitleggen aan mijn moeder.....

Antoinette
Wat las je erover dan?

Gemalen karkassen zijn prima voor dieren die om wat  voor reden dan ook geen hele botten kunnen eten. (pup/bejaard/ziek)
Door bascha
#1569083
in de lijst met de adressen waar je iets zou kunnen kopen staat iets over een poelier die kipkarkassen heeft maar allen gemalen.
vroeg me af wat dat is. mijn meisje is nu aan de kippennekken,vleugels maar nog niet echt aan de hele dieren.
misschien iets als beginner? en waar valt het dan onder?
Door Nadia
#1569091
Jij hebt het voor Freule niet nodig hoor.. Die kan toch zelf nekjes eten??
het word ookwel gegeven aan een hond die hersteld van een operatie.. T word de hond wat makkelijker gemaakt zeg maar.
Niet slecht hoor, zeker niet.. Maar als ze zelf kunnen kauwen zeker laten doen!

Het zou onder vleesbot vallen.. De poelier op de markt heeft ze ook ongemalen. waar ik altijd ga in iedergeval.
Ik weet niet wanneer Jolanda weer een verzameloproep plaatst. Zij heeft ook altijd mooie kipkarkasjes.
Door Too
#1569135
Joh je dametje knaagt prima... laat ze lekker zelf kauwen nekken, vleugel, rugstukken
Mijn dametjes poe[t]s werken dat ook met gemak weg, zelf kauwen geeft ook echt meer voldoening dan slobberhap
Door bascha
#1569143
dank jullie voor de tips. weten we dat ook weer. ik ga morgen op niertjes jacht en was op de lijst aan het kijken waar ik moest zijn en zag toen dat ook staan en vroeg het me gewoon af..

mijn meisje ligt nu helemaal k.o. op de bank. heeft een kipvleugel gegeten en nu is deze wel binnen gebleven. ja, ze heeft het er maar zwaar mee. hard werken hoor zo'n kipvleugel..... ;)

bij de lidl hadden ze een snoeischaar in de aanbieding en dat ging super...beter als al dat gehak...
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1569448
Kipkarkas zal ze best ook wel kunnen eten,katten hebben er ook geen moeite mee althans die van mijn dochter niet :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door