Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1563481
Om ervaringen te delen:

Misschien herinneren jullie je nog dat ik ooit een topic ben gestart i.v.m. de jeukklachten van Whitney (maar ik denk het niet  :biggrin2:)
Whitney heeft  op jonge leeftijd ( 5 mnd was ze en ze is nu 7 jr.)  al jeukklachten gekregen.
Dat heeft zich in de loop der jaren uitgebreid totdat ze uitslag op de buik had, krabplekken op borst, buik en oksels, bijtplekken in de liezen, zwarte huid in liezen en oksels en nog veel meer had. In het 1ste jaar en 2de jaar van haar bestaan heeft ze een allergietest op basis van bloed gehad welke beiden volledig negatief waren.
Eli-dieet gevolgd. Resultaat nihil.

Zo aangemodderd (met prednison zo af en toe) tot ca. 2 jaar geleden. Toen liep het de spuigaten uit.

Overgegaan op CB en al heel snel op BARF (hiervan heeft ze een schitterende vacht gekregen ondanks de nare jeukplekken). Dit hielp niet. Naar een klassiek homeopatisch DA zonder resultaat.
Terug naar de reguliere DA met verzoek om doorverwijzing naar een dermatoloog. Moest eerst een eli-dieet doen (alweer) maar nu kon ik dit doen met vers. Geen resultaat.
Werd voorgesteld om een allergietest met bloed en prikken in de huid te doen (alweer). Dit geweigerd omdat het al 2x was getest.
Vervolgens naar een holistisch DA. Ondanks alle inspanningen van haar: geen resultaat. En dan heb ik echt heel veel middeltjes geprobeerd van paardenmelkcapsules, chinese kruiden tot Atopica. Zelfs dit hielp niet afdoende.
Als laatste redmiddel gaan we nu bioresonantie doen.

Inmiddels de intake gehad en dit is wat er (voorlopig want er wordt nog doorgetest) is uitgekomen:

Er zijn 3 elementen uit balans wat betekend dat er redelijk wat vervuiling/verstoring is.

Bij Aarde en Water zitten dezelfde belastingen: t.w. zware metalen, bacterien, virus, chemisch,   gestoorde uitleiding en tussenweefsel belast. Het element metaal is ondergeschikt.

A.O :    lever ,darm , nieren en lymfe

Hoofdallergie  TARWE

Allergische belasting van levensmiddelen  en medicijnen  ( narcose)

Toxische belasting: virus, bacterien, zware metalen en vaccinatie



Geen tekorten van vitaminen en mineralen

Geteste voedingsmiddelen


                     belast   nodig
pens                  ja        nee
paard                 ja        nee                          


lam                   nee        ja
rund                  nee       ja
konijn                nee       ja
eend                 nee       ja

Parelhoen, zalm, haas, kip, ree  zijn geen van allen belastend en ook niet nodig

Ei = niet belastend alleen een meergranen ei vermoedelijk wel

De voedingssupplementen/medicijnen worden nog getest.
De toxische belasting zware metalen wordt nog doorgetest.

Tis een heel verhaal en wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door Greece op vr 26 mar 2010, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
#1564427
Mmmm, tsja, sinds 2 jaar BARF. Als ik het mij goed herinner (je krijgt nog al wat info over je uitgestort  :-\) had ze mss helemaal geen last hoeven te hebben van die tarwe als ze niet een narcose gehad had. (wat een werkwoorden ;D)
#1566609
[quote="saskia25"]
dus een hond kan een tarwe-allergie ontwikkelen als ie onder narcose is geweest? oh nee he! of begrijp ik het helemaal verkeerd...
[/quote]
Ik denk dat de hond daar wel voor gevoelig moet zijn en dat het dan tot ontwikkeling kan komen.
Maar ik ga het ook weer navragen (als ik eraan denk).

[quote="yuki11"]
Weet je al wat meer??  ::)
[/quote]

Yep: nieuwe uitslagen

De rest van de test:

                                            belast    nodig
Phytonice                                ja          nee    (dit is een middel om te ontgiften zoiets als drainage compositum)

Dexamethason                        ja          nee    (logisch)

Visolie Hema                            ja          nee
 
probiotica                              nee        nee

Chlorella vital                        nee            ja    (deze vind ik een goeie)

Telizen M& L                          nee            ja    (en deze ook, is rustgevend voedingssupplement)


Woensdag wordt de behandeling gestart.
Ben erg benieuwd.
#1566705
[quote="saskia25"]
dus een hond kan een tarwe-allergie ontwikkelen als ie onder narcose is geweest? oh nee he! of begrijp ik het helemaal verkeerd...
[/quote]

Een allergie kan tot uiting komen als, door wat dan ook, t immuunsysteem ontregeld wordt.
Narcose is een voorbeeld van zo'n ontregelaar. Entingen bv ook.
#1567733
[quote="Stef@nie"]
Ontgiften is dus ook nodig en het rustgevende supplement ook. Past wel he! Ben weer benieuwd naar morgen, voor ons allebei :D ! Succes :) !
[/quote]

Neuh, ontgiften is belast (Phytonic) en niet nodig.
Ja, morgen voor het eerst aan het apparaat (denk ik).
Jij ook succes en hoop dat Maxi toch een beetje gaat opknappen.
#1567741
[quote="Rosalie"]
Neuh, ontgiften is belast (Phytonic) en niet nodig.
Ja, morgen voor het eerst aan het apparaat (denk ik).
Jij ook succes en hoop dat Maxi toch een beetje gaat opknappen.
[/quote]

Chlorella ontgift toch ook?
En dankjewel :) !
#1568818
Ja..dusssss...heerlijk aan t apparaat gelegen. Whitney dan he..ik zat er kort bij en wat denk je bij de 1ste behandeling (tarweallergie) had ik dus prikkels in m'n vingers. :(
Bij de 2de (nieren, lever en lymfe, nieren hadden extra nodig) werd ze errug slaperig.
En bij de 3de (element Water omdat ze vandaag erg reageerde op de harde wind) vielen we allemaal in slaap zo stil was ze. ;D
Nog even paardenhart getest (paardenvlees was belastend) maar dit niet, was zelfs nodig. Was trouwens ook een heel andere kwaliteit.
Sardien en makreel niet belastend en niet nodig. Okugest en Bach Rescue spray resp. niet belast niet nodig en niet belast wel nodig.
Nog even een testje op pollen daar kwam uit een treffer op een polsoort (weet niet meer welke krijg denk ik nog wel via de mail een bevestiging) maar dit was te herleiden naar de tarwe.
Ook Whitney moet veel gaan (laten) drinken dus manlief naar de super gestuurd om kip te halen om daarvan bouillon te trekken.
Dus eerste 1/2 ltr (nou ja..iets minder) zit er al in.
Over 3 weken !!!!! pas terug, want de test wees dat uit.
Had me d'r helemaal op voorbereid dat we de eerste weken wel elke woensdag moesten komen.
Ondanks dat Whitney vandaag geen beweging heeft gehad ( ik moest ook nog werken) ligt ze nu al weer te pitten.
Ik ga er vanuit dat dat een goed teken is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door