Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Hetty_
#1568486
In Frankrijk is orgaanvlees verschrikkelijk duur en, uitgezonderd kip van de Lidl, is het spiervlees ook aardig aan de prijs.  >:(

Kan ik voor de vakantie grote stukken vlees en orgaan drogen of gaan er dan veel belangrijke vitaminen en mineralen verloren?
Door Hetty_
#1568780
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar wij gaan 6 à 7 weken weg.  8)

Als het voor de voedingswaarde niets uit maakt, wil ik paard, geit, eend e.d. gaan drogen, dan heb ik wat meer variatie dan alleen maar kip en rund.
Door Nynke
#1569166
Hetty 1 schreef: Ik durf het bijna niet te zeggen, maar wij gaan 6 à 7 weken weg.  8)

Als het voor de voedingswaarde niets uit maakt, wil ik paard, geit, eend e.d. gaan drogen, dan heb ik wat meer variatie dan alleen maar kip en rund.
geit en eend zullen denk ik wat moeilijker gaan, omdat dit vetter vlees is  :-\ :-\
Door Hetty_
#1569508
Ik ga alle soorten vlees eens op mijn gemak uitproberen of het geschikt is om te drogen.

De soorten die wat vettig blijven, moeten dan als eerste op.    ;)
En als het echt niet geschikt is, gaan ze niet mee.
#1569876
Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen met het drogen van grote hoeveelheden......volgens mij is het geen doen.....maar ik kan mij vergissen. Voor 1 of 2 weken allah maar 6 a 7??? Een kilo per dag ongeveer.....Ik wens je heel veel suc6 en in ieder geval een hele fijne vakantie!
Door Hetty_
#1569977
Ik heb idd geen idee waar ik aan begin, maar ik zie het wel.  :D

Ik wilde in eerste instantie weten óf het een vervanging was voor orgaan en eventueel voor spiervlees.

Maar Norah eet echt geen kilo vlees per dag hoor, ze krijgt ongeveer 1,5 kg spier en 1 kg orgaan per week.
Ze zal straks wel veel rund en kip krijgen, met een eitje, groenten en vis, maar alles wat ik kan drogen is mooi meegenomen.

En we gaan pas half augustus, dus ik kan flink uitproberen tot die tijd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door