Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Marinus
#1568536
Heb een vraag over eendkarkas. Wat kan de rede zijn dat Chico die niet wil eten, terwijl hij van de eendennekken geen genoeg kan krijgen. Ben nu een week of 3 aan het testen wat hij allemaal lust voordat ik met een menu ga beginnen.
Hij lust Haasbout, Hertenribben, lamsribben, eendennekken, runderstrot en gemalen pens. Ook runderhart en lamshart in blokjes is geen probleem. Nu weet ik dat Chico erg eigenwijs is dus ik ben nog veel eigenwijzer (probeer ik tenminste) maar na een hele week vasten en iedere dag 2x 5 minuten eendkarkas voor zijn neus te houden eet hij het nog niet. Zijn ribben en ruggengraat zijn nu zo voelbaar geworden dat ik overstag ben gegaan met een ander hapje dat hij smakelijk verorbert.
Vraag is dus, waarom wel de nek maar niet het karkas? En wat vinden jullie van mijn aanpak?
Door Stef@nie
#1568543
Kan het zijn dat de eendenkarkassen van wilde eend zijn en de nekken van tamme eend? Maxi lust wel alles van tamme eend, maar wilde eend moet ze ook echt niet.
Door Marinus
#1568554
Ja! Daar zeg je wat! Die karkassen zijn van wilde eend ja... Ze zijn van Herby. Die nekken via Naturis. Die zijn misschien wel tam. Arme hond ik dit geval. Maarja, wordt tie hard van. Ik ga hem weer snel vetmesten haha en snel tamme eendkarkassen bestellen. Bedankt voor je inzicht!
Door Stef@nie
#1568563
Volgens mij is de kleur van het vlees dan ook anders als het wild is, wat donkerder. Herby heeft geloof ik ook tamme eendkarkassen, ik heb dat er toen bij vermeld en kreeg toen wel gewoon karkassen van tamme eend. Als ik het me goed herinner waren de wilde eenkarkassen ook wat kleiner dan de tamme eendkarkassen.

Niet té vet gaan mesten hè :D !
Door Marinus
#1568576
Haha nee hoor gewoon weer naar de 42 kg. Daar zat hij al op. Beginnersfoutje zal ik maar zeggen.
Door Nadia
#1568706
Of dat hij die lading eend gewoon echt niet lekker vond. Of het was bedorven.. Honden ruiken veel sterker.
Er zal wellicht iets zijn geweest!

Ik vind het goed dat je consequent bent en niet te snel iets anders wilt geven. Al dat ik een week wel erg lang vind. 2 dagen vasten is max bij mij.
Het is geen ramp als je hond iets niet lust, ik lust ook niet alles. Zolang het geen zeur is met eten..
Door MirandaK
#1570193
Misschien kun je de eenderuggen eens proberen? Is volgens mij van tamme eend en lekker bevleesd, hier vinden ze het (meestal) erg lekker!
Door malimaniac
#1570406
Ik heb hier precies het zelfde maar dan met kip. Kippennek eet ze prima, maar karkas moet ze na 1x weifelend eten nu niet meer hebben.
Volgens mijn vriend (die kok is) zit de lever vast aan het karkas. Die snijden ze er wel uit, maar er blijven natuurlijk wel wat restjes zitten.
Nu vind Iza lever echt verschrikkelijk, dus miss moet ze het daarom niet.
Ik ga nu de karkassen spoelen en dan opnieuw aanbieden.
Miss een ook idee voor jou...
Door Ons Elftal
#1570494
Eén van onze BC's is gek op tamme eend, maar gruwelt al als ze wilde eend ziet.
En het gekke is, wild is normaal haar favoriet. Alleen de wilde eend weigert ze pertinent te eten.
Door Marinus
#1570571
Bedankt voor jullie ervaringen. Er zijn dus meer honden die zo kieskeurig zijn. Ze zullen hun redenen er wel voor hebben. Die tamme eendenrug ga ik eens proberen!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door