Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door _Sandra_
#1561215
Hallo,

Ik ben voor Dana een schema aan het maken om te gaan starten met Barfen, ze zit nu op KVV.
aangezien Dana wat gevoelig is voor teveel bot, is dit dan een goed schema?

Dana: 5,5 maand oud.

Vleesbot 40 %
Spiervlees 25 %
Orgaanvlees 20 %
Groente 15 %
1 x per week vis (onder welke groepen valt vis dan, vleesbot?)
1 x per week pens met de groente (valt pens onder spiervlees of orgaan?)

Groetjes
Sandra
Door Nadia
#1561223
Lijkt mij prima!!

Vis kun je onder vleesbot rekenen.
Pens is orgaan! De helft orgaan dat je voert mag pens zijn. Dus je geeft 10% pens en 10% overig.
Wat ik zelf dan doe (vind ik makkelijk)
Stel je voert 400 gram orgaan op een week. Ik zou daar dan 200 gram pens van voeren.
De overige 200 gram deel ik door 3 =65 gram
Ik voer dan 1 deel (65gr) hart 1 deel maag en het laatste deel halveer ik, waarvan de helft nier de helft lever. Vind ik makkelijk rekenen zo!
(ik heb wel iets hogere hoeveelheden, nam dit even ter illustratie)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1561242
hele vis (uitgezondert zalm) reken ik of onder compleet of onder spiervlees, omdat er amper bot inzit.
Ziet er verder goed uit je menu.
Door Lizzy
#1561373
_Sandra_ schreef: Hallo,

Ik ben voor Dana een schema aan het maken om te gaan starten met Barfen, ze zit nu op KVV.
aangezien Dana wat gevoelig is voor teveel bot, is dit dan een goed schema?

Dana: 5,5 maand oud.

Vleesbot 40 %
Spiervlees 25 %
Orgaanvlees 20 %
Groente 15 %
1 x per week vis (onder welke groepen valt vis dan, vleesbot?)
1 x per week pens met de groente (valt pens onder spiervlees of orgaan?)

Groetjes
Sandra
Ziet er goed uit!
Hele vis (dus echt met graat, kop en organen) reken ik nergens onder. Vissenkoppen reken ik onder vleesbot.
Pens is orgaanvlees.
Groetjes, Lizzy
Door Exect
#1568073
[quote="Lizzy"]
Ziet er goed uit!
Hele vis (dus echt met graat, kop en organen) reken ik nergens onder. Vissenkoppen reken ik onder vleesbot.
Pens is orgaanvlees.
Groetjes, Lizzy
[/quote
Hallo
vraag ? Markreel + sardiene,s + rode poon  + grote gamba,s + catvis supper vet  alles geef ik totaal niks schoongemaakt ,,,, kan ik dat als een voorledige maaltijd berekenen ???] Die dag moet je geen vlees geven toch?????
Dank je alvast voor de hulp .  GRT Henk te Thailand
Door Lizzy
#1568110
Ja, je kunt het als hele maaltijd rekenen. Als je een hele maaltijd vis geeft. Let wel op dat sommige honden daar ontzettend misselijk van worden, want het is wel een grote hap tranig, vettig spul, vette vis. Maar omdat het een heel 'prooidier' is, valt het dus niet onder vleesbot of spiervlees. Je trekt het, als je er veel van geeft, inderdaad wel af van het totaal.
Door Exect
#1568114
Lizzy schreef: Ja, je kunt het als hele maaltijd rekenen. Als je een hele maaltijd vis geeft. Let wel op dat sommige honden daar ontzettend misselijk van worden, want het is wel een grote hap tranig, vettig spul, vette vis. Maar omdat het een heel 'prooidier' is, valt het dus niet onder vleesbot of spiervlees. Je trekt het, als je er veel van geeft, inderdaad wel af van het totaal.
dank je voor de reactie  maar dan geen vlees geven die dag dan?? . Hij heeft tot nu toe totaal geen last van wat hij ook eet  dus  happy

grt Henk te Thailand
Door Lizzy
#1568118
Exect schreef: dank je voor de reactie  maar dan geen vlees geven die dag dan?? . Hij heeft tot nu toe totaal geen last van wat hij ook eet  dus  happy

grt Henk te Thailand
Als je normaal, zeg even 500 gram per dag voert en je geeft 500 gram vis (en hij heeft er geen last van), dan hoef je er persee niks bij te voeren.
Door Exect
#1568120
Lizzy schreef: Als je normaal, zeg even 500 gram per dag voert en je geeft 500 gram vis (en hij heeft er geen last van), dan hoef je er persee niks bij te voeren.
Dank je / Grt Henk et Thailand
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door