Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door MirandaK
#1567607
Ik heb maar weer eens een poging gedaan om een BARF menu samen te stellen. De laatste tijd was ik teruggevallen op 's ochtends KVV en dan 's avonds bevlees botwerk. Beviel me prima, maar toen las ik van de week ofzo, of vorige week hier weer over groente en toen dacht ik, ik moet maar weer eens een poging wagen.
Ik wil 1 dag volledig pens geven, 1 dag krijgen ze alle 3 een hele makreel, dus er resteren dan 5 echte BARFdagen. De pensdag heb ik wel meer hier gelezen en wilde ik gewoon eens proberen.

Ik heb mbv de Barfrekenhulp berekend hoeveel de dames zouden moeten krijgen.

Tessa, 9 jaar, 8,5 kg, 2,5% -> 213 gram per dag, afgerond op 200.
Dag 1: 200 gram pens
Dag 2: makreel
Dag 3: eenderug 150g + groentemix 50g
Dag 4: kippenekken 100g + orgaanmix 100g
Dag 5: spier hert 150g + groentemix 50g
Dag 6: eendenekken 100g + orgaanmix 100g
Dag 7: spier wildmix 100g + groentemix 50g + konijnepoten 100g

Nikki, 8 jaar, 8,5 kg 3% -> 255 gram per dag, afgerond op 250
Dag 1: 250 gram pens
Dag 2: makreel
Dag 3: eenderug 200g + groentemix 50g
Dag 4: kippenekken 150g + orgaanmix 100g
Dag 5: spier hert 200g + groentemix 50g
Dag 6: eendenekken 150g + orgaanmix 100g
Dag 7: spier wildmix 125g + groentemix 50g + konijnepoten 100g

Romy, 2 jaar, 8,5 kg, 3,5% -> 298 gram per dag, afgerond op 300
Dag 1: 300 gram pens
Dag 2: makreel
Dag 3: eenderug 250g + groentemix 50g
Dag 4: kippenekken 200g + orgaanmix 100g
Dag 5: spier hert 200g + groentemix 50g
Dag 6: eendenekken 200g + orgaanmix 100g
Dag 7: groentemix 50g + konijnepoten 300g

De groentemix heb ik nu in 2 versies: rauw en geblancheerd, even kijken wat het beste gegeten wordt (er zit een vreselijke muts met groenten bij) en de orgaanmix wil ik zelf maken van hart, nier en lever. Elke keer van zulke kleine hoeveelheden vind ik teveel gedoe, door elkaar heen is net zo makkelijk. Of zijn daar bezwaren tegen?

Tussendoor af en toe eens een ei, wat gekookte groente die over is etc. Er staan nu nog eenderuggen bij en konijnenpoten, maar die zal ik mogelijk met iets anders moeten afwisselen. Eenderuggen willen ze niet meer zo graag eten (gaat bij Tessa ook nog wel eens bijna mis) en konijnenpoten zijn tot mijn grote schrik niet meer te krijgen bij Richard of Herby.

Vanwege het formaat van onze meiden wil ik geen grotere botten. Kwartel heb ik wel eens geprobeerd, lusten ze niet. Haas lusten ze wel, dus ik zou eventueel kunnen kijken voor karkas oid, of heel konijn, maar dat is gewoon toch duurder dan konijnenvoorbenen. Misschien dat iemand daar nog suggesties in heeft?
Door MirandaK
#1567892
[quote="Rovanna"]
Ziet er prima uit! Wat is de spier-wildmix?
[/quote]

Een mix van (dacht ik) spiervlees van wild, had ik gezien bij Richard Vers Voeding, daar bestel ik nu de BARFdingen.
Door MirandaK
#1567894
[quote="smulpaap"]
ik heb hier o.a twee jack russeltjes ,wat ik altijd doe met een karkas van konijn is gewoon door de midden zagen
[/quote]

Maar is dat karkas dan niet alleen nog maar bot? Ik heb wel eens kipkarkas gezien en dat was net alsof het afgekloven was en dat is denk ik teveel bot naar verhouding voor 2 van de 3 dames.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1567998
[quote="MirandaK"]
Een mix van (dacht ik) spiervlees van wild, had ik gezien bij Richard Vers Voeding, daar bestel ik nu de BARFdingen.
[/quote]


Zit daar geen orgaan doorheen?
Door Emmanuelle
#1568058
[quote="MirandaK"]
Een mix van (dacht ik) spiervlees van wild, had ik gezien bij Richard Vers Voeding, daar bestel ik nu de BARFdingen.
[/quote]

Ik vind het niet terug op hun website
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1568270
[quote="MirandaK"]
Een mix van (dacht ik) spiervlees van wild, had ik gezien bij Richard Vers Voeding, daar bestel ik nu de BARFdingen.
[/quote]

Volgens mij zit daar o.a. struisvogel doorheen of zo. Ik heb het ook, maar je kunt niet herkennen wat het is.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1568285
[quote="Aradia"]
Volgens mij zit daar o.a. struisvogel doorheen of zo. Ik heb het ook, maar je kunt niet herkennen wat het is.


[/quote]

Tja als je niet weet wat het is kun je het dus ook niet bij de BARF-menu rekenen. Overigens zou dit voor mij reden zijn het niet te voeren.
Gebruikersavatar
Door Aradia
#1568295
Ik denk ook dat ik het niet weer neem.
Dit was mijn eerste barf bestelling en ik dacht dat het als spier verkocht werd, maar je kunt het gewoon niet zien..
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door