Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Biancatje88
#1566938
Zoals de titel al vermeld. Ik ben begonnen met barf te geven aan mijn katten, maar ze halen hun neus er voor op.  :-\
Ik kan het opzich wel lang volhouden, want ik ben een beetje van het principe: als ze echt honger hebben eten ze wel, maar hoelang kan ik dat volhouden? Want ik wil ze natuurlijk niet uithongeren.
En als er iemand tips heeft, ze zijn welkom!

Groetjes
Door Mevroi Kruim
#1567260
Als je even wat draadjes hieronder bekijkt kun je tientallen tips voor eten-weigeraars vinden. Het is te doen gebruikelijk dat brokkenjunks in eerste instantie vers weigeren, de meeste volwassen katten voeren dit theater op.
Door Biancatje88
#1570448
Even een update!
Ik heb 4 katten, waarvan 1 probleem kat. Hij heeft al anderhalf jaar diarree en ik wilde vooral hem op barf zetten in de hoop dat zijn diarree eindelijk overgaat. Dat moeten we nog afwachten maar hij eet wel en hij vind het heerlijk! ;D
Dan heb ik nog een kat die een half jaar geleden ongeveer is komen aanlopen. Die vind alles wel prima als hij mar kan eten ;)
En dan mijn 2 dametjes: ze hebben het echt geprobeert maar vinden het echt niets. Ik schotel hun smorgens barf voor, eten ze niet probeer ik het smiddags nog eens, en dan hebben ze echt honger hoor! En als ze het dan niet eten (zoals vandaag) krijgen ze die dag brokken en geen barf meer. De volgende ochtend terug barf proberen. Als ze wel 1x barf hebben gegeten op een dag krijgen ze absoluut geen brokken.
Want je mag nooit brokken en vlees mengen (moet minstens 8 uur tussen zitten) toch? I.v.m. de verschillende vertering van brokken en van vlees..
Gebruikersavatar
Door EllenL
#1570476
Kan je niet ipv brokken kvv proberen, evt met in het begin blikvoer / tonijn uit blik er doorheen gemengd zodat ze het wel eten?

Misschien heb je dat ook wel geprobeerd hoor, maar ik denk ik opper het toch even... Mijn poes vond kvv (carnibest) vanaf het begin meteen superlekker en met het 'echte' barfen is ze veel moeilijker. Mijn kater die niet aan de carnibest wilde heb ik overgehaald door eerst te mengen met 'junkfood' en dat steeds meer af te bouwen en dat heeft gewerkt... Wonderbaarlijk genoeg is hij dan weer wel vanaf de eerste keer dat ik het probeerde dol op kuikentjes, dus soms is het ook net even zoeken wat werkt en dan langzaam steeds andere dingen uitproberen...
Gebruikersavatar
Door WillyP
#1571280
Mengen met wat ze wel lust en daarna steeds met minder daarvan mengen. Ik heb laatst de gansnekken gemalen en dat vermengd met blik-tonijn. En toen at ze het met smaak. Volgende keer doe ik dat weer, maar dan met minder bliktonijn, en dan kijken tot hoever je kunt gaan.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door