Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door lindaw
#1566667
Al een paar dagen had Piper wat last van zijn bek, maar sinds vanmorgen kon hij hem nog maar een klein stukje open krijgen.
Piper leeft voor ballen maar laat het nu gewoon liggen, eten wil haast niet enz.
Hij heeft er ook echt veel pijn aan, Piper piept eigenlijk nooit, maar nu gilde hij het bij het onderzoek van de DA uit.
Volgens de DA heeft hij dus een heftige kaakspierontsteking en kunnen we dit alleen maar behandelen met prednison.
Heb geprobeert er veel informatie over te vinden, maar kan niet zo veel vinden.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben bij zijn of haar hond? En hoe werd die behandeld?
En hoe kan zoiets nou ontstaan?
Gebruikersavatar
Door spanky
#1566799
ik reageer niet veel lees alleen elke dag mee maar ik heb een beagle met
myositis en als je dat op google intikt dan krijg je dus info over kaakmyositis.
weet niet of je het kan vergelijken maar de symptomen die jij beschrijft staan daar ook.
en ook ik of mijn hond kreeg prednison.
Door lindaw
#1566823
spanky schreef: ik reageer niet veel lees alleen elke dag mee maar ik heb een beagle met
myositis en als je dat op google intikt dan krijg je dus info over kaakmyositis.
weet niet of je het kan vergelijken maar de symptomen die jij beschrijft staan daar ook.
en ook ik of mijn hond kreeg prednison.
Kijk het woord myositis kan ik idd veel meer mee, dank je wel!
Dit is dus het het griekse woord voor kaakspierontsteking.
Mag ik vragen heeft jou hond een actute of chronische vorm?
Is hij verder wel gezond? lees dat het toch veel met auto immuun te maken heeft.
Onze hond heeft Addison dus dat zou dan kunnen.
Moesten jullie ook iedere dag na de DA voor een spuit pred? Omdat de bek niet ver genoeg open kan kunnen er (nog) geen tabletten in.......
Gebruikersavatar
Door spanky
#1566834
mijn beagle heeft het sinds hij pup is ontdekt met 18 weken ze gaven hem geen jaar hij is nu ruim 6.
spanky heeft het door zijn hele lichaam zeg maar heeft regelmatig aanvallen en kan dan moeilijk lopen ,liggen en gaan zitten.
hij heeft toen de tabletjes gehad maar hij had geen last van zijn kaak natuurlijk.
nu geef ik tijdens zo'n aanval alleen pijnstillers en dat gaat redelijk.
wel merk ik dat hij moeite krijgt met wat hardere dingen zoals bullepees, doet er langer over of laat het liggen.
ik heb toen echinea force tabletten gegeven om zijn weerstand omhoog te krijgen.
verder kreeg ik 6 jaar geleden te horen dat er nog vrij weinig bekend was hierover.
Door lindaw
#1566891
spanky schreef: mijn beagle heeft het sinds hij pup is ontdekt met 18 weken ze gaven hem geen jaar hij is nu ruim 6.
spanky heeft het door zijn hele lichaam zeg maar heeft regelmatig aanvallen en kan dan moeilijk lopen ,liggen en gaan zitten.
hij heeft toen de tabletjes gehad maar hij had geen last van zijn kaak natuurlijk.
nu geef ik tijdens zo'n aanval alleen pijnstillers en dat gaat redelijk.
wel merk ik dat hij moeite krijgt met wat hardere dingen zoals bullepees, doet er langer over of laat het liggen.
ik heb toen echinea force tabletten gegeven om zijn weerstand omhoog te krijgen.
verder kreeg ik 6 jaar geleden te horen dat er nog vrij weinig bekend was hierover.
Dank je wel voor je uitleg! Wat vervelend voor Spanky dat hij zoveel problemen heeft.
Maar wel erg fijn dat je het nu redelijk onder controle hebt.
Hij is nu toch al mooi zes jaar, knap van hem en jou!!
Door Butch
#1567118
Wat vervelend zeg, ik hoop dat het snel overgaat. Wat ik wel wil aanraden is om toch naar een oorzaak te laten zoeken, het kan verschillende oorzaken hebben en als je zomaar prednison geeft ben je de symptomen wel aan het onderdrukken maar niet de oorzaak.
Als het echt een onderliggende ziekte is waar niets aan te doen is zoals een autoimmuunziekte, dan moet je natuurlijk wel, maar stel dat het bijvoorbeeld een kaakontsteking is die veroorzaakt wordt door een slechte kies of ontstoken tandvlees ( soms moeilijk te zien!) dan is er een hele andere behandeling nodig.

Succes!
Door Fynn
#1567210
Fynn zou ook kaakmyositis hebben zijn schedel is aan 1 kant bovenop platter dan aan de andere kant.
Is daarop getest maar is niet aangetoond door een biopsie die ze destijds van zijn oor genomen hebben.
Fynn had namelijk ook een wond aan zijn oor die niet dicht ging duurde bijna een half jaar.
Hij heeft weleen periode prednison gehad.
Maar Fynn heeft dus absoluut geen pijn met kauwen en bijten ook zo vreemd.
Dus de prednison een periode gebruikt en daarna afgebouwd.

Als je hond er zo'n pijn aan heeft zou ik wel starten met een behandeling.

Groetjes Rian
Door boutcha
#1658990
Onze mechelaar reu heeft al bijna 3 jaar kaakspiermyositis is nu bijna 5 .

Hij staat al een hele tijd op een onderhoudsdosis predn. 1 tabletje van 5mg om de 2 dagen en is tot nu toe nog nooit hervallen, alhoewel hij actief in de africhting (bijtsport) zit.

Laat je hond NIET meer inenten aub :angel2: dit kan een trigger veroorzaken .
Geef hem veel omega 3 en 6 ...de onze staat al 3 jaar op zalmbrokken .

Toen hij de ziekte pas had was zen kop volledig ingevallen dus de spieren waren een deel weg .. nu heeft hij wel terug bespiering bij gekregen ::).

Hij kon ook op een bepaald moment zen muil niet meer open krijgen ...

Hier staat het verhaal van onze hond , heb het effe ge update ;)
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 925.0.html
Laatst gewijzigd door boutcha op di 22 jun 2010, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1659170
boutcha schreef: Onze mechelaar reu heeft al bijna 3 jaar kaakspiermyositis is nu bijna 5 .

Hij staat al een hele tijd op een onderhoudsdosis predn. 1 tabletje van 5mg om de 2 dagen en is tot nu toe nog nooit hervallen, alhoewel hij actief in de africhting (bijtsport) zit.

Laat je hond NIET meer inenten aub :angel2: dit kan een trigger veroorzaken .
Geef hem veel omega 3 en 6 ...de onze staat al 3 jaar op zalmbrokken .

Toen hij de ziekte pas had was zen kop volledig ingevallen dus de spieren waren een deel weg .. nu heeft hij wel terug bespiering bij gekregen ::).

Hij kon ook op een bepaald moment zen muil niet meer open krijgen ...

Hier staat het verhaal van onze hond , heb het effe ge update ;)
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 925.0.html
Ik hoop dat je dit niet ziet als goed advies TS want zalm brokken..... Ik zou je hond op een fatsoenlijk rauw/vers dieet zetten, desnoods KVV (gemalen) en daar kun je dan visolie aan toe voegen. Omega 6 zit al in te ruime mate in de voeding van de hond dus dat absoluut niet toevoegen (geen plantaardige olie dus).
Door Sella
#1659197
Ik zou naast een goede rauwe voeding en nu voor het acute dan even prednison, verders een goed holistisch dierenarts bezoeken.
Alles wat de weerstand van je hond kan verhogen op natuurlijke wijze, zal helpen dit te bevechten.
Door Lizzy
#1659200
Sella schreef: Ik zou naast een goede rauwe voeding en nu voor het acute dan even prednison, verders een goed holistisch dierenarts bezoeken.
Alles wat de weerstand van je hond kan verhogen op natuurlijke wijze, zal helpen dit te bevechten.
Ja, dat zou ik ook doen. Dat lijkt me een goed idee. Tannetje verteld ook in het oudere topic dat over dit onderwerp liep dat zij goede resultaten bereikt met acupunctuur en dergelijke.
Door boutcha
#1659272
Heb al heel veel contact gehad met mensen die in het zelfde probleem zitten met hun hond en die of gestopt zijn met de predni of via homeopathie zijn verder gegaan ... en nee dank u dat risico neem ik niet ...heb genoeg gezien en gehoord  :-\.

Velen denken jammer genoeg dat ze alles kunnen oplossen met natuurlijke geneeskunde  >:(? men ouders waren vervente vegetariers en gebruikten enkel natuurlijke geneesmiddelen en aten altijd bio enz ...

Men moeder is nu wel iets te ver ziek ... ze hebben het altijd geprobeerd via de natuurgeneeskunde ...wat natuurlijk geen bal hielp... en nu is ze ten ... opgeschreven  :'(

Oke voor iets kleins kan je het misch. gebruiken maar niet voor levensbedreigende toestanden.

Ps hij heeft niks van neven effecten van de predni ... en 5 mg om de 2 dagen voor een hond van rond de 38 kg is echt niks.
Een herval kan veel meer schade aanrichten dan de kleine dosis predni. op zen hele leven.

En goed zo voor al die er goed bij varen met hun honden , maar ik vind het risico niet waard  :-[.

ps kwa voeding krijgt hij ook veel duck en rauwe vis ... korrels is wel handig als je veel op reis gaat met de honden ...daarom wil ik er geen volledige lekkerbek van maken  ;)

Kwestie accupuntuur is jammer genoeg geen optie ...naar ons is hij heel lief en sociaal naar vreemden jammer genoeg niet.
Laatst gewijzigd door boutcha op wo 23 jun 2010, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door