Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#1567146
Onze Duitse Herder heeft een mijtallergie, hij scoort het hoogste cijfer, een vier, bij drie van de vier mijtsoorten. Meelmijt, huismijt enz. Voordat we de test lieten doen ben ik via Google op deze site terecht gekomen. Meer mensen hadden honden met dezelfde klachten. Ik ben toen overgegaan op Carnibest. Inmiddels hebben we een tweede Duitse Herder en die zit ook aan de Carnibest. Dinho, de herder met de mijt allergie, is blij met het verse vlees. De gaten vallen niet meer in zijn lichaam, maar hij zit nu, mijttijd, weer onder de korsten op de hotspots, bij hem vooral in zijn hals tot aan de oksels. Zijn oren ruiken vreselijk er komt allemaal zwarte bagger uit. De DA adviseerde mij om gewoon vier keer per jaar  antibiotica te halen waar hij goed op reageert, dat is altijd maar voor een viertal weken en soms wordt het niet eens veel beter. Ja, de oren gaan dan een tijdje beter.

Laatst zei iemand mij dat het beter was om droogvoer en vers voer te combineren. Maar ik weet het eigenlijk niet. Ik durf niet zomaar wat te veranderen. En ja, hij krijgt wel zijn bot, dagelijks. Ik vraag me ook af of het wel uitmaakt wat voor voer we Dinho geven, het is vanaf februari tot oktober toch weer tobben. Hij kreeg bij kennissen waar hij vier weken verbleef tijdens de vakantie gewoon droogvoer van een onbekend merk en hij had minder last. Ik geef een vermogen uit aan voer en hij heeft nog last.

Iemand van jullie nog suggesties? Ook met betrekking tot het afwisselen van Carnibest met droogvoer?
Laatst gewijzigd door AngeliqueBW op di 30 mar 2010, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
#1567203
Ik denk inderdaad het ook heel belangrijk is om aan de weerstand van je hond te werken, en wellicht de antibiotica zoveel mogelijk proberen achterwege te laten. Ik heb het bij mijn hond ook steeds gebruikt en de klachten werden in het begin ook wel minder, maar het kwam ook steeds weer terug en nu blijkt dus dat de vele antibiotica ook weer bijdraagt aan de jeukklachten. Dat is namelijk ook niet bevorderend voor de weerstand. Maar ja, soms kan je er niet omheen...

Is er wellicht ook nog een voedselallergie die een rol speelt? Omdat je hond het op het ene voer beter deed dan op het andere. En is BARF niet een goedkopere oplossing voor je?
#1567221
Je zegt dat je barft maar je geeft carnibest. Daar zit verschil in en in carnibest zit ook nog graan en zo in de vorm van rijst. Maar dat weet ik niet zeker of het in alle smaken zit. Probeer eens echt zelf te gaan samenstellen (=barfen), scheelt enorm in de kosten ook nog.
Antibiotica helpt alleen tegen bacteriele infecties, dus als zijn hotspots (secundair) geinfecteerd raken zal het best wel schelen, maar het doet verder niets tegen mijten, schimmels, virussen, parasieten of ander klein kruipsel. Echt alleen tegen bacterien. En dan zijn er ook nog bacterien die alleen maar op bepaalde antibiotica reageren, dus het standaard antibioticum die overal tegen wordt gebruikt is leuk als het helpt maar als het niet of nauwelijks helpt zou ik eerst maar eens gaan kweken om te kijken welke bacterie er bestreden moet worden en anders wordt er dus geen antibiotica gegeven.
Een holistische homeopathische dierenarts zou ik ook aanraden in jouw geval.
#1567275
Super hier. Zoveel reacties waar ik zoveel mee kan. Dank je wel.

Ik zie eerlijk gezegd wel op tegen het zelf barfen. Ik zal de topics hierboven lezen en het gaan proberen. Zal ongetwijfeld veel goedkoper zijn, want ik betaal nu 6,50 per dag. Ze eten allebei een kilo vlees per dag. En ja in Carnibest zit rijst. Je kunt wel de diabetici voervariant krijgen, maar dat wilde ik niet. Mijn hond is geen diabeet. Heb het ook geprobeerd met speciaal anti vlooien en mijtmiddel. Ben ook naar een homeo DA geweest. Was niet zo'n succes. Kunnen jullie mij een goede aanraden?
#1567287
Je hond hoeft echt geen diabeet te zijn om het toch beter te doen op een diabetes-versie van een voer. Dat heet nou toevallig zo maar de clou is gewoon: geen graan, en daar gaat het toch om en niet om de naam denk ik zo.
Barfen is niet moeilijker dan voor jezelf koken volgens de Schijf van Vijf. Je moet je ff inlezen, en je hebt baat bij een flinke vriezer, maar dan is het eigenlijk tamelijk simpel, zeker nu er zoveel mogelijkheden zijn om aan materiaal te komen.
#1567292
Ik zou je echt aan willen raden om 100% graanvrij te gaan voeren. Dus ook geen rijst. En dan nog eens kijken hoe dat gaat. Het beste ga je zelf samenstellen. Dan weet je exact wat je geeft en ben je er ook zeker van dat er geen olie-tjes in zitten die voor jouw hond nou net niet goed zijn. Ik denk dat er zonder lijnzaadolie (die in Carnibest zit) en zonder rijst dus nog wel wat winst valt te behalen.

Verder zou je je eerst even door dit topic heen moeten worstelen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html. Want barf is niet moeilijk maar je moet je inderdaad wel even inlezen.
#1567330
Hier ook een hond met allergie voor onder andere mijten. Overstappen van CB Natuurvoer naar Diabetes (vanwege de rijst) leek even beter te worden , maar ik kwam erachter dat ze niet tegen de olieën kan die in Carnibest zitten. Nu gebruik ik bijna een jaar Haaks Barf en het gaat super. Overigens krijgt ze ook geen kip en rund meer.
#1567340
Wanneer is die allergietest gedaan en bij welk laboratorium?
Honden die atopisch zijn, ontwikkelen er makkelijk allergieen bij. Het kan dus zinvol zijn om nog eens te testen en evt er over na te gaan denken om te gaan desensibiliseren. Verder ben ik het met m'n voorgangers eens, absoluut geen granen! Daarnaast zou ik probiotica geven om de weerstand te verbeteren.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door