Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Nicky
#1545848
Aangezien Jaia niet meer ingeent mag worden via de normale weg, maar wij haar toch heel graag mee willen nemen op vakantie moet ze wel worden ingeent tegen rabies...Nu zitten we voor haar allergie bij de kliniek van Erik Laarakker, en daar kan ze worden geent met Nosoden...Maar hoe betrouwbaar is dat? En krijgen ze dan ook gewoon een vaccinatie sticker? (want dat is waar die fransozen naar kijken in het boekje) Heeft iemand hier ervaring mee?

Welke andere entingen hebben jullie wel laten zetten? Want Jaia is nu helemaal nergens meer tegen beschermd omdat ze de entingen hebben 'omgekeerd'...

Toch best een ongerust gevoel  ::)
Door Lizzy
#1545850
Nee, als het goed is, krijg je geen sticker in je entingsboekje. Die krijg je alleen bij een 'echte enting'. Of nosodes werken....? Ik durf het je niet te zeggen. Er is nauwelijks data over of bewijs voor. Maar ja, laten we wel wezen, er worden zat honden tegen rabies geent die nul titer opbouwen. En die gaan dus ook onbeschermd de grens over, alleen hebben die dan een officiele sticker. Je moet de mensen maar eens vragen die met hun hond naar de UK willen, bloedonderzoeken moeten laten doen op rabies titer en waar blijkt dat de eerste enting echt niet aangeslagen heeft. Ik weet overigens niet hoe groot het gevaar voor rabies in Frankrijk is. Maar dat valt volgens mij op Internet wel te vinden, toch?
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1545944
Is Jaia in het verleden ooit geënt voor rabies?
Als dat niet het geval is, kun je voor nosoden kiezen. Dat is dan puur vanwege de bescherming, wettelijk is het niet geldig!
Er zijn verschillende onderzoeken gedaan naar nosoden, sommige positief an andere niet.
Als je echt niet kan enten, kun je ervoor kiezen.
Maar je krijgt als het goed is geen sticker in het boekje en je kunt er problemen mee krijgen, omdat het dus wettelijk niet geldig is.

Als ze in het verleden wel ooit eens geënt is kun je een titerbepaling laten doen. Dan heb je meer zekerheid of ze beschermd is en kun je bij de grens iets laten zien.
Door Nicky
#1546023
Jaia is wel ooit ge-ent tegen rabies, maar ze heeft een reversed nosodes behandeling gehad, grote kans dus dat er geen entstoffen meer in haar bloed zijn...

Ik vind het moeilijk...Erik zei meteen dat ik haar nooit meer moest laten enten, en daar ben ik het helemaal mee eens, behalve voor de rabies enting...  :-\ omdat ze daar toch naar vragen bij campings en  douane...

Over drie weken moeten we er voorlopig voor de laatste keer heen, en dan zal ik het vragen...Want het ging vooral om de 3 maanden enting die Jaia zo dwars zat...

Titerbepaling is een goed idee...ik zal meteen opzoeken hoe je dat in het frans uitlegt  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Hitam
#1546994
Nicky schreef: Jaia is wel ooit ge-ent tegen rabies, maar ze heeft een reversed nosodes behandeling gehad, grote kans dus dat er geen entstoffen meer in haar bloed zijn...

Ik vind het moeilijk...Erik zei meteen dat ik haar nooit meer moest laten enten, en daar ben ik het helemaal mee eens, behalve voor de rabies enting... :-\ omdat ze daar toch naar vragen bij campings en douane...

Over drie weken moeten we er voorlopig voor de laatste keer heen, en dan zal ik het vragen...Want het ging vooral om de 3 maanden enting die Jaia zo dwars zat...

Titerbepaling is een goed idee...ik zal meteen opzoeken hoe je dat in het frans uitlegt :biggrin2:
Volgens mij is het niet zo dat de enting niet meer werkt bij de inverse. Want Erik geeft ook wel eens de inverse samen met de enting en dat zou dan zinloos zijn. De inverse zorgt ervoor dat de energetische verstoring tegengegaan wordt, niet de ontwikkeling van antistoffen. Dus Jaia is wel beschermd!
Vraag dat nog maar even na bij Erik, de volgende keer.
Door Suzanne
#1547858
Hoi,
Ik zou, als er geen "wettelijk geldige enting" gegeven wordt het risico op een vakantie niet nemen. Grenscontroles zijn niet meteen waarschijnlijk, maar ALS ze er zijn... het (al is het misschien maar denkbeeldige) risico van in beslag nemen.....
Of bij een camping ...

Sorry, maar dan zou ik in eigen land blijven of de hond thuislaten ...nou ja, niet thuis, bij een oppas van welke soort dan ook..

Sorry, ik weet niet of dit het antwoord is wat je wilt horen, maar zo denk ik erover.

Suzanne
Door Mevroi Kruim
#1548201
Ik sluit me bij Suzanne aan. Ik zou zelf in Nederland blijven en niet laten vaccineren. En als je erg graag naar het buitenland wilt, dan een goede oppas zoeken en je hondje lekker in Nederland laten.
Door Nicky
#1548236
Jaia gaat mee...wel ge-ent...Het gaat volgens hun niet om de rabies inenting waar Jaia gevoelig voor is...Ik ga echt niet zonder mn hond op vakantie! Ze vind het echt helemaal geweldig om mee te gaan kamperen! Lekker elke dag zwemmen en de hele dag struinen...

Jaia eet ook gewoon niet als wij er niet zijn...1 week staking heeft ons terug doen komen vorige keer :)

En @ Suzanne..Sorry hoef je niet te zeggen! het gaat juist om de verschillende meningen en waarom wel of niet! Daar is een forum voor toch? Het is alleen geen antwoord op mn vraag  ::)  ;)
Laatst gewijzigd door Nicky op vr 12 mar 2010, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nicky
#1548766
Het is dan overigens wel de enige enting die Jaia ooit nog gaat krijgen! We gaven er al zo min mogelijk, maar al vanaf het begin heb ik het gevoel gehad dat het mis is gegaan bij de entingen...Dus dat Erik meteen zei: (en ik quote) "allereerst moet je die hond niet meer enten" kon ik alleen maar opgelucht over zijn...en mee eens!

Als ze nou ergens aan dood gaat, of ziek wordt waar ze voor inge-ent had kunnen worden is dat jammer, vreselijk zelfs, maar ik heb liever tot die tijd een hond die jeukvrij is en een fijn leven heeft!
Door Nicky
#1566828
Vandaag bij De Bilt geweest en het over die Nosoden-enting gehad...Mocht het zo zijn dat we haar enten tegen rabies gaat het zowieso met Nosoden...en daar krijg je dus gewoon een stickertje en een handtekening voor!

Zoals Michelle het uitlegde gebruiken ze het gewone vaccin, maar halen ze daar de voor jouw hond schadelijke stofjes uit, en meten ze het door om het zo onschadelijk mogelijk te maken...(correct me if i'm wrong ik heb wel weer heel veel informatie tegelijk op me af gehad vandaag) en mengen ze het...
Door Jojo
#1567723
Hee dat is heeeel goed om te horen, dat er gewoon een stickertje van in het paspoortje komt! Dat zou betekenen dat onze boefjes ook eindelijk meekunnen kamperen als wij naar Duitsland willen! :D
Door dogsunlimited
#1567910
Nicky schreef: Vandaag bij De Bilt geweest en het over die Nosoden-enting gehad...Mocht het zo zijn dat we haar enten tegen rabies gaat het zowieso met Nosoden...en daar krijg je dus gewoon een stickertje en een handtekening voor!
Even een verduidelijking. Als je inverse nosodes laat geven, dan wordt de Rabies enting zelf wel gezet, maar tegelijkertijd 'ontstoort' met nosodes. Je krijgt dus een stickertje voor die Rabies enting en niet voor de nosodes die de boel moeten ontstoren.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door