Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Limpy
#1566693
Heb wat met m´n ouwe Limpje waar ik nix over kon vinden in de zoekfunctie vandaar dat ik de vraag maar effe hier stel:

Mijn 4 katten staan sinds half nov. op kvv en ±4-5x p/week aangevuld met wat vers vlees/bot ter knaag, ze doen het er allen goed op en afgezien van 1 tijdelijk kale kater (ander dier) geen noemenswaardige ontgifting gezien.

Maar nu heeft mijn ouwe kater (16) ineens rare plekjes op z´n kin, het lijkt een soort acné met al die puntjes en het zit echt alleen maar onder/op z´n kin (spreid zich ook niet verder uit in hals of naar bovenkaak/snoet en het lijkt rustig en is ook niet vurig of zo)
Ik zat zelf al even aan een fistel te denken maar daar daar zie je niet zoveel puntjes bij (het zijn er ± 7) en de ervaring die ik heb met fistels zijn bij m´n vorige baan en zaten die altijd in bovenkaak (bij primaten, dat wel)
Zou dit anders nog een late ontgifting kunnen zijn wat er zo uitkomt? Hij heeft overigens geen last van z´n tanden zoals het er nu uitziet: ook de grovere kvv gaat er goed in en verse stukjes vlees knaagt hij ook goed weg (alhoewel hij wel minder interesse heeft voor div. nekjes en kwartels maar dat was al voordat ik die rare kin zag) De enige verder overgang die ik verder bij hem heb gezien is dattie beetje afviel en hongerig bleef dus hij krijgt inmiddels evenveel als ´t "jonkie" van 7 mnd, verder ziet hij er mooi uit en glimt veel meer sinds hij kvv/vlees krijgt.
Heb gister nog poging gewaagt foto´s te maken maar een witte kin en een flitser is geen combi, zonder flits ook niet...beiden met resultaat een wazige witte kin :(
Door liessie
#1582977
Zijn het (qua kleur) echt een soort puistjes of lijken het meer mee-etertjes (zwartje puntjes)?
Snoopy* van ons had een soort mee-eters op zijn kin en dat kon komen (hoorde ik later) van het materiaal van de drinkbak.
Ik meen tenminste dat het vooral om de waterbak ging en niet om de voerbak.
Vooral bij plastic drinkbakjes (die wij toen idd hadden). Het ging er dan over dat een geglazuurde drinkbak beter schoon te maken was, dan een plastic, ook al zie je het verschil niet.
Sorry, beetje wazige uitleg, maar weet even niet goed hoe ik het beter uit kan leggen.
Door Limpy
#1583110
Ze zijn/waren zwart zoals de menselijke mee-eters, zijn inmiddels al stukken minder

Hoezo wazige uitleg? Begrijp het helemaal hoor :)
Hmmm, zal eens een metalen waterbak neerzetten (heb nu idd ook een plastik ding)

Thanx voor de tip, kan het allicht eens proberen.
Door Ulrike
#1589614
Onze kater Tammy had er twee jaar geleden ook last van toen we hem uit het asiel haalden. Hij had er ook last van en bleef er maar met zijn poten langs wrijven. Het gaf bij hem rood af (te zien op de deurposten waar hij kopjes aangaf) en wellicht ook door het vele poetsen was zijn hele onderkin geirriteerd.

Nu weet ik eigenlijk niet meer of het door zijn nekdruppels is gekomen of de ab-kuur die hij op een gegeven moment nodig had... Door 1 van beide is het in ieder geval overgegaan en nooit meer terug gekomen.

Sorry hier heb je ook niet veel aan  :P..
Door Too
#1589624
Ouwe Omo, de brokken-doos [mijn fout], kreeg dat ook op d'r ouwe dag [zo vanaf d'r 15de] bakjes waren allemaal van glas of keramiek... geen idee wat t was

Als ze heel relaxt lag kon je ze trouwens zo uitdrukken  ::)
Door Limpy
#1589647
@Ulrike, toch dank voor het meedenken! Limp heeft er al die tijd niet aan lopen wrijven, leek er ook geen irritatie van te hebben.

@Too, het waren hier geen bultjes, alleen maar puntjes die ±5 dgn rood waren en daarna zwart en nu zie ik allen nog maar wazige puntjes.
Netjes droog dus en het trekt dus weg en valt er gelukkig nix te knijpen (niet mijn favoriete bezigheid en voor limpy al helemaal niet  >:()

Over anderhalve week moet hij  weer na de holistische da voor de apk en ik zal hem dan eens naar de kin laten kijken.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door