Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Souris
#1566152
Ik heb geen hoogstandje in de keukenmachines gewoon een soort mix/fijnmaalding waar helemaal niet veel tegelijk in kan. Maar het maalt wel al mijn groenten en nootjes.
Ik lees hier regelmatig over pap en soep, en zag ook wat plaatjes, Maaaaar uit mijn masjien komt meer heeeeele kleine stukjes, van een papje kan je niet spreken ,tenzij er komkommer in zat of iets anders met veel vocht.
Maakt dat nou echt heel veel uit? Want mijn voorkeur gaat wel uit naar deze manier tov het koken.
Vanavond mag ik weer malen jeuuuhhhh
#1566162
Het is de bedoeling dat je zo fijn mogelijk maalt omdat honden groentecellen niet klein kunnen maken en dus ook grover je maalt, hoe groter de kans dat het onverteerd weer naar buiten komt.
Soep hoeft het niet te worden hoor; dan is het echt te waterig. Je zou het meer brij kunnen noemen. Dat dekt beter de lading. Je kunt je er vast wel iets bij voorstellen.
Het kan prima met een staafmixer. Ik doe overigens eieren door mijn mix en dat helpt ook een stuk. Ik begin altijd met twee eieren en daar mix ik dan de groente door tot het een papje wordt.
#1566362
Nadia...wat zit er bij jou in je groentemix  ???
Ik vind 't er 'n beetje droog uit zien en ook nog in vrij grote stukjes,
en ik zie ook peren? doe je die ook door de mix?
Maaaaar uit mijn masjien komt meer heeeeele kleine stukjes, van een papje kan je niet spreken ,tenzij er komkommer in zat of iets anders met veel vocht.
Ik maak er geen soep of papje van, maar het is wel 'n dikke brij.
Zoals net ook in de andere topic geschreven is, wanneer je de machien langer laat draaien,eventueel met wat vocht erbij,
dan word het wel fijner gemalen..

Zo ziet mijn MIX er uit..(in de circle is vergroot van de rest)
AfbeeldingAfbeelding
#1566429
aha dat is me nu helemaal duidelijk! Zo ver zit mijn mix-je er niet naast maar met wat vocht erbij dan krijg je idd wat mooiere brei. Beetje guacamole-achtig
Thn u voor die mooie foto's wel prettig om er zo een beeld bij te krijgen!
#1566916
Uhh ik zou begot niet meer weten wat er in die mix zit.
Veel rode kool in iedergeval.. Normaal heb ik ze ook groenig! Er zat ook savooiekool, spruitjes, peultjes, paprika, taugee in. En nog heeeel wat, maar dat zou ik nu niet meer weten..
Er zit geen komkommer ofzo in, wat het wateriger maakt. ook geen ei of yogurt of vis.. Alleen groente. Normaal heb ik ze ook wat dunner door de komkommer.

Nee, peren zitten er niet in en de appels, suiker en mn sjawl ook niet :P Dat stond allemaal gewoon op t aanrecht.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door