Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door bascha
#1565919
sardientjes in zonnebloemolie
pink zalm (met zout??)
tonijn in water

verder geen toevoegingen maar wel uit blik. kunnen die ook?
Door Nadia
#1565924
Tonijn niet geven.. Eens een plukje als beloning.. Maar meer niet. Zit teveel kwik in..
Sardientjes op olie?? Weet ik niet.. Ik zou ze bevroren halen bij de naanhof of op de markt. En anders de olie afspoelen.
Zalm met zout zou ik ook niet doen.. Beter is om zalmbuiken/staarten te halen..
Door Xada
#1565929
Ik geef mijn honden wel sardientjes uit blik. Er zit dan plantaardige olie bij, jammer dat er niet staat welke olie.
Zout dood dieren, dus als het niet hoeft, liever geen dingen met zout geven.
Door bascha
#1565933
sardientjes in zonnebloemolie.

zout afspoelen of heeft dat geen zin? ik roep ook maar wat hoor. kreeg het toevallig van iemand.

en wat is een plukje tonijn? gewoon een hap?

maar is goed om te weten. kan ik ook op mijn lijst erbij zetten...ik heb ook sardientjes bevroren daar zit idd niks bij.

hoe geven jullie de vis trouwens.met verder niks erbij?
Door 202Spots
#1565934
Ja, alle vis in blik gewoon afspoelen om de meeste olie/zout er af te halen.
Tuna/tonijn gaat de hond niet dood van,maar ik zou net als andere vis uit blik,niet meer dan 1 x per week geven.
Je kan er groentemix door heen roeren of met pens geven, maakt niet veel uit ;)
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 28 mar 2010, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nadia
#1565937
Das wel een idee voor je groente probleem.. Beetje vis erdoor doen
Ik pluk letterlijk met 2 vingers wat uit het blik en dat krijgt hij dan.. Ik beperk het zo veel mogelijk. Maar ze vinden het zooooooo lekker!!

Kain krijgt wat spiervlees bij zijn vis. Maar je kunt goed 1 visdag inlassen..
Sardientjes zijn ideaal voor jouw puppedup.. En compleet.. Dus 2/3? sardientjes per dag en je bent klaar!
Door Exect
#1565987
hallo je Hebt ook zalm of evt tonijn op water basis 
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1567273
Ik zou zeggen geef liever verse rauwe vis. ingeblikte vis bevat zo wie zo conserveringsmiddelen. En gaar tja...daar heb ik mijn bedenkingen tegen.
Afspoelen helpt niet zout zit helemaal in de blikvis getrokken. Het wordt immers in zout gegaard.
Door Mevroi Kruim
#1567280
In blikspul zitten geen conserveermiddelen, net zomin als in diepvries. Dat zou ook helemaal geen zin hebben want door het inblikken dan wel diepvriezen wordt de boel al ruimschoots geconserveerd (blikken kunnen soms wel 50 jaar goed blijven). Dat betekent niet dat blikspul beter is dan vers natuurlijk, het is idd gaar en gezouten.
Door bascha
#1567291
hallo,

vandaag zalmkoppen gekregen. aangezien ze erg groot zijn heb ik zo'n kop in vieren staan delen...dit zal zeker geen hobby van me worden....mijn man had het niet meer van het lachen. ik als vegetarier en dan met die zalmkop worstelen. nu vraag ik me echter af. sommige stukken voelde best hard aan. kan dat geen kwaad? en kan dat wel:"een kop in 4en delen en dan geven in vier verschillende porties? ik bedoel het moet eerst 10 dagen de vriezer in (heb ik gelezen) en dan op haar vis dag 1/4 deel kop. kan dat dan? ik had een hele grote zak met koppen en "afval"zalm kunnen kopen voor een prikje. maar ook die afval stukken zitten wel her en der wat graten in. neem aan dat als mijn puppemeisje dadelijk een ervaren barf dame is dat geen probleem voor haar zou moeten zijn?  zelfs de "huid "vond ik nl erg hard en vraag me af of ze dat wel gaat eten. ben me net aan het bedenken of ik dat zo  geef of dat ik daar nog iets mee ga doen (blender?)ach, ik brainstorm ook maar wat. misschien vind ik dadelijk nog wel een item hierover ergens...
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1567295
Mevroi Kruim schreef: In blikspul zitten geen conserveermiddelen, net zomin als in diepvries. Dat zou ook helemaal geen zin hebben want door het inblikken dan wel diepvriezen wordt de boel al ruimschoots geconserveerd (blikken kunnen soms wel 50 jaar goed blijven). Dat betekent niet dat blikspul beter is dan vers natuurlijk, het is idd gaar en gezouten.

Waar haal je dat vandaan? Dat er in blikvis geen conserveringsmiddel zit?
Zie hier:

E201
Natriumsorbaat, Natriumzout Van Sorbinezuur
Conserveermiddelen en voedingszuren
Eigenschappen:
Conserveermiddel tegen schimmels en gisten. Beter oplosbaar in water dan sorbinezuur
Producten:
Salade, vleessalade, vissalade, kaassalade, vis in blik, vis in saus, garnalen, mosselen in zuur, zure haring, rolmops

en deze

E239
Hexamethyleentetramine, Hexamine
Conserveermiddelen en voedingszuren
Eigenschappen:
Wit kristallijne reukloos poeder. Conserveermiddel tegen schimmels omdat het formaldehyde (E240) afsplitst. Goed oplosbaar in water.
Producten:
Kaviaar, provolone-kaas, rolmops, zure haring, vis in blik.
Info:
Mogelijk kankerverwekkend

Bron http://gezondheidsweb.blogspot.com/2008 ... delen.html
Laatst gewijzigd door Aquillo op di 30 mar 2010, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#1567328
Ik heb gewoon op mijn voorraad blikvis gekeken en daar zit dus nergens conserveermiddel in. En ik heb redelijk wat merken staan.
Wie is meneer Gezondheidsweb, en hoe weet hij dat van die conserveermiddelen?
Door Mevroi Kruim
#1567331
bascha schreef: hallo,

vandaag zalmkoppen gekregen. aangezien ze erg groot zijn heb ik zo'n kop in vieren staan delen...dit zal zeker geen hobby van me worden....mijn man had het niet meer van het lachen. ik als vegetarier en dan met die zalmkop worstelen. nu vraag ik me echter af. sommige stukken voelde best hard aan. kan dat geen kwaad? en kan dat wel:"een kop in 4en delen en dan geven in vier verschillende porties? ik bedoel het moet eerst 10 dagen de vriezer in (heb ik gelezen) en dan op haar vis dag 1/4 deel kop. kan dat dan? ik had een hele grote zak met koppen en "afval"zalm kunnen kopen voor een prikje. maar ook die afval stukken zitten wel her en der wat graten in. neem aan dat als mijn puppemeisje dadelijk een ervaren barf dame is dat geen probleem voor haar zou moeten zijn?  zelfs de "huid "vond ik nl erg hard en vraag me af of ze dat wel gaat eten. ben me net aan het bedenken of ik dat zo  geef of dat ik daar nog iets mee ga doen (blender?)ach, ik brainstorm ook maar wat. misschien vind ik dadelijk nog wel een item hierover ergens...

Zalmkop is idd best hard en ook best groot. Op zich moet jouw teckel die op den duur wel baas kunnen maar het kan best dat het nog wat teveel voor haar is. Een kwart kun je prima uitproberen. Zalmstaarten/graten zijn een stuk zachter en makkelijker te eten, die krijgen mijn grote katten ook goed weg.
Kop in de blender zou ik niet doen, zonde van de blender  ;)

Echt lachen is overigens een lamskop doormidden hakken met de houtbijl  :D prima klusje voor mannen  ::)
Door 202Spots
#1567378
Mevroi Kruim schreef: Ik heb gewoon op mijn voorraad blikvis gekeken en daar zit dus nergens conserveermiddel in. En ik heb redelijk wat merken staan.
Wie is meneer Gezondheidsweb, en hoe weet hij dat van die conserveermiddelen?
Conserveermiddelen zijn niet nodig (in tegenstelling tot andere methodes) want de inhoud van een blik is geheel geïsoleerd van de omgeving en wordt in de regel in één keer geconsumeerd.
Bovendien mogen er conform de Warenwet ook ook geen conserveermiddelen gebruikt worden bij conserven.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eten_uit_blik


Does canned food have artificial preservatives?
Canned fruits and vegetables are naturally preserved, which contains no preservatives or artificial ingredients.
Canned products are preservative-free because the canning process eliminates enzymes which causes the food to go off.
The canning process itself preserves the food's natural nutrients, sealing in the freshness, flavor as well as the natural juices.In the canning process no preservatives are needed.

http://www.opendb.net/element/556.php
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door