Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door bascha
#1564531
jaaaaaaaaaaaaa, vandaag heeft mijn meisje de eerste keer een barf maaltijd gegeten.
was weliswaar meer een uitprobeersel. eens kijken of madam het ook wel eet...
vanmorgen heeft ze nog een carnibest maaltijd gehad.

was erg leuk om haar te zien eten. ze heeft er echt van genoten..ze is nu wel erg moe..!!

het is ook wat voor zo'n klein meisje.

ter controle voor de experts:

ze heeft de helft van haar wekelijkse groente portie, kippenlever en kippenhart, kalsvlees en lam met bot. en dan van alle vlees dingen de helft van een normale portie aangezien ze vanmorgen nog een halve portie carnibest heeft gehad.

Bij het lam zat bot aan maar niet echt 50/50 was wat minder bot. wilde eerst eens kijken hoe ze het deed. Ging super.
vreemd genoeg heeft onze dame wel wat groente over gelaten. hm, eens kijken hoe we dat gaan doen.

ik ga dadelijk alles opdelen in porties en kan dan een echt menu gaan maken. kan ik ook meteen zien wat ik nog mis.

waar doe ik trouwens de noten en de knoflook bij? valt dat onder de groente?

wat de groente mixen betreft. sommige hebben bijna dezelfde ingrediënten maar dan hele andere verhoudingen. eens kijken hoe het gaat.

zo, ik ga maar eens hakken. van mijn meisje zal ik wel geen last meer hebben vanavond.....ze is echt k.o....

ik heb een kwartel. een hele is wat veel. kan ik die beter geven en dan wegpakken als ze genoeg heeft of doormidden snijden (hoe?) of eerst beetje invriezen en dan doormidden (dit is wel een punt waar ik tegenop zie)(weet ik niet wat ik moet verwachten als ik ga hakken...rondvliegende onderdelen??)gedachte alleen al...is denk ik iets waar ik ook aan moet wennen.

maar al met al...mijn meisje zo zien smullen maakt veel goed. nu eens kijken of ik dat in een verantwoord gevarieerd menu gegoten krijg.'


Antoinette
Door Lizzy
#1564821
bascha schreef: jaaaaaaaaaaaaa, vandaag heeft mijn meisje de eerste keer een barf maaltijd gegeten.
was weliswaar meer een uitprobeersel. eens kijken of madam het ook wel eet...
vanmorgen heeft ze nog een carnibest maaltijd gehad.

was erg leuk om haar te zien eten. ze heeft er echt van genoten..ze is nu wel erg moe..!!

het is ook wat voor zo'n klein meisje.

ter controle voor de experts:

ze heeft de helft van haar wekelijkse groente portie, kippenlever en kippenhart, kalsvlees en lam met bot. en dan van alle vlees dingen de helft van een normale portie aangezien ze vanmorgen nog een halve portie carnibest heeft gehad.

Bij het lam zat bot aan maar niet echt 50/50 was wat minder bot. wilde eerst eens kijken hoe ze het deed. Ging super.
vreemd genoeg heeft onze dame wel wat groente over gelaten. hm, eens kijken hoe we dat gaan doen.
Misschien beter mengen met het vlees en even op kamer temperatuur in laten trekken.
ik ga dadelijk alles opdelen in porties en kan dan een echt menu gaan maken. kan ik ook meteen zien wat ik nog mis.

waar doe ik trouwens de noten en de knoflook bij? valt dat onder de groente?
Knoflook en noten doe ik bij de groenten. Knoflook is ook groenten. Noten vallen natuurlijk niet onder de noemer groenten maar we hebben het hier over kleine hoeveelheden en dat kun je best door de groenten mengen en daar bij meetellen.
wat de groente mixen betreft. sommige hebben bijna dezelfde ingrediënten maar dan hele andere verhoudingen. eens kijken hoe het gaat.

zo, ik ga maar eens hakken. van mijn meisje zal ik wel geen last meer hebben vanavond.....ze is echt k.o....

ik heb een kwartel. een hele is wat veel. kan ik die beter geven en dan wegpakken als ze genoeg heeft of doormidden snijden (hoe?) of eerst beetje invriezen en dan doormidden (dit is wel een punt waar ik tegenop zie)(weet ik niet wat ik moet verwachten als ik ga hakken...rondvliegende onderdelen??)gedachte alleen al...is denk ik iets waar ik ook aan moet wennen.

maar al met al...mijn meisje zo zien smullen maakt veel goed. nu eens kijken of ik dat in een verantwoord gevarieerd menu gegoten krijg.'


Antoinette
Een hele kwartel weegt toch niet zoveel? Of toch nog teveel voor jouw hond. Ik zou 'm dan doorknippen en de helft geven. Met een knappe huishoudschaar is dat echt een eitje hoor!
Door bascha
#1565009
vanmorgen heeft ze eigenlijk maar een beetje gegeten. misschien is het toch teveel. ik ben nu van 7% uit gegaan maar dan kom ik op een hoger gewicht uit als de carnibest die ze had. als ik de hoeveelheid carnibest als maatstaf aanhou zit ik meer op 5%. is dat niet te weinig? ik snap dat als ze het niet eet het geen zin heeft het haar te geven maar ik bedoel meer krijgt ze genoeg voedingsstoffen binnen als je het % omlaag doet?
snapt iemand het nog?
Door Fige
#1565148
[quote="Rosalie"]
Ik zou denken als je de % over de onderdelen verdeelt, ze genoeg binnenkrijgt.
[/quote]
Voor de dames hier snij ik een kwartel in de lengte doormidden (wie krijgt de kop?).

Hoe oud is jouw teckel? Ik heb er één van 8 maanden die ik nu nog 5% geef, maar dat snel ga minderen omdat ze toch wat aan de zware kant gaat worden.
Laatst gewijzigd door Fige op zo 28 mar 2010, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door bascha
#1565840
jaaaaaaaaaaa, ik leef nog (de kwartel niet maar dit ten overvloede)

ik ben zelfs nu aan het ijs..(tja, ik moest plaats maken in de vriezer...)

het viel mee. was minder erg als ik dacht. maar waar valt dat dan nu onder?

ik heb de kwartel door midden gedaan. aangezien een helft (door kop) veel zwaarder was en het echt teveel voor mijn meisje was heb ik nog een poot bij de koploze helft gedaan. komt het gewicht beter overeen.

sommige botjes leken me nogal scherp. kan dat geen kwaad dan?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#1565845
Het valt onder compleet (zowel spiervlees, vleesbot en orgaan zit erin/eraan)
Zoals je waarschijnlijk gemerkt hebt zijn de botje wel heel zacht en kun je ze zo doorknippen, prima voer voor je hondje  :)
Door Souris
#1566147
Was het eigenlijk een compleet kwarteltje, met inhoud en met veertjes of zonder?
Misschien kan je ook 1-dagskuikens proberen, die hoef je waarschijnlijk niet te delen als je dat tegenstaat en wellicht makkelijker. Bovendien zijn ze denk ik mooie porties voor jou hondje? Maar dan zit je weer met die aaibaarheidsfactor (en zo rond pasen... :))
#2258837
Toch een pogong om te kijken of ik het wat leven in kan blazen..

Harry is een dwergteckel van 15 maanden en iets van 6 kilo. Hij krijgt 's ochtends een burger diepvries vers vaan 100 gr. en 's avonds wat bokken van Farm food.. denk wel eens na over Barf maar ben en een beetje lui en hoe moet dat dan op vakantie etc.. en ik vind die hele beestjes een beetje vies haha..

Maar ik dacht er zijn al vele teckel menu's gemaakt. Heeft iemand voor mij een lekker lui menu die wel goed is en past bij een teckel van 6 kg?
Wie weet kan ik dan starten met een aantal dagen? Kan me ook voorstellen dat ik om de dag burger en vers blijf doen, dan hoef ik minder na te denken over de verhoudingen toch?

En qua prijs, is het vergelijkbaar met de burgers? Want je moet wel overal inkopen gaan doen?
Hij krijgt trouwens soms wel eens een mergpijpje en van die ingedroogde kippen nekken etc. Rauwe kip, maar heb het idee dat hij ' constanter poept'  bij niet teveel extra's.

Nou alvast bedankt voor het meedenken!

Groetjes Leon (en Harry)
#2258919
Het is belangrijk dat je zelf goed weet hoe en wat. Zodat je het zelf kan aanpassen als dat nodig is en afstemmen op wat je in huis hebt en wat je hond nodig heeft.

Een teckel hoeft trouwens geen ander menu dan gelijk welke andere hond. ;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door