Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Exect
#1564952
:D hallo
ik heb een vraag?
Mijn jonge Duitse herder van 7 maanden  en 2 ouder shishu,s van 3 en 2en half  en een pupje van 9 weken. Heb ik  van de Herder die elekedag z,n rond de kilo eten krijgt  4 soorten vlees  + vis en dan z,n groente,s fruit , zo pfff  Maar nu omdat hij toch veel eet zie ik aan z,n ontlassting een ongewone kleine, hoeveel heid terug denk 50 gram wel per dag . wel ok de ontlassting .  Hij ziet er nu iets minder uit in z,n vacht, maar dat komt denk ik door dat hij nu z,n ong 2 weken pas Barf krijgt dus vers met daarvoor wel top haar .;!! De vraag is is dit goed  zowel de ontlassting als het haar ???  . de 9 wkeen jonge pup heb totaal geen problemen en is tegenover zijn broertje en zus  een stuk groter en vol in haar dus ,, :D
grt Henk et Thailand
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1564979
is normaal hoor, dat ze minder ontlasting hebben alles wordt meer opgenomen door het lich..
dat ie nu uit vacht is kan met zijn leeftijd te maken, overgang naar meer volwassener vacht en dat ie aan het ontgiften is, al het oude gaat eruit...
met je pup is dat anders, neem aan dat die gelijk op vers is gegaan, dan merk je dit soort dingen niet..
Door Exect
#1564995
vanaalst schreef: is normaal hoor, dat ze minder ontlasting hebben alles wordt meer opgenomen door het lich..
dat ie nu uit vacht is kan met zijn leeftijd te maken, overgang naar meer volwassener vacht en dat ie aan het ontgiften is, al het oude gaat eruit...
met je pup is dat anders, neem aan dat die gelijk op vers is gegaan, dan merk je dit soort dingen niet..
dank voor u antwoord  Maar  voor het Barf  daarvoor was hij al geheel door gehaard dus al volwassen ,, en ja de pup is toen met 6 weken al op vers gezet ik heb hem bewust  steeds opgehaald  haha ja  de fokkker  is een buurvrouw van mij en tevens mijn DA  haha de Da ziet nu ook dat mijn pup beter in alles is  ::)
grt Henk 
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1565017
mijn jongens gingen op die leeftijd nogmaals hun jas uitdoen..
maar denk dat het komt door het vers voeren hoor, moet je eens opletten wat voor prachtvacht ie strakkies heeft!!!
Door Exect
#1565029
vanaalst schreef: mijn jongens gingen op die leeftijd nogmaals hun jas uitdoen..
maar denk dat het komt door het vers voeren hoor, moet je eens opletten wat voor prachtvacht ie strakkies heeft!!!
ok dank je
Door Exect
#1568072
Exect schreef: :D hallo
ik heb een vraag?
Mijn jonge Duitse herder van 7 maanden  en 2 ouder shishu,s van 3 en 2en half  en een pupje van 9 weken. Heb ik  van de Herder die elekedag z,n rond de kilo eten krijgt  4 soorten vlees  + vis en dan z,n groente,s fruit , zo pfff  Maar nu omdat hij toch veel eet zie ik aan z,n ontlassting een ongewone kleine, hoeveel heid terug denk 50 gram wel per dag . wel ok de ontlassting .   Hij ziet er nu iets minder uit in z,n vacht, maar dat komt denk ik door dat hij nu z,n ong 2 weken pas Barf krijgt dus vers met daarvoor wel top haar .;!! De vraag is is dit goed  zowel de ontlassting als het haar ???  . de 9 wkeen jonge pup heb totaal geen problemen en is tegenover zijn broertje en zus  een stuk groter en vol in haar dus ,, :D
grt Henk et Thailand
, het valt mij wel op dan Exect  welllllllll  ontzettend verhaard en hij had een enorme mooie glanzende vacht  omdat ik  4 maande uit voorzorg (ik was nog bang voor vers wegens de hitte hier) brokken gaf Proplan zalm Maar hij staat nu al meer dan 3 weken op barf . Maar nu pff en hele plukken haal je er af niet dat hij zelf krab of bijt dat niet maar achterop z,n rug en dijen wordt die gewoon grijs en hij was pik zwart en mooir rood  ,nee het eten is top  j hij eet geweldig ALLEs tot hedden geen klagen   . grte Henk te Thailand
Laatst gewijzigd door Exect op wo 31 mar 2010, 06:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1568091
hier is er eentje pas ook zo goed als kaal geweest, heeft nu een mooie dikke glanzende vacht ervoor terug...
enne zwart is nu bij hem ook diep glazend zwart!
Door Exect
#1568099
vanaalst schreef: hier is er eentje pas ook zo goed als kaal geweest, heeft nu een mooie dikke glanzende vacht ervoor terug...
enne zwart is nu bij hem ook diep glazend zwart!
Dank je voor de reactie ik hou hoop hahah  nee eerlijk aan het voer kan het niet liggen  denk wel misschien de omschakkeling toch ,,het gevolg er van is  zoals jij ook al evt sugieerde  dank
grt Henk
Door hannabelgje
#1568181
Over het algemeen wordt een duitse herder teefje als ze volwassen wordt veel lichter van kleur. Het echt zwart gaat weg en het wordt wat grijzer, bruiner. Ik weet niet of het een teefje is?

groetjes van Hanna.
Door Exect
#1568184
hannabelgje schreef: Over het algemeen wordt een duitse herder teefje als ze volwassen wordt veel lichter van kleur. Het echt zwart gaat weg en het wordt wat grijzer, bruiner. Ik weet niet of het een teefje is?

groetjes van Hanna.
sorry ik heb een mannetje 7 maanden maar geeft niet  mischien komt het wel door ed overschakkeling maar echt het is ongelooflijk als ej hem aai pf  okkkkkkkk
Gebruikersavatar
Door Aquillo
#1568336
Exect schreef: , het valt mij wel op dan Exect  welllllllll  ontzettend verhaard en hij had een enorme mooie glanzende vacht  omdat ik  4 maande uit voorzorg (ik was nog bang voor vers wegens de hitte hier) brokken gaf Proplan zalm Maar hij staat nu al meer dan 3 weken op barf . Maar nu pff en hele plukken haal je er af niet dat hij zelf krab of bijt dat niet maar achterop z,n rug en dijen wordt die gewoon grijs en hij was pik zwart en mooir rood  ,nee het eten is top  j hij eet geweldig ALLEs tot hedden geen klagen  . grte Henk te Thailand
Even geduld.. Je hond is misschien nog aan het ontgiften van de brok. Je zult zien dat ie na deze enorme rui een prachtige vacht terugkrijgt.
Door Exect
#1568407
Aquillo schreef: Even geduld.. Je hond is misschien nog aan het ontgiften van de brok. Je zult zien dat ie na deze enorme rui een prachtige vacht terugkrijgt.
  ik hoop het maar ahhahah  dank je voor je reactie weer grt Henk wanneer kom je hahaha
Door Exect
#1570669
vanaalst schreef: is normaal hoor, dat ze minder ontlasting hebben alles wordt meer opgenomen door het lich..
dat ie nu uit vacht is kan met zijn leeftijd te maken, overgang naar meer volwassener vacht en dat ie aan het ontgiften is, al het oude gaat eruit...
met je pup is dat anders, neem aan dat die gelijk op vers is gegaan, dan merk je dit soort dingen niet..
Eeerlijk als ik jou jongens zie  en al dat mooie haar ongelooflijk wat een haar zeg mooiiiiiiiiiiiiii  ik heb veel terveurnse herder gezien en ook in de sport maar hadden allemaal z,n half half haar stug ook . top hoor  grt Henk te thailand
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door