Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1564262
Sinds een jaar heeft sammy last van haar rug/ achterhand.

Vorig jaar mei zijn er foto's genomen en hier was niets op te zien.
Besloten om haar te laten behandelen door een osteopaat en dit ging (redelijk) goed tot de 3de behandeling. Heel veel pijn weer en uitval van haar rechterachterpoot  :-X

Vandaag hebben we dus weer nieuwe foto's laten maken en hier kwam naar voren dat ze toch LSI heeft. We hebben nu medicatie (dexamethason) meegekregen voor 3 weken vanwege de zwelling en de pijn. Hopelijk gaat het hierna beter. Mocht ze terugvallen blijven krijgen of constant pijn blijven houden is een operatie een eventuele volgende stap.

Heeft er iemand ervaring met een hond met LSI en een operatie hieraan?

En wat kan ik eventueel als extra ondersteuning/ supplementen geven?
#1564518
Ik zou zeker de Corta RX gaan geven voor de smering van de gewrichten/rugwervels. Verders zou ik het niet echt weten. Je zou eens kunnen kijken of de groene os hiervoor iets heeft of puur natuur.

Vond het wel sneu je meisje zo crockie te zien vanmiddag. Hopenlijk is ze nu weer een beetje onder de honden :-*
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1564786
Aan de corta RX zat ik inderdaad ook al aan te denken, ga even kijken of er iemand is die samen met mij wilt bestellen  :biggrin2:
Cindy de Wolf schreef: Vond het wel sneu je meisje zo crockie te zien vanmiddag. Hopenlijk is ze nu weer een beetje onder de honden :-*
De terugrit was ze nog best suf, gelukkig was ze weer goed bij toen we eenmaal thuis waren.
Vond het inderdaad ook erg sneu om haar zo te zien  :-\
Door Lizzy
#1564824
Oh ja, Corta RX geef ik ook, dat was ik vergeten te noemen op het Dalmatenforum. Ik geef dat alleen niet voor de LSI maar voor de artrose. Maar, Corta RX bevat ook wel wat pijnstillende supplementen dus is zo gek nog niet. Op zich gaat het niet direct helpen tegen de kwaal, denk ik.
#1564825
Lizzy schreef: Oh ja, Corta RX geef ik ook, dat was ik vergeten te noemen op het Dalmatenforum. Ik geef dat alleen niet voor de LSI maar voor de artrose. Maar, Corta RX bevat ook wel wat pijnstillende supplementen dus is zo gek nog niet. Op zich gaat het niet direct helpen tegen de kwaal, denk ik.
Klopt, het zal niet helpen tegen de kwaal. Het zal wel helpen bij het soepeler houden/maken van de wervels waardoor een eventuele terugval/klap bij spelen beter opgevangen kan worden.
Door pallas
#1564976
Nox is in behandeling van haar LSI en gaat met sprongen (letterlijk!) vooruit.
Zij krijgt wekelijks hydrotherapie icm met kraakbeen verbeter injecties en eens per maand een ontstekingremmer.
Ze eet wat vaker vette vis en krijgt dagelijks glucosamine/chondriotine
Gelukkig reageert zij er dus enorm goed op, maar elk geval moet je toch weer apart bekijken.

Mocht je er meer over willen weten kan je ook contact opnemen met Paul Groenestein, DAP De Waterpoort in Sneek. ;)
#1564982
Annak heeft ook LSI. Ik heb een tijdje Corta RX gegeven maar ik heb nooit enig verschil gemerkt en omdat ik het vrij kostbaar vind, ben ik ermee gestopt. Hij krijgt nu - sinds twee maanden elke dag - Cortaphen.
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1565076
Dank jullie wel voor de tips!

@Hitam, dat vertelde de DA inderdaad ook. Spieren zijn erg belangrijk dus daar zullen we zeker aan gaan werken.

@Pallas, fijn dat het bij jullie zo vooruit gaat, fijn om te horen. Hydrotherapie zat ik zelf ook aan te denken en er zit hier een goede in de buurt. Ga daar eens even langs.

Maar eerst even rust en medicatie en dan langzaam alles opbouwen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door