Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Bounty
#156395
Hoi,

Ik heb een Amerikaanse bulldog pup van elf weken oud.
Hij eet nu sinds drie dagen vers voer. Ik ben begonnen met Carnibest (natuurvoeding) en gisteren heeft hij voor het eerst ook Energique voor een puppy gekregen als maaltijd.

Het valt me op dat hij zo jeuk heeft, maar ik zie geen vlooien. Weten jullie of dat normaal is en betekent het dat hij nog moet wennen aan versvoer? Bij de fokker kreeg hij maxi junior Royal canin brokken. Ik ben langzaam overgestapt.

Ik maak me een beetje zorgen :(

Groetjes Bounty
Door Audrina
#156398
Als je je hond overzet van brokken naar vers, gaat hij "ontgiften". Alle troep die hij via de brokken binnen heeft gekregen komt dan langzaam aan uit zijn lijf. De meeste honden gaan ook verharen. Dus daar zou de jeuk vandaan kunnen komen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#156400
ik zou eerst even na laten kijken of hij geen last heeft van huidmijten, dat zie je wel vaker bij jonge honden.
Ik heb trouwens Donna in 1 x overgezet die kreeg eukanuba puppy brokken,ze kreeg toen ook even een reactie (bulten op haar buik) en dat gind na verloop van tijd gewoon weg.
Door Bounty
#156405
Hoi,

Hij heeft geen rare plekken ofzo. Ik weet niet hoe huidmijt eruit ziet of moet ik hiervoor naar de dierenarts.

Hij heeft niet heel de dag last van jeuk, maar af en toe, misschien maak ik me gewoon teveel zorgen.

Ik heb hier "Frontline spray" staan maar kan de gebruiksaanwijzing niet vinden en mijn vriend is werken. Op het flesje staat Frontline spray 100 ml, 1x pompen is 0.5 ml. Mijn vriend gebruikte dat spul voor onze andere hond.

Groetjes Bounty en Macho


[quote="sylvia"]
ik zou eerst even na laten kijken of hij geen last heeft van huidmijten, dat zie je wel vaker bij jonge honden.
Ik heb trouwens Donna in 1 x overgezet die kreeg eukanuba puppy brokken,ze kreeg toen ook even een reactie (bulten op haar buik) en dat gind na verloop van tijd gewoon weg.
[/quote]
Door Bounty
#156407
Hoeveel dagen duurt dat gemiddeld ontgiften?

[quote="Audrina"]
Als je je hond overzet van brokken naar vers, gaat hij "ontgiften". Alle troep die hij via de brokken binnen heeft gekregen komt dan langzaam aan uit zijn lijf. De meeste honden gaan ook verharen. Dus daar zou de jeuk vandaan kunnen komen.
[/quote]
Door Audrina
#156410
[quote="Bounty"]
Hoeveel dagen duurt dat gemiddeld ontgiften?[/quote]

Dat verschilt per hond. Ik heb hier 3 honden, herders. Bij m'n jongste teef heb ik bijna niks gemerkt van het ontgiften toen ik haar over heb gezet van brok naar vers, op wat verharen en snotogen na en dat heeft alles bij elkaar misschien 2 weken geduurt. Bij m'n oudste teef heeft het echt wel een paar maanden geduurd (maar die is lichamelijk niet helemaal 100% in orde, dus daar kan het ook door komen), die had snotogen, jeuk en het haar kwam er met bossen tegelijk af. En bij mijn reu heeft het ontgiften ongeveer een maand geduurd en die had ook alleen snotogen en verhaarde flink.
Door Ollie
#156411
[quote="Bounty"]
Hoeveel dagen duurt dat gemiddeld ontgiften?

[quote="Audrina"]
Als je je hond overzet van brokken naar vers, gaat hij "ontgiften". Alle troep die hij via de brokken binnen heeft gekregen komt dan langzaam aan uit zijn lijf. De meeste honden gaan ook verharen. Dus daar zou de jeuk vandaan kunnen komen.
[/quote]
[/quote]

Het ontgiften heeft hier echt weken en weken geduurd!

Maar wij hebben ze pas op versvlees gezet toen ze 4.5 jaar waren dus mischien dat het ontgiften dan ook wel langer duurt hoor! ???
Gebruikersavatar
Door sylvia
#156412
[quote="Bounty"]
Hoi,

Hij heeft geen rare plekken ofzo. Ik weet niet hoe huidmijt eruit ziet of moet ik hiervoor naar de dierenarts.

Hij heeft niet heel de dag last van jeuk, maar af en toe, misschien maak ik me gewoon teveel zorgen.

Ik heb hier "Frontline spray" staan maar kan de gebruiksaanwijzing niet vinden en mijn vriend is werken. Op het flesje staat Frontline spray 100 ml, 1x pompen is 0.5 ml. Mijn vriend gebruikte dat spul voor onze andere hond.

Groetjes Bounty en Macho


[quote="sylvia"]
ik zou eerst even na laten kijken of hij geen last heeft van huidmijten, dat zie je wel vaker bij jonge honden.
Ik heb trouwens Donna in 1 x overgezet die kreeg eukanuba puppy brokken,ze kreeg toen ook even een reactie (bulten op haar buik) en dat gind na verloop van tijd gewoon weg.
[/quote]
[/quote]
Voor huidmijt moet je de da even laten kijken dat kun je zelf niet zien, met de frontline even uitkijken ik denk dat hij daar te jong voor is.

maar ik zou het gewoon even aankijken.
Door Bounty
#156421
We gaan 7 september toch naar de DA dan laat ik Macho meteen nakijken :)

Misschien maak ik me gewoon teveel zorgen :'(


[quote="sylvia"]
[quote="Bounty"]
Hoi,

Hij heeft geen rare plekken ofzo. Ik weet niet hoe huidmijt eruit ziet of moet ik hiervoor naar de dierenarts.

Hij heeft niet heel de dag last van jeuk, maar af en toe, misschien maak ik me gewoon teveel zorgen.

Ik heb hier "Frontline spray" staan maar kan de gebruiksaanwijzing niet vinden en mijn vriend is werken. Op het flesje staat Frontline spray 100 ml, 1x pompen is 0.5 ml. Mijn vriend gebruikte dat spul voor onze andere hond.

Groetjes Bounty en Macho


[quote="sylvia"]
ik zou eerst even na laten kijken of hij geen last heeft van huidmijten, dat zie je wel vaker bij jonge honden.
Ik heb trouwens Donna in 1 x overgezet die kreeg eukanuba puppy brokken,ze kreeg toen ook even een reactie (bulten op haar buik) en dat gind na verloop van tijd gewoon weg.
[/quote]
[/quote]
Voor huidmijt moet je de da even laten kijken dat kun je zelf niet zien, met de frontline even uitkijken ik denk dat hij daar te jong voor is.

maar ik zou het gewoon even aankijken.

[/quote]
Gebruikersavatar
Door sylvia
#156428
[quote="Bounty"]
We gaan 7 september toch naar de DA dan laat ik Macho meteen nakijken :)

Misschien maak ik me gewoon teveel zorgen :'(


[/quote]

Dat zou kunnen, maar beter een keer teveel als teweinig gezorgd ;)
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#156609
huidmijten kun je herkennen aan schilfers en jeukende plekjes (bij Bas dacht de DA aan een allergie omdat ie niet continue zat te krabben maar bleek de scabiesmijt te zijn). Dit heeft geen rare geur alleen maar schilfers en geirriteerde plekjes. Als je hondje niets van dit alles heeft dan zou ik vanaf hier durven gokken dat ie gewoon toch wat aan het ontgiften is en misschien wat losse vacht heeft.
Door Bounty
#156626
Hij heeft gelukkig geen schilfers. We moeten 7 september toch naar de Da en dan zal ik het direct vragen.

[quote="Ivonne"]
huidmijten kun je herkennen aan schilfers en jeukende plekjes (bij Bas dacht de DA aan een allergie omdat ie niet continue zat te krabben maar bleek de scabiesmijt te zijn). Dit heeft geen rare geur alleen maar schilfers en geirriteerde plekjes. Als je hondje niets van dit alles heeft dan zou ik vanaf hier durven gokken dat ie gewoon toch wat aan het ontgiften is en misschien wat losse vacht heeft.
[/quote]
Door Bounty
#163357
De Da heeft niet goed gekeken, want ik zag vanochtend dat hij op een onopvallend plekje een wondje had (door het bijten). Hij heeft jeukt op zijn gezichtje, oren en poten. We hebben gisteren Frontline opgebracht.

Heeft er iemand tips voor een zalfje om het wondje sneller te laten genezen en eventueel iets tegen jeuk?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door