Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1561484
in 2008 kregen ze dit

nobivac PPI/lepto
en pneumodog en nobivac L+DHPPI
in 2009 moesten ze dit maar neit gehad
Novibac Lepto en novibac DHPPi


Zonder problemen lepto gehad vandaag wanneer moeten ze nu weer iets krijgen.?????

Ik gaf de boekjes en zei de honden krijgen een inenting alleen lepto ,nee zeg ze kleine coctail nee ik wil alleen dat ze lepto krijgen ,maar ze moeten...... ja ja maar ik wil dat niet ,de DA maakte er geen probleem van.
:)

Volgens mij ben ik de enige in de praktijk die dit zo wil.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1561494
Gewoon om de drie jaar een grote cocktail.

Sta natuurlijk alweer in het bestand voor volgend jaar weer alles ,maar dan krijgen ze weer alleen lepto :)
Door Lizzy
#1561499
Alleen zou ik dan voor de DHP kiezen en niet voor de DHPPi. Want Pi is Para Influenza en dat is geen dodelijke ziekte.
Door yazzie
#1563071
Vorig jaar hebben allebei mijn honden DHPPi + lepto + kc gehad. Daar ik probeer mij er nu ook echt in te verdiepen, ga ik het nu ook helemaal anders doen. Dit jaar ook alleen Lepto, volgend jaar ook. Pi en kc ga ik niet meer geven omdat het geen ziektes zijn met dodelijke afloop. Althans, dat is wat ik constant lees. Ik ben nu al een maand bezig om van virologie van de Universiteit in Utrecht hier uitsluitsel over te krijgen maar mailen en bellen heeft geen zin als je kritische vragen stelt want je krijgt gewoon geen antwoord.
Ik heb o.a. gevraagd of die termijn van drie jaar bescherming daadwerkelijk zo is en of het niet veel langer bescherming biedt. Ik lees namelijk ook verhalen dat honden na 6 jaar nog voldoende antistoffen hebben, dus waarom dan elke drie jaar een cocktail? Ook lees ik verhaal dat wanneer een hond de puppyenting heeft gehad + de cocktail op 1-jarige leeftijd hij/zij voor de rest van zijn/haar leven is beschermd. En hoe het precies zit met titeren voor DHP: als er geen antistoffen in het bloed worden aangetroffen, zijn er toch nog geheugencellen? Tot slot: of het nu wel of niet zinvol is om te kiezen voor een enkele vaccinatie, dus de cocktail uit elkaar trekken (indien nodig om te geven na titeren) en minimaal twee weken tussen de verschillende vaccinaties in te lassen. Ook daar krijg ik gewoon geen antwoord op. Op internet zijn er zoveel voor- en tegenstanders dat je als leek door de bomen het bos niet meer zit. Ook verschillende dierenartsen gesproken en helaas krijg je daar ook geen eensluidend antwoord. Sterker nog, dierenartsen die standaard vaccineren verwijten dierenartsen die titeren dat ze alternatief zijn... Ongelooflijk, of dierenartsen die standaard om het jaar DHPPi erin jassen op maat vaccineren... Vandaar mijn mails en telefoontjes naar Utrecht maar daar krijg je helaas geen antwoord. En een fabrikant die vaccinaties fabriceerd mailen, heeft in mijn ogen vanwege het commerciële belang geen zin voor objectieve informatie. Dus, iemand nog de beschikking over een vrij recent wetenschappelijk onderzoek m.b.t. vaccineren/titeren? Ik houd me aanbevolen!
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1563469
Lizzy schreef: Alleen zou ik dan voor de DHP kiezen en niet voor de DHPPi. Want Pi is Para Influenza en dat is geen dodelijke ziekte.
Hou ik zeker in gedachten,dank jullie wel voor de antwoorden :)
Door Jacqueline1968
#1564033
sorry dat ik inbreek, maar ik zit met hetzelfde probleem cq vraag.

Gorby heeft vorig jaar alles gehad, (3 tm 8) dat is excl. hondenziekte pupenting, en parvo geinactiveerd,
maar hij had sinds zijn complete pupentingen nooit meer wat gehad.

zou nu lepto genoeg zijn? ik wil hem geen gevaar laten lopen op akelige ziektes, maar eigenlijk ook niet laten inenten, en zeker niet te zwaar,
maar wat moet, dat moet.

kan je de da vragen alleen lepto te geven ??
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1564037
Ja hoor mijn DA vond het geen bezwaar,ik had van te voren een mail gestuurd of ze het hadden alleen lepto.

De inenting is 3 jaar geldig dus waarom meerdere keren laten geven....
Door Jacqueline1968
#1564058
thanx  :)

want ik begrijp dat de enting voor lepto tegen een bacterie is en welk elk jaar nodig is.

ik hoop (maar verwacht wel) dat onze da hierin meegaat.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#1564063
Ja en dan het liefst in het voorjaar.

Vooral voor honden die veel in het water komen enz....

Ik leer hier zoveel ;D
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door