Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door mcSnurk
#1563134
een paar dagen 's morgens 2x ontlasting, ipv 's morgens en 's avonds een keutel
gisteravond een paar keer sleetje rijden en kont poetsen.
vanmorgen ineens een gezwollen rode anus, en de haren eromheen zijn ineens weg :o.
Inmiddels heeft ie al 3x gepoept, Joost mag weten waar ie het vandaan haalt, ontlasting is normaal. De kale huid rond de anus ziet er een beetje korsterig uit ???.
Ik bel zometeen maar de DA voor een afspraak .
Kan dat een anaalzakontsteking zijn? Maar de ontlasting was stevig en normaal heeft ie daarmee nooit problemen. En kan dat zo snel?

edit: afspraak om 15.10h

Als dit een ontsteking zou zijn, is dan AB de enige oplossing of is er ook zalf?
Laatst gewijzigd door mcSnurk op vr 26 mar 2010, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#1563196
Ik denk dat dit een anaalklierontsteking kan zijn ja en je hond mogelijk zelf eraan heeft zitten bijten.
Door mcSnurk
#1563266
we zijn terug. Het is idd een ontsteking en een abces wat door de huid gebroken was. De anaalklieren zijn uitgedrukt, er kwam een hoop prut en pus uit. Daarna zijn de zakjes ingespoten met een AB, Surolan.
Maandag terug voor controle, opletten dat ie zich niet aan z'n kont gaat zitten likken, af en toe deppen met een betadine-oplossing en heel veel schietgebedjes doen dat we geen AB hoeven te spuiten :nerves:

Zo'n ontsteking zou heel snel kunnen gaan volgens de DA, want wij schrokken ons rot. Er was tot gisteravond niks te merken van enig probleem daar :(. Tjeez, er kwam me toch een zooi uit :o. Het is toch ook een arme vent :'(
Door Jacqueline1968
#1563269
ach jee, een abces in de anaalklieren, ooit ook met een hond gehad, en das geen grapje, niet voor voor de hond, noch de baas, noch de dierenarts, wat een rommel kan daaruit komen, en het moet toch wel erg pijnlijk zijn.

he, die Ayuk, die zit het ook niet mee (en jou ook niet dus)

wij (poot)duimen voor een snel herstel  :)
Door mcSnurk
#1563829
tot nu toe is de boel in ieder geval rustig. Hij kijkt niet eens om naar zijn kont, probeerd er ook niet aan te zitten.

Gek genoeg had ie wel al een tijdje 's morgens soep in de ogen en klapperde hij vaak met z'n oren, terwijl daar niks te zien was. Vanmorgen geen prut in de ogen en vannacht geen orengeklapper ??? Zou dat met elkaar te maken hebben? Een reaktie op die ontsteking?
Nja, maar even afwachten, ik wil niet te vroeg juichen ::)
Door Jojo
#1564046
Ai, dat kan idd heeel snel gaan! Heb het een paar weken terug gezien hier :o En ging het net weer dicht, bleek het toch nog niet helemaal leeg te zijn dus begon het weer. Wel een korte ab kuur er bij en pas de 2e ab sloeg aan! >:( Maar alles gelukkig weer goed gekomen :)
Ik had trouwens het idee dat het een soort ontgiften is, ook nu je het hebt over soep ogen en klapper oren!
Door Femke
#1564131
gemmaa schreef: tot nu toe is de boel in ieder geval rustig. Hij kijkt niet eens om naar zijn kont, probeerd er ook niet aan te zitten.

Gek genoeg had ie wel al een tijdje 's morgens soep in de ogen en klapperde hij vaak met z'n oren, terwijl daar niks te zien was. Vanmorgen geen prut in de ogen en vannacht geen orengeklapper ??? Zou dat met elkaar te maken hebben? Een reaktie op die ontsteking?
Nja, maar even afwachten, ik wil niet te vroeg juichen ::)
Ja ik denk het wel. En dit lijkt nu of het heel snel gaat (de ene dag niets te zien, de andere dag een zooitje) maar dit heeft natuurlijk al een paar dagen/weken gesluimerd. Zo'n ontsteking ontstaat niet van de ene op de andere dag, alleen heb jij het tot nu toe niet gezien.

Ook de soepogen hebben al aangegeven dat er iets aan de hand was alleen wist je toen nog niet wat  ;)
Door mcSnurk
#1564366
ik heb het een paar keer gedept met een betadine oplossing. Hij heeft zich daar toch nog 2x proberen te bijten. Kont is nog erg rood. Maandag terug naar de DA, kijken of het nog gespoelt moet of toch AB nodig is. Heb op internet ergens gelezen dat het ook lokaal met een ABzalf ingespoten zou kunnen worden?
Maar het schiet niet echt op als ik de hele tijd de oren en ogen in de gaten ben aan het houden en ik let aan de verkeerde kant van de hond op ::). Als ie nou sleetje was gaan rijden, ipv daarmee te beginnen als het al te laat is >:(
Laatst gewijzigd door mcSnurk op ma 11 jun 2012, 08:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jacqueline1968
#1564523
bij Boy liep het bloed eruit toen we er achter kwamen, honden zijn zooooo hard.

ik weet niet precies meer wat ze bij Boy hebben gedaan, ik dacht met iets gespoeld en dan lieten ze ook weer wat achter (wat erin gespoten werd)
wel moesten we eerst 3 dagen achter elkaar. Hoe ayuk op zoiets reageert?? maar dit is ook heel vervelend.

sterkte, enne, Gorby raakt ervaren hoor met dat pootduimen  ;)
Door mcSnurk
#1566006
kont heeft weer het normale formaat en lijkt niet meer opgezet. Wel nog rood. Maar gisteren voelde hij zich prima, hele goeie zin, actief, ontlasting ook weer op normale tijden. Dus ik denk dat we de goeie kant opgaan. Alleen dat deppen met betadine is meneer niet van gedient. Dat is alsof je moet worstelen met een kangaroe ::). Vanmiddag op controle

Alle (poot)duimen lijkt te helpen. Hoop dat er niemand RSI aan heeft overgehouden :biggrin2:
Door mcSnurk
#1566450
helaas pindakaas :(. Het zag al veel beter uit, maar er zat weer pus in de anaalklieren. Ze zijn weer gespoelt en ingespoten met AB zalf. Woensdag weer terug.

Op mijn vraag of dit plaatselijk regelmatig behandelen ook niet beter was als een ABspuit, die in het hele lichaam landt terwijl er maar een klein stukje behandelt hoeft, was het antwoord dat veel mensen ook liever een spuit aan de hond laten geven omdat ze anders regelmatig terug moeten komen en die behandelingen dan ook veel duurder zijn.
Laten we dan toch maar bij de lokale behandeling blijven ::)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door