Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Suzanne
#1562604
Hoi,

Wat mij opvalt....

Merlijn en Tristan komen niet echt in de rui.... ik haal er nu wel wat meer haar af dan normaal, maar een rui zoals Merlijn ooit had als jonge hond, zijn eerste rui, heeft hij later nooit meer gehad.

Een echte ruiperiode heeft Merlijn dus niet meer gehad. Ook bij Tristan is dat zo. Hij is wel van puppyvacht naar volwassenvacht gegaan, maar niet met zo'n "erge" rui als Merlijn toen (Merlijn stond toen nog op brok).

Guinnie tel ik even niet mee, die is gesteriliseerd ;-)  maar ook daar laat de vacht nu nog niet echt los...

Herkenbaar??

Suzanne
Door henneke
#1562773
Sammy1980 schreef: Hier wel herkenbaar  :biggrin2:

Sammy zit nu sinds 1,5 jaar op vers en sindsdien verhaard ze een stuk minder  :D :D
mijn hemel ik moet er niet aan denken hoe erg het daarvoor was dan , als het ietwat te vergelijken is met Storm moet je in de jaren voor het vers echt de hele dag tot je neus in de haren hebben gezeten ,
Storm ken ik alleen op vers , Bo heeft een kleine maand brok gehad toen hij bij me kwam dus daar heb ik ook weinig vergelijking mee te maken .
ik zie wel om me heen zwarte Labradors die er echt niet uitzien qua vacht en ook erg veel haar verliezen als je ze aait dat heeft Bo niet .
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#1562935
henneke schreef: mijn hemel ik moet er niet aan denken hoe erg het daarvoor was dan , als het ietwat te vergelijken is met Storm moet je in de jaren voor het vers echt de hele dag tot je neus in de haren hebben gezeten ,
Haha, dat valt wel mee  :P

Maar ik moest wel elke dag stofzuigen en dat hoeft nu niet meer.
Tenminste niet vanwege de haren alleen nog maar het bos of strand wat ze mee naar binnen neemt  :D :D
Door Kiba
#1562982
vanaalst schreef: nou niet echt, hier trekken ze zeker 1x per jaar volledig hun jas uit en dan het liefst na elkaar ;D
Hier ook niet! Van de week was ik bijna klaar met stofzuigen toen Kiba opstond, en echt waar ik kon er letterlijk achteraan zuigen! Echt geen grapje. Een spoooooooor van witte haren, bij elke stap verliest hij er volgens mij een miljoen. Ik kan ook blijven plukken pffffffffffffff.
Gebruikersavatar
Door choopy
#1563104
Hier ook niet herkenbaar.
Wat wel beter is geworden, dat ze makkelijker door hun ruiperiode heen komen.
Moest ik eerder nog helpen met de kam, nu doe ik het alleen voor contact en de huid etc controleren. Kammen gaat ook veel makkelijker, omdat het haar goed los komt.
Ook blijft de vacht glimmen, ondanks de rui, ipv dat ik doffe hondjes had tijdens de rui.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1563113
kijk met het ruien merk ik niks, maar ze hebben een prachtige dikke, glimmende en gezonde vacht!!
dat ze hun jas uittrekken ieder jaar is gewoon normaal hier, maar wat ze er voor terug krijgen is weer om door een ringetje te halen!
Gebruikersavatar
Door choopy
#1563415
Suzanne schreef: Wat "raar"... ;-)

Ze komen hier niet in de rui... zou ik iets fout doen??

Suzanne
Dat denk ik niet, elke hond zal er anders op reageren. Of misschien komt bij jouw honden  de ruiperiode later dan wat je gewend bent. Of laten ze nu gedoseerder de haren los?? Zijn zomaar wat ideeen.
Door Souris
#1563429
Nou grappig, ongeveer een maandje geleden had ik een topic geplaatst over verharen dat de hond er helemaal niet doorheen kwam....
November 2008 gesteriliseerd, jaren brok gehad sinds november 2008 op KVv sinds begin 2010 op compleet rauw. Eigenlijk beetje conclusie de sterilisatie.
Stofzuigen echt 2 keer per dag en dan nog eigenlijk te weinig. Maaaaar het valt me nu op dat dat helemaal niet meer nodig is, de bosjes zitten weer vast en ik zie de vloer weer in huis.....
Dus ja ik herken het toch wel degelijk en het heeft een wereld van verschil gemaakt van KVV met af en toe rauw naar compleet rauw....
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#1563872
Pfff, rauw, paardenpoep, aarde, rotte vis of kaviaar - het zijn en blijven hier wandelende krampindevingers-veroorzakers zo 2x per jaar.

*zucht en pakt kam weer op*  ::) :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door